خبرهای داغ:

حذف ۲ نقطه حادثه خیز شرق استان سمنان/اصلاح جاده سه راهی مجن تاش در آینده نزدیک

شاهرود_ مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت: نقاط دارای تصادف شرق استان که مستعد تبدیل به پر خطر است سه راهی مجن_ تاش است که با اصلاح آن آمار تصادف به صفر رسیده است.
کد خبر: ۹۴۷۷۶۸۱
|
۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰

حذف ۲ نقطه حادثه خیز شرق استان سمنان/اصلاح جاده سه راهی مجن تاش در آینده نزدیکبه گزارش خبرنگار بسیج، امیر عمیدی در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل در اداره راه راه و شهرسازی شرق استان سمنان در شاهرود با بیان اینکه هفتمین استان پهناور کشور با تردد سالانه ۱۷ میلیون مسافر هستیم، افزود: بنا به گزارش هشت ماهه اول وزارتخانه راه و شهرسازی، حمل و نقل باربری ۹۲ درصد از مسیر جاده و مسافر ۷۲/۵ درصد از مسیر جاده است و استفاده از حمل و نقل جاده‌ای از درصد بالایی برخودار است و حساسیت کار راهداری و نگهداری مسیر از ضروریات است.
او با بیان اینکه جا به جایی مسافر در سال جاری ۸۵ میلیون نفر بوده که ۲۷ درصد افزایش یافته و ۳۳ میلیون تن کالا جا به جا شده که ۲ درصد افزایش یافته است، گفت: راهداری و حمل و نقل مهم است و اصل مهم زیربنای حمل و نقل کشور راه است که اداره کل راه و شهرسازی مسئول این مهم است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به وجود ۲۱۱۲ کیلومتر راه در شرق استان که ۵۰ درصد راه‌های استان است، گفت: از این مقدار، ۳۰۱ کیلومتر بزرگراه، ۱۱۹۷ کیلومتر راه روستایی است و مسیر شرق استان جزو ۱۰ کریدور برتر کشور است.
عمیدی خاطر نشان کرد: ۴ تا ۶ درصد اعتبارات باید در نگهداری محور‌های مواصلاتی هزینه شود و بر عهده معاونت راهداری در اداره کل راه و شهرسازی شرق استان است.
او ادامه داد: ما تلاش داریم نگهداری شرایط موجود را داشته باشیم و در حوزه حفاظت از وضعیت موجود با روش‌های نوین، امسال ۳۴ کیلومتر اجرای آسفالت حفاظتی و ۳۰ کیلومتر آسفالت گرم انجام تا تردد به نحو ایمن انجام شود.
عمیدی اضافه کرد: در اداره ابنیه فنی راه ها، ۲۶ دستگاه تامین و مرمت شده است که نگهداری در این راستا و راهدارخانه‌ها یکی از مکان‌ها خدمت رسانی مسافرین است و استقرار ماشین آلات و تامین و نگهداری مهم است.
او با بیان اینکه پنج باب راهدارخانه‌ها در شرق استان تامین و نگهداری داریم که ۳ راهدارخانه‌ها امسال اضافه می‌شود که راهدارخانه عباس آباد بهره‌برداری شده و راهدارخانه‌های اولنگ و طرود در حال ساخت است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، بر ضرورت رسیدگی به نقاط پر حادثه تاکید کرد و افزود: پنج نقطه حادثه خیز در شرق استان داریم که مورد تایید پلیس راه و سازمان راهداری کشور است که دو نقطه تاکنون حذف شده در مسیر عباس آباد_کاهک که از سفر ریاست جمهوری اعتبارات تخصیص یافته در هفته دولت و ۲۵ کیلومتر افتتاح شده است.
او تصریح کرد: نقاط دارای تصادف شرق استان که مستعد تبدیل به پر خطر است سه راهی مجن_ تاش است که با اصلاح آن آمار تصادف به صفر رسیده است.
عمیدی با اشاره به ساخت راه‌های اصلی و فرعی با اعتبار ۱۰۵ میلیارد تومان تخصیصی سفر ریاست جمهوری است، گفت: راه عباس آباد افتتاح شد و جاده شاهرود و آزادشهر و تقاطع غیرهمسطح مجن در حال ساخت است.
او گفت: از محل اعتبارات سفر کمیسیون عمران مجلس، ۴۲۵ میلیارد تومان مصوب شده که ۷۰ میلیارد تومان برای ۱۸ پروژه اختصاص یافته است.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به اشتغال ۱۱۵ نفر در مجموعه راهداری و پرداخت مطالبات و حقوق با پیگیری‌های انجام شده خبر داد و افزود: ۲۷ ایثارگر تبدیل در این معاونت بزودی تبدیل وضعیت رسمی می‌شوند.
او با اشاره به جاده میامی به سمت جیلان، اظهار کرد: در سه مقطع عقد قرارداد شده است و ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت انجام شده و پل راه آهن این مسیر نیز عقد قرارداد در هفته دولت انجام و با اعتبار ۲۷ میلیارد تومانی آغاز شده و ۱۴ کیلومتر بعد از پل نیز با اعتبار ۴۱ میلیارد تومان است که متصل می‌شود و مسیر ۴۲ کیلومتر کوتاهتر از میامی به آزادشهر می‌شود.
او به مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ برای پروژه جاده شاهرود، طرود و معلمان گفت: این اعتبار در قانون بودجه امسال آمد و ۱۰۰ میلیارد تومان تخصیص انجام و مناقصه را انجام دادیم و ۸/۵ کیلومتر انجام و با این اعتبار، ۱۵ کیلومتر انجام می‌شود.
مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان به جاده شاهرود به سمت مجن نیز اشاره کرد و افزود: از شاهرود تا نکارمن بصورت بزرگراه انجام شده و از سه راهی نکارمن تا تاش تعریض انجام می‌شود که ۲۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که در آینده انجام می‌شود.
او تصادف این محور را بر اثر سرعت بالا و سبقت غیرمجاز عنوان کرد و با بیان اینکه ساخت یک راه پنج میلیارد تومان هزینه در بر دارد که در یک کیلومتر ۲/۵ میلیارد تومان فقط روکش آسفالت هزینه دارد، ادامه داد: راه‌های روستایی خاکی در شرق استان نسبت به کشور بالاتر است و ۸۱ میلیارد تومان سال گذشته از محل اعتبارات محرومیت زدایی تخصیص یافته در حال انجام است.
او اضافه کرد: در سال جاری ۵۱ کیلومتر روکش آسفالت و ساخت راه روستایی را داشتیم.
او با اشاره به سه پروژه در حوزه گردشگری با اعتبارات تخصیص در حال تکمیل است، افزود: جاده مجن به سمت تنگه داستان و جاده قلعه نو خرقان به سمت جنگل ابر و جاده روستای ابر به سمت جنگل ابر در حال اجرا و تکمیل است.
عمیدی به تردد یوز پلنگ در محدود شهرستان میامی نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری محیط زیست اقداماتی در مورد فنس کشی و نصب دوربین و روشنایی در حال پیگیری و اجراست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها