نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان:

خدمت رسانی به مردم با سعه صدر و اخلاق همراه باشد چرا که استاندار منشا اقتدار و رافت نظام است

محامی گفت: مبارزه قاطع با فساد و رانت از درخواست‌های مهم ما از استاندار جدید است و عجیب هست گاهی شعارهایی که داده می‌شود کمتر به آن پرداخته شده و یا اطلاع رسانی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۹۳۴۵
|
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، آیت الله مصطفی محامی،نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان در آئین تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر کشور، علما، معتمدان، بزرگان سران و طوایف در زاهدان برگزار شد بیان کرد: استاندار باید اختیار ویژه داشته باشد تا بتواند مکشلات را در همان صحنه حل کند و بارها ما عرض کردیم که بسیاری از مشکلات سیستان وبلوچستان در خود استان قابل حل است.

وی بیان کرد: در زمان انتصاب استاندار سابق سیستان وبلوچستان گفته شد ایشان اختیارات ویژه دارند و ما می خواهیم بدانیم چه اختیارات ویژه در اختیار ایشان قرار گرفت.

محامی گفت: از مدرس خیابانی استاندار سابق استان به دلیل رشد اقتصادی و پیشرفت و آبادانی استان که با همکاری شورای راهبردی انجام دادند تقدیر و تشکر می کنیم اما گلایه داریم که عمر استاندار بسیار کوتاه بود.

وی اظهارداشت: البته ایشان چهار ماه قبل به ما اعلام کردند که قرار ما با وزیر کشور این بوده که دوران مسوولیت ما یکساله باشد و چندین بار استعفا خودم را تقدیم وزارت کشور کردم.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان بیان کرد: ما به دوستان در استانداری اعلام کردیم که چیکار می‌کنید که این مقدار دوران مسوولیت استاندار کوتاه بوده است و ما تازه برای ایشان ۱۰ بند برای توسعه استان نوشته بودیم که طبعا برای اجرای آنها نیازمند زمان بیشتر بود و میدواریم که عمر استاندار بعدی کوتاه نباشد.

وی افزود: در اجلاس اخیر ائمه جمعه با رییس جمهور آنجا عرض کردم که بسیاری از مکشلات سیستان و بلوچستان در خود استان قابل حل است و مقداری تدبیر و شهامت در اجرا می‌خواهد که انتظار داریم به استاندار اختیارات ویژه داده شود.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر استاندار اختیارات ویژه داشته باشد می‌تواند بسیاری از مشکلات را در خود استان و صحنه حل کند و این کار شدنی است.

وی تاکید کرد: به استاندار جدید سیستان و بلوچستان که سکانداری استان را برعهده می گیرند باید برای مسوولیت قرارگاه قدس جتنوب شرق کسی انتخاب شود که با استانداری و شورای راهبردی این استان همراه و همگام باشد تا این هماهنگی که در شورای راهبردی است بهم نخورد و توسعه استان رخ دهد.

آیت الله محامی تصریح کرد: استاندار جدید در سیستان و بلوچستان بودند و آشنایی کاملی با استان دارند و نکاتی که قبلا به ایشان عرض کردم را دوباره بیان می‌کنم که باید برنامه ریزی دقیقی برای شکوفایی ظرفیت‌های این استان از جمله مرز و دریا و سایر ظرفیت‌ها داشته باشند تا توسعه روز افزون این منطقه را شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: مبارزه قاطع با فساد و رانت از درخواست‌های مهم ما از استاندار جدید است و عجیب هست گاهی شعارهایی که داده می‌شود کمتر به آن پرداخته شده و یا اطلاع رسانی نمی‌شود.

امام جمعه زاهدان گفت: باید امانت در رابطه با هر موضوعی به اهلش واگذار شود از این رو سکان‌داری استانداری این استان که رئیس جمهور نیز نگاه ویژه‌ای به این استان داشته و بارها به این امر تاکید داشته باید به اهلش برسد.

آیت الله محامی اظهارداشت: قضاوت در مورد رفتار یک فرد باید عادلانه باشد از این رو در واگذاری مسوولیت‌ها باید اهلیت فرد در نظر گرفته شود. 

وی بیان کرد: از ظرفیت نیروی انسانی سیستان و بلوچستان از همه اقوام و مذاهب در جایگاه‌های و مناصب مختلف استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: خدمت رسانی به مردم با سعه صدر و اخلاق همراه باشد چرا که استاندار منشا اقتدار و رافت نظام است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: استاندار جدید در موقعیت سختی مسوولیت سکانداری سیستان و بلوچستان را برعهده گرفتند زیرا طرح‌های فراوانی در استان در حال انجام است که باید با قوت ادامه یابد.

آیت الله محامی تاکید کرد: همگان از مردم و مسوولان استانی و کشوری باید با استاندار جدید سیستان و بلوچستان نهایت همکاری را داشته باشند تا مشکلات این استان حل و به توسعه دست یابیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار