خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام رضایی:

انسان‌ها همواره برای ثبات قدم‌هایشان باید در مسیر هدایت تلاش کنند

همدان-مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین گفت: انسان‌ها همواره برای ثبات قدم‌هایشان باید در مسیر هدایت تلاش کنند.
کد خبر: ۹۴۷۸۵۷۳
|
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام علی رضایی در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیشکسوت جهاد و شهادت سپاه ناحیه همدان که با عنوان همایش عماریون در سالن انصار همدان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و تسلیت ایام فاطمیه اظهار کرد: رسول خدا (ص) به حضرت زهرا (س) خطاب کردند زمانی که اولیای خدا در بهشت مستقر شدند، تمام انبیا به دست بوسی تو می‌آیند.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر اینکه انسان‌هایی که هدایت می‌شوند از خدا می‌خواهند بعد از هدایت خود دل در گرو جای دیگر نداشته باشند و دچار انحراف از مسیر نشویم، گفت: انسان‌ها همواره برای ثبات قدم‌هایشان باید در مسیر هدایت تلاش کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه گاهی انسان‌ها به سمت هدایت حرکت نمی‌کنند و دچار گرفتاری می‌شوند و گروهی نیز به سمت هدایت حرکت می‌کنند تا خدا آنها را هدایت کند و در مسیر دچار مشکل می‌شوند و به هدایت اصلی نمی‌رسند، عنوان کرد: گروهی نیز هستند که به تفضل خدا مقدمات هدایت برای آنها فراهم می‌شود و به هدایت می‌رسند و بعد از هدایت دچار مشکل می‌شوند.

وی تصریح کرد: در کربلا افرادی بودند اما مخالف امام حسین(ع) بودند و در انقلاب ایران هم تعدادی کنار امام خمینی (ره) بودند و در پیروزی انقلاب شریک بودند و در ادامه از رهبر جدا شدند.

رضایی با بیان اینکه امام صادق (ع) خطاب به مومنین می‌فرماید مرتبا بالاترین رحمت را که هدایت است از خدا بخواهند، بیان کرد: قلب محور هدایت است که اگر قلب سالم باشد هدایت را می‌پذیرد و اگر از هدایت فاصله بگیرد دچار مشکل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بعد از هدایت برخی از انسان‌ها به جهالت برمی‌گردند و با غفلت از هدایت فاصله می‌گیرند، ادامه داد: انسان‌ها با فراموشی خدا، خود را هم فراموش می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه با رسیدن به مقام، انسان‌ها نباید برای هدایت خود مغرور شوند، گفت: انسان‌ها دارای سه موهبت الهی هستند که یکی از آنها موعظه درونی آنها است و نفس لوامه مرتب آنها را ملامت می‌کند.

وی در پاسخ به سوال یکی از حضار در خصوص گرانی‌های اخیر با اشاره به بدهی‌هایی که آقای روحانی روی دست این دولت گذاشته افزود: با تدابیر انجام شده فقط در تهران ۲هزار کارخانه تعطیل شده راه افتاده است.

رضایی با بیان اینکه افزایش یارانه و سرمایه‌گذاری در مباحث دفاعی نیز انجام شده است، تصریح کرد: بخشی از گرانی‌های اخیر مربوط به دولت‌های گذشته است و اگر تورم دولت ترکیه که هیچ جنگ و تحریمی نداشته و مدعی است که به کشورهای اروپایی پیوسته را نگاهی بیاندازیم و همچنین کشورهای اروپایی متوجه می‌شویم این تورم مختص کشور ما نیست.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات کشورهای روسیه و اوکراین دنیا را دچار مشکل کرد، افزود: یکی از کارهای دشمن این است که فساد مالی را مرتبا به گوش و ذهن ما آشنا کند و بر این تبلیغات دامن بزند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سوال که چرا برخی مدیران اصلی دولت قبل بر سر کار هستند، بیان کرد: آقای رئيسی بر این باور است که هر کس دلش برای این نظام می‌تپد و می‌خواهد به این ملت خدمت کند بعد سیاسی او مهم نیست.

وی در پاسخ به این سوال که دولت چه برنامه‌ای برای آموزش و پرورش رها شده دارد، گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران در دوران کرونا مدارس و مراکز علمی خود را تعطیل نکرد و به این اندازه نباید دانش‌آموزان در فضای مجازی رها می‌شدند که کنترلی بر روی آن نیست.

رضایی با بیان اینکه حذف موضوعات مبارزه با آمریکا و شهید حسین فهمیده از کتب درسی خیانت‌هایی بود که در دولت گذشته اتفاق افتاد، تاکید کرد: فضای مجازی رها شده است و اثرات آن را در نوجوانان کشور می‌بینیم و هیچ کشوری به اندازه ما فضای مجازی رها شده نداشته و ندارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان و امور تربیتی توسط شهید رجایی در کشور افتتاح شد، ابراز کرد: در حال حاضر در دولت‌های اصلاح طلب امور تربیتی برداشته شد و ۷۰ درصد میدان‌داران اغتشاشات اخیر دانش آموزان و نوجوانان بودند که با رها شدن از سوی کشور از سوی دشمن تغذیه شدند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه ساخت و سازهای کشور ۳۰۰ شغل به همراه خود دارد و وضعیت اشتغال وضعیت مطلوبی پیدا خواهد کرد، گفت: اگر همه مسئولین به هر آنچه مقام معظم رهبری می‌فرماید عمل کنند دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای پیشکسوت استان همدان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار