نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان

دانشجو بر اساس اعتدال و عقلانیت برای اصلاح محیط اطراف خود تلاش کند

آیت الله محامی گفت: انتظار از دانشجو این است که نسبت به جامعه اطراف خود دغدغه داشته و بر اساس اعتدال و عقلانیت پله به پله پیش رفته و برای اصلاح محیط اطراف خود تلاش کنند.
کد خبر: ۹۴۷۸۶۶۶
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی امروز در نشست هم‌اندیشی دانشجویان مراکز دانشگاهی چابهار اظهارداشت: انتظار از دانشجو این است که نسبت به جامعه اطراف خود دغدغه داشته و بر اساس اعتدال و عقلانیت پله به پله پیش رفته و برای اصلاح محیط اطراف خود تلاش کنند.

وی بیان کرد: در گام دوم انقلاب هستیم و چله اول با همه تلخی و شیرینی‌هایش گذشت و اینکه توانسته‌ایم تا به امروز با وجود تمام دشمنی‌های استکبار جهانی بمانیم چیزی شبیه معجزه است.

امام جمعه زاهدان افزود: دشمنان می‌خواستند ما پیروز نشویم، باقی نمانیم و پیشرفت نکنیم که به لطف خداوند متعال ماندیم؛ در برخی عرصه‌ها پیشرفت کردیم و در بخش‌هایی از جمله اقتصاد نیز به علت ضعف در مدیریت و برنامه‌ریزی خودمان دچار مشکل شدیم.

آیت‌الله محامی گفت: باید در تمامی ابعاد فکری، اخلاقی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی برای تربیت جامع و متوازن خود تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: یک دانشجو باید دانشمند، درست اندیش، فرهیخته، توانمند باشد و بتواند به درستی موقعیت خود را بشناسد تا در زمین دشمن بازی نکند.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: تربیت جامع و متوازن در عرصه‌های مختلف مهم بوده پایه و اساس کار تربیت عقلانی است و باید از نعمت عقل استفاده شود زیرا میوه عقلانیت اعتدال است اما متاسفانه در جامعه رفتارهای ما با احساسات همراه است و گاهی منجر به ایجاد التهاب می‌شود.

آیت‌الله محامی به ارائه پاسخ در خصوص سوالات و مطالبات دانشجویان پرداخت و افزود: انتظار از دانشجو همین است که نسبت به جامعه اطراف خود دغدغه داشته و بر اساس اعتدال و عقلانیت پله به پله پیش رفته و برای اصلاح محیط خود تلاش کنند.

وی گفت: اگر تنها کمبودها را ببینیم دچار ضعف خواهیم شد مثلا در شاخص‌های توسعه ذیل جدول هستیم‌ و این مایوس کننده است اما اگر به آغاز انقلاب نگاه کنیم می‌بینیم که با آن حجم از محرومیت توانستیم پیش برویم پس حالا هم می‌توانیم جلوتر رفته و رشد کنیم.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: در مقابل اگر تنها به نکات مثبت نگاه کنیم باعث غرور شده و عامل بی انگیزگی برای طی کردن ادامه مسیر خواهد شد.

ارسال نظرات