فرماندار شهرستان بهارستان در جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده:

زن در دین مبین اسلام محور اصلی خانواده است/ توسعه پایدار جامعه با مشارکت زنان

جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان بهارستان به ریاست عبداله نوحی فرماندار بهارستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۸۵۵۱
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج: جلسه کارگروه امور بانوان و خانواده شهرستان بهارستان با حضور فرماندار و نمایندگان امور بانوان ادارات در راستای بررسی برنامه‌های کارگروه امور بانوان شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

عبداله نوحی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بیان داشت: با مراجعه به تاریخ و مطالعه ابعاد زندگی حضرت زهرا ( س) در می‌یابیم که یک الگوی تمام عیار در همه زمینه ها اعم از عبادت، نحوه همسرداری، تربیت فرزند، فعالیت های اجتماعی، سیاسی ، دفاع از حریم امامت و رهبری و ... می باشند و اسوه زنان دو عالم هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان گفت: در اسلام محور اصلی در خانواده زن می‌باشد دستگاههای فرهنگی و آموزشی شهرستان در اجرای برنامه‌ها به صورت یکپارچه و دسته جمعی عمل کنند ، نوحی گفت: بانوان ما با الگوبرداری از فعالیت های فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی حضرت زهرا (س) که یک شخصیت جامع می‌باشد بصیرت و روشن سازی داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضور مثبت و فعال زنان به عنوان قشری اثر گذار ، لازمه حرکت در مسیر پیشرفت جامعه به شمار می‌رود اظهار داشت: مشارکت زنان یکی از مؤلفه های توسعه پایدار جامعه بوده و فراهم کردن محیط های مناسب اجتماعی ، اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی موجب می‌شود تا بانوان نقش خود را ایفا نمایند.

نوحی افزود: در راستای اشتغال ضرورت دارد مسئولین امور بانوان ادارات بانوان موفق در حوزه خودشان را شناسایی و از تجربیات شان استفاده شود و دولت نیز نگاه ویژه ای به بانوان کار آفرین دارد و با گذراندن دوره های آموزشی و مهارت های مختلف در فنی و حرفه‌ای و صدور مجوز کسب و کار در زمینه تسهیلات اشتغال زایی مساعدت های حداکثری انجام می‌شود.

وی سالمندی و کاهش جمعیت را از دغدغه های اصلی کشور عنوان نموده و گفت: سیاست جوانی جمعیت در خانواده ها توسط امور بانوان با برنامه های مناسب دنبال شود و به صورت گفتمان مطرح و در رأس امور ادارات قرار گیرد.

در ادامه جلسه هر یک از مسئولین امور بانوان ادارات برنامه‌ها و پیشنهادات خودشان را بیان کردند.

 

خبرنگار: مهدی موسی خانی

ارسال نظرات