سومین یادواره یار وفادار حاج قاسم برگزار شد

سومین یادواره سردار شهید حاج حسین پورجعفری، یار وفادار حاج قاسم با حضور همسر شهید و میزبانی از پیکر مطهر یک شهید گمنام در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۹۴۴۳
|
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان  ،در آستانه سومین سالگرد شهدای مقاومت در فرودگاه بغداد؛ یادواره سردار شهید حاج حسین پورجعفری  با حضور همسر شهید، جمعی از اساتید و دانشجویان و مسئولین در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برگزار شد.

 

رویِ دیگر حاج قاسم؛ مردی است که بیش از ۳۰ سال همراه و همگام او بود و اخلاص و بزرگی اش نگذاشت کسی ردِ نگاهی از او ببیند.

 

 

او همه عمرش را با حاج قاسم و مخزن الاسرار او بود؛ هیچ نماز صبحی را بدون اقتدا به فرمانده اش نخواند و از جوانی همه عمرش را با حاج قاسم بود و در آتش عشقی که حاج قاسم را راهیِ آسمان می کرد چنان سوخت که چیزی از او باقی نماند.

 

 

هر کجا فتح و ظفری و یا سختی و تنگنایی بوده؛ او همراه حاج قاسم بوده؛ هر کجا که شراره های آتش سر کشیده از لبنان و سوریه تا یمن و فلسطین و... حاج حسین با حاج قاسم همنفس و همراه بوده است.

درجه سرداری اش رسیده بود؛ خانواده دوست داشتند درجه را نصب کند... به گوش حاج قاسم رسیده بود؛ پرسید حسین مگه درجه ات نرسیده؟ جواب داد: چرا، رسیده؛ حاج قاسم گفت چرا نصب نمی کنی؟ پاسخ داد: حاجی! روزی که آمدم کنار شما با لباس خاکی بودم و دوست دارم تا آخر با لباس خاکی باشم.

 

سردار شهید حاج حسین پورجعفری در سال ۱۳۴۲ در گلباف از توابع کرمان به دنیا آمد و سرانجام در بامداد تلخ ۱۳ دی ماه ۹۸ به همراه فرمانده خود، مسافر بهشت شدند و مزار او در پایین پای حاج قاسم و در جوار شهید سیدجلال الدین غزنوی به آغوش خاک مقدس گلزار شهدای کرمان سپرده شد.

دکتر قاسم محمدنژاد، رئیس سازمان بسیج اساتید استان و معاون آموزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان در سخنانی گفت: از شهید پورجعفری کمتر گفته شده است در حالیکه الگو، اسوه و استاد است.

وی با بیان اینکه شهید پورجعفری در راه اندازی پژوهشکده تولیدات گیاهی این دانشگاه کمک کرد و با امضای حاج قاسم توانستیم زیرساخت هایی را برای دانشگاه بگیریم؛ افزود: حاج قاسم و حاج حسین گرچه در دفاع از کشور جان خود را دادند اما به فکر فضای پژوهشی دانشگاه هم بودند.

دکتر محمد نژاد اظهار کرد: دانشگاه شهید باهنر به عنوان قوی ترین قطب علمی جنوب شرق کشور با بیش از ۱۴ هزار دانشجو فعالیت هایی خوبی دارد.

این مراسم با اجرای دو سرود توسط نوجوانان، شعر خوانی شاعر جوان محمدحسن اسفندیار پور همراه بود.

همچنین تابوت حامل پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام تازه تفحص میهمان این محفل بود.شبستان

ارسال نظرات
آخرین اخبار