مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح عنوان کرد:

سپاه و بسیج پای کار کمک به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی راهبردی

سرگرد پاسدار ستار غلامی گنجه گفت:سازمان بسیج جامعه کشاورزی پا به پای کشاورزان در روستاها جهت رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات راهبردی و مزیت دار و همچنین خودکفایی در تولید گوشت قرمز در تلاش است.
کد خبر: ۹۴۷۸۲۷۹
|
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹

سپاه و بسیج پای کار کمک به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی راهبردی

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرگرد پاسدار ستار غلامی گنجه مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در افتتاحیه هشتمین دوره آموزشی تخصصی و تسهیلگری طرح جهش تولید محصولات راهبردی بسیج همگام با کشاورز در یاسوج اظهار داشتند که، سازمان بسیج جامعه کشاورزی پا به پای کشاورزان در روستاها جهت رسیدن به خودکفایی در تولید محصولات راهبردی و مزیت دار و همچنین خودکفایی در تولید گوشت قرمز تا رسیدن و تحقق شعار ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مد ظله العالی ) حرکت خواهد کرد.

وی افزود: در این طرح که با حضور بیش از ۲۲۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار بخش کشاورزی به عنوان مربیان جهش تولید در بیش از ۶۰۰ روستای دارای بیش از ۲۰ خانوار در سطح کل استان سازماندهی شده، فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

غلامی با اظهار به اینکه، امروزه یکی از جنگ های گریبانگیر جامعه جهانی در عرصه امنیت غذایی می باشد افزودند، که همه ما به نوعی مامور به انجام وظیفه و تکلیف هستیم و ما به عنوان پیش قراولان عرصه امنیت غذایی در روستاها و در کنار کشاورزان عزیز زحمت کش خواهیم ماند تا بتوانیم با تلاش و همت این بسیجیان عزیز و کشاورزان گرانقدر بتوانیم در راستای خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی گام برداریم.

غلامی بیان کرد:  این مربیان در این دوره ها از آموزشهای تخصصی و کاربردی که توسط اساتید مجرب و هیئت علمی از مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان و همچنین دانشگاه‌های استان و کشاورزان نمونه و خبره آموزش های لازم را خواهند دید و پس از اعزام و سازماندهی در روستاهای هدف، به بهره برداران آموزش های لازم را خواهند داد.

وی گفت: که در اجرای این طرح با توجه به تفاهم نامه‌ای که فی مابین فرمانده محترم کل سپاه پاسداران و مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی منعقد گردیده این مربیان در صورت اجرای تعهدات خود در قراردادها در اولویت جذب استخدامی وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهند گرفت و همچنین اینکه در اجرای این طرح با مربیان قراردادهای منعقد خواهد شد که در طی این قراردادها سرانه‌های اعتباری به عنوان حق الزحمه به این عزیزان در طول سال زراعی به صورت عملکردی پرداخت خواهد شد.
غلامی افزود: آموزش های لازم به این مربیان در طول سال زراعی از طرق مختلف، هم به صورت برگزاری کارگاه های آموزشی حضوری و هم به صورت آموزش های مجازی و وبیناری متناسب با تقویم زراعی محصولات تحت پوشش طرح ارائه خواهد شد.
وی ابراز داشت: در طرح جهش تولید محصولات راهبردی بسیج همگام با کشاورز در سال زراعی ۱۴۰۱_ ۱۴۰۲ قریب به ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی و قریب به ۳۰هزار کشاورز از کل استان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

در ادامه سید علی معتمدی پور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن از حضور فعالانه و پای کار سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح به عنوان بازوی توانمند در کنار سازمان جهاد کشاورزی تقدیر و تشکر کرد و گفت: در راستای خدمات رسانی و کمک به برنامه جهش تولید در محصولات کشاورزی امروزه همه ما باید تلاش کنیم تا معیشت مردم را سر و سامان بدهیم.

وی ابراز داشت: شاید یکی از جنگ های آینده جنگ بر سر منابع طبیعی از جمله و مهمترین آنها آب خواهد بود.
معتمدی پور گفت: با آموزش های علمی و تخصصی از طریق مهندسین بسیجی به کشاورزان که به صورت سنتی و تجربی اطلاعاتی را کسب کرده‌اند حتماً می توان افزایش تولید در محصولات کشاورزی را داشته باشیم.

وی ضمن استقبال از طرح جهش تولید محصولات راهبردی سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه ابراز اظهار داشت که سازمان جهاد کشاورزی تمام قد در کنار مهندسین بسیجی خواهد بود و در هر زمینه ای که لازم باشد حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

سپاه و بسیج پای کار کمک به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی راهبردیسپاه و بسیج پای کار کمک به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی راهبردیسپاه و بسیج پای کار کمک به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی راهبردیسپاه و بسیج پای کار کمک به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی راهبردیسپاه و بسیج پای کار کمک به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی راهبردیسپاه و بسیج پای کار کمک به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی راهبردی

 

ب2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار