یک متخصص طب سنتی گفت: افراد باید از پرخوری در هنگام بروز آلودگی هوا بپرهیزند.
کد خبر: ۹۴۷۹۱۱۵
|
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مژگان تن ساز، متخصص طب سنتی گفت: در هنگام بروز آلودگی هوا افراد بهتر است از غذاهایی مانند سوپ استفاده بیشتری کنند. آن ها باید از مصرف غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنند  تا دفع مدفوع به خوبی انجام شود.
 
به گفته وی به طور کلی افراد باید خواب کافی برای تقویت سیستم ایمنی بدنشان داشته باشند؛ بنا بر این شب ها زود خوابیده و صبح نیز زود از خواب بلند شوند.
 
او ادامه داد: افراد باید از غذاهایی استفاده کنند که سلامتی اعضای بدن به ویژه قلب را ارتقاء دهند. در هنگام بروز آلودگی هوا علاوه بر مصرف میوه های تازه، اسانسشان را مانند پوست پرتقال در هوا پخش یا گلاب را در افشانه ریخته و آن را در هوا پخش کنند.
 
او افزود: افراد باید از پرخوری در هنگام بروز آلودگی هوا بپرهیزند و از غذاهایی مانند آش و سوپ حاوی برنج، ماش، جو و سبزی های جعفری همراه با آبلیمو بیشتر مصرف کنند. مصرف شلغم و کدو حلوایی در هنگام بروز آلودگی هوا سفارش می شود. مصرف تخم بالندگو همراه با آب ، زعفران و گلاب برای تقویت قلب سودمند است. ترکیب شربت به و لیمو ترش تقویت کننده قلب و برای بدن در هنگام بروز آلودگی هوا موثر است.
 
او بیان کرد: برای ارتقای سطح سیستم ایمنی بدن و سلامتی افراد بهتر است که مراقب یبوست باشیم تا مواد دفعی و به نوعی سمی به راحتی از بدن خارج شوند. آلودگی هوا باعث بروز عوارض زیادی مانند استرس و افسردگی در افراد می شود و سموم ناشی از آلودگی هوا برای سالمندان، کودکان و حتی زنان باردار خطرات بیشتری به دنبال خواهد داشت.
 
او گفت: افراد باید مواد غذایی حاوی هویج، کدو حلوایی، کدو سبز، نعناع، ریحان و کرفس را در هنگام بروز آلودگی هوا بیشتر استفاده کنند. میوه هایی مانند انجیر، انار، به، سیب ، آناناس، پرتقال و لیمو شیرین تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند و افراد باید از این میوه ها بیشتر مصرف کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظرات