مراسم تشییع شهدای گمنام در شهرستان ایرانشهر

مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس صبح امروز بر روی دستان مردم شهیدپرور شهرستان ایرانشهر در مسجد جامع آل رسول برگزار شد
کد خبر: ۹۴۷۸۴۳۲
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس بر روی دستان مردم شهیدپرور شهرستان ایرانشهر در مسجد جامع آل رسول برگزار شد

اين مراسم از مقابل مسجد جامع آل رسول آغاز شد و پس از اقامه نماز شهدا به امامت آيت‌الله سیدی مدیر حوزه علمیه امام علی(ع)، پيكر مطهر این شهیدان بر روی دستان مردم شهيدپرور شهرستان ایرانشهر تشييع شد. سپس پيكر مطهر دو شهيد گمنام جهت تدفين به شهرستان های فنوج و نیکشهر منتقل میشوند.

مراسم تشييع دو شهيد گمنام در مسجد جامع آل رسول با حضور فرماندار،مدیر حوزه علمیه،ارگان های نظامی و انتظامی،مدیران ادارات و عموم مردم برگزار شد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين سی محمد سیدی مدیر حوزه علمیه امام علی(ع) شهرستان ایرانشهر، حضور دوباره شهدا در شهرستان ایرانشهر را فرصتی برای تقرب جستن به خدا، تهذيب نفس و حركت به سوی كمال دانست.

وی افزود: در زمان هم‌آوردی عظيم نرم‌افزاری جبهه حق و باطل در نظام بين‌المللی، دنيای تشنه حقيقت نيازمند معرفی تمدن باشكوه و خيره‌كننده توأمانی علم و ايمان است و اين امر روحيه‌ای مضاعف می‌طلبد كه ايرانی آن را از شهدا كسب می‌كند.

سید با بيان اينكه امروز آرمان‌های شهدا به بار نشسته و راه ايشان پايدار است، گفت: مردم ايران اين امر را در فتنه های اخیر ثابت كردند. همچنين در حضور گسترده و پرشور مردم در مراسم عزاداری محرم و صفر، پايداری راه شهدا مشهود است، چرا كه اين همان چيزی است كه شهدا می‌خواستند.

وی با بيان اينكه پرشورترين اجتماعات در مراسم اعتكاف و عمره دانشجويی به چشم می‌خورد، بر پايداری راه شهدا تأكيد و عنوان كرد: راه شهدا برقرار و پيروان ايشان فراوان هستند و جوانان ايران اسلامی پای آرمان‌های شهدا ايستاده‌اند.

مدیر حوزه علمیه امام علی(ع) با بيان اينكه دوره مظلوميت ملت ايران به پايان رسيده است، تصريح كرد: امروز جوانان غزه به وسيله موشك‌های 3 متری با برد 75 كيلومتر ايرانی، اسرائيل را مورد هدف قرار می‌دهند و در كمتر از 9 روز آن را به مذلت می‌كشانند.

سیدی با اشاره به اينكه بنياد شهيد عنوان كرده است پای صندلی هر مسئول خون 70 شهيد ريخته شده است، گفت: جوانان ايرانی وارث 230 هزار شهيد، 320 هزار جانباز و 30 هزار جانباز شيميايی هستند. در بيش از 800 نقطه كشور قريب 40 هزار شهيد گمنام به خاك سپرده شده‌اند و هنوز 8 هزار شهيد جاويدالاثر باقی است. لذا بار مسئوليت جوانان ايرانی مضاعف و گران است. جوانان بايد بر عيار ايمان و علم خود بيافزايند كه دنيای تشنه كمال و حقيقت منتظر ماست.

حجت الاسلام سیدی با تأکید بر این که آسایش فعلی ایران اسلامی مرهون جانفشانی های شهدا است ابراز داشت: شهدای گران قدر بر گردن تک تک ملت ایران حق دارند و ما باید با ادامه راه این عزیزان حق آنها را ادا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تحصیل علم، پیشرفت اقتصادی و پایبندی به اصول اسلامی و حجاب و عفاف باید راه شهیدان را ادامه دهیم و نباید در این مسیر لحظه ای کوتاهی کرد.

حجت الاسلام سیدی در پایان سخنان خود با اشاره به بیداری اسلامی در کشورهای منطقه تصریح کرد: شهدای عزیز و کسانی که در راه خداوند متعال جهاد کرده اند پیشگامان بیداری اسلامی در کشورهای عربی هستند و به امید خداوند به برکت خون این عزیزان همه کشورهای منطقه از وجود حکام ظالم و ستمگر پاک سازی شوند.

ارسال نظرات