نماینده، ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام:

پالایشگاه گاز ایلام نمونه‌ای از خوداتکایی صنعت نفت است

حجت الاسلام " علی اشرف علیمحمدی نماینده، ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان در بازدید از پالایشگاه گاز ایلام گفت :پالایشگاه گاز ایلام نمونه‌ای از خوداتکایی صنعت نفت است
کد خبر: ۹۴۷۸۷۳۶
|
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹


به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نماینده، ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین (ع) استان با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام قدم‌های خوبی در زمینه تولیدات، خودکفایی، مسئولیت‌های اجتماعی و... برداشته است، گفت: دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قابل قیاس با رژیم گذشته نیست و قبل از انقلاب کوچکترین صنایع و تولیدات داخلی در این استان وجود نداشته که امروزه به برکت نظام، این پالایشگاه نمونه‌ای از خوداتکایی صنعت نفت است.
حجت الاسلام " علی اشرف علیمحمدی" در بازدید از شرکت پالایش گاز ایلام با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، دانش‌هایی که دراین واحد صنعتی باعث عدم وابستگی به خارج شده در دانشگاه ایلام تدریس می‌شود، افزود: در دوران رژیم منحوس پهلوی، ایلام منطقه‌ای توسعه نیافته بود که امروزه به برکت نظام در زمینه‌های مختلف روز به روز قله‌های ترقی را طی می‌کند.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی به توان داخلی توجه ویژه‌ای دارد و برای این موضوع برنامه‌های قابل قبولی در دستور کار قرار داده است، اظهارداشت: به برکت انقلاب، استکبار جهانی از کشور بیرون رانده شد و هم اکنون کشور‌هایی که تحت سلطه او هستند به جای پیشرفت در همه زمینه‌ها رشدی نداشته اند.
مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با بیان این‌که مقام معظم رهبری سال جاری را سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نامگذاری کرده و در این راستا، این واحد صنعتی در 2 محور تولید و دانش‌بنیان، اقدامات قابل قبولی انجام داده است، گفت: سال گذشته این شرکت در تولید گازمایع خام 216 درصد، اتان 284 درصد، فروش محصولات پنجگانه 86 درصد رشد داشته است.
روح اله نوریان با اشاره به این‌که این پالایشگاه در عرصه تولید و صنعت در تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری قدم‌های خوبی برداشته است، افزود: این شرکت در 8 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در تولید گاز مایع خام 45 درصد، اتان 47 درصد، گوگرد 20 درصد و در تزریق گازطبیعی به شبکه سراسری، 8 درصد رشد داشته است.
وی با بیان این‌که 16 تجهیز اساسی و حیاتی این پالایشگاه که قبلاً توسط شرکت‌های خارجی تأمین می‌شد، اکنون با دست توانمند متخصصان داخلی بومی‌سازی شده است، اظهار داشت: در حوزه دانش بنیان با راهبرد تکمیل حلقه توزیع فناوری بومی سازی و قطع زنجیر وابستگی به خارج از کشور و تعمیق ساخت داخل، 24 قلم از کالا‌های اساسی مصرفی مورد نیاز این پالایشگاه در حوزه مواد شیمیایی و ابزار دقیق با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان تأمین شد.

ارسال نظرات