رییس اورژانس کشور: افزون بر سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده فعال است

شاهرود_ رییس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه افزون بر سه هزار دستگاه آمبولانس با عمر بالای ۱۵ سال در کشور فعال است، گفت: استفاده از این تعداد آمبولانس قانونی نیست.
کد خبر: ۹۴۷۷۶۳۶
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

رییس اورژانس کشور: افزون بر سه هزار دستگاه آمبولانس فرسوده فعال استبه گزارش خبرنگار بسیج، دکتر جعفر میعادفر در آیین افتتاح ساختمان جدید مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود اظهار کرد: یکی از مشکلات و دغدغه‌های مهم اورژانس کشور فرسودگی آمبولانس‌ها است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در این راستا با اختصاص بودجه‌ای ویژه در اعتبارات سال آینده به سازمان اورژانس کشور کمک کنند.
او با بیان اینکه در بودجه‌ریزی سال ۱۴۰۲ اختصاص درصدی از فروش سیگار به حوزه سلامت ضروری است، تصریح کرد: با اختصاص این رقم از محل مالیات بر فروش سیگار می‌توان اقدام‌های ارزشمندی در حوزه سلامت انجام داد.
میعادفر با اشاره به اینکه ناوگان آمبولانس کشور ارتقا می‌یابد، ابراز کرد: توسعه اورژانس موتوری و تأمین نیروی انسانی نیز برای سال آینده در دستور کار است.
رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه از نظر حوادث ترافیکی به نسبت کشور‌های دیگر وضعیت خوبی نداریم، افزود: سالانه ۶۰۰ هزار نفر در حوادث ترافیکی جاده‌های درون و برون‌شهری مصدوم می‌شوند.
او به همه‌گیری ویروس کرونا طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت به دلیل محدودیت‌های ترافیکی ضریبی از مرگ بر اثر تصادفات جاده‌ای کاهش یافت، اما با افزایش تردد در نیمه دوم سال گذشته، مرگ ناشی از تصادفات هشت درصد افزایش پیدا کرد.
میعادفر با بیان اینکه راه‌اندازی پایگاه‌های جاده‌ای اورژانس در ارایه خدمات بسیار تاثیرگذار است، تصریح کرد: انجام فوریت‌های پزشکی به موقع می‌تواند هزینه‌های دولت در حوزه سلامت را کاهش دهد.
رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ۵۱ ایستگاه هوایی در کشور وجود دارد، افزود: ۵۰ بالگرد و یک هواپیمای انتقال بیمار و همچنین انتقال اعضای پیوندی در کشور را انجام می‌دهند.
او با بیان اینکه عملیات جراحی و انتقال یک قلب از مبدا تا محل پیوند عضو حدود یک میلیارد تومان هزینه به همراه دارد، ابراز داشت: این انتقال توسط اورژانس هوایی به صورت رایگان انجام می‌شود.
میعادفر از راه‌اندازی اورژانس موتوری تا پایان سال در شاهرود خبر داد و اظهار داشت: توسعه این اورژانس در شهر شاهرود برای سال آینده در دستور کار است.
امروز چند طرح عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور مسوولان کشوری و شهرستانی بهره برداری شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار