۱۲ دفتر کاریابی داخلی در سیستان و بلوچستان فعالیت می کنند
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، محمد دیوجان، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در جلسه هیأت استانی کاریابی ها گفت: یکی از سیاستهای محوری وزارت متبوع برای دستیابی به اهداف و مأموریتهای حوزه اشتغال، استفاده از امکانات و توانمندیهای بخش غیردولتی در این حوزه بوده که دفاتر مشاوره شغلی و کاریابیهای غیردولتی بهعنوان بازوان اجرایی در حوزه اشتغال و بازار کار، میتواند نقش به سزایی در این زمینه ایفا کند.
وی افزود: کاریابیها بهعنوان یکی از ابزارهای مهم شناخت و تنظیم بازار کار و حلقه واسط بین عرضه و تقاضای نیروی کار، با هدایت افراد بهسوی رشته تحصیلی و شغلی مناسب و موردنیاز، در افزایش بهرهوری نیروی کار میتوانند سهم عمدهای داشته باشند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیان کرد: در سیستان و بلوچستان ۱۲ دفتر کاریابی غیر دولتی داخلی در شهرستان های زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و نیکشهر فعالیت می کنند.
دیوجان ادامه داد: طبق بخشنامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تمام مراحل مرتبط با صدور مجوز کاریابی های غیردولتی داخلی طی ۱۰ روز به صورت الکترونیکی انجام میشود.
وی هدف اصلی این اقدام را بهبود فضای کسبوکار و تسهیل در صدور فرآیند مجوز کاریابیهای غیردولتی داخلی بیان کرد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: شروط لازم برای ثبت مجوز کاریابی غیردولتی داخلی، داشتن حداقل سن ۳۰ سال تمام، نداشتن سابقه کیفری موثر به تایید مراجع ذیصلاح، دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی، دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم، داشتن گواهی طی دوره آموزش با قوانین و مقررات مربوط به بازار کار و کاریابی از موسسات آموزشی معتبر، داشتن سابقه و تجربه کاری در زمینه فعالیت کسب وکار حداقل به مدت پنج سال و تایید صلاحیت فردی و حرفه ای متقاضی توسط هیأت استانی است.
دیوجان گفت: متقاضیان دریافت مجوز تأسیس کاریابیهای غیردولتی داخلی در صورت تمایل برای ثبت درخواست خود میتوانند به نشانی: http://karyabi-mojavvez.mcls.gov.ir مراجعه کنند.