خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

سیستم اقتصادی با اصلاح شود/ حضور مردم همیشه تحلیل‌های دشمن را بر هم می‌زند

همدان-امام جمعه همدان گفت: وقتی امنیت اقتصادی در جامعه نباشد سرمایه مردم به سمتی حرکت می‌کند که مشکلات متعدد در اقتصاد کشور به وجود می‌آورد بنابراین باید سیستم اقتصادی با کمک دولت و مجلس اصلاح شود.
کد خبر: ۹۴۷۹۷۷۳
|
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های این هفته نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه وقتی یک دلال در کشور چند برابر تولیدکننده منفعت و سود می‌برد خیلی از افراد به سمت دلالی حرکت می‌کنند، اظهار کرد: وقتی امنیت اقتصادی در جامعه نباشد سرمایه مردم به سمتی حرکت می‌کند که مشکلات متعدد در اقتصاد کشور به وجود می‌آورد بنابراین باید سیستم اقتصادی با کمک دولت و مجلس اصلاح شود.

وی یکی از معضلات کشور را مساله مالیات دانست و ادامه داد: کارگری با حقوق ۶ تا هفت میلیون تومانی، یک تولیدکننده و یک معلم باید در کشور مالیات پرداخت کند اما افرادی با ثروت‌ها و سودهای هزار میلیاردی مالیات پرداخت نمی‌کنند بر همین اساس طرح مالیات بر عایدی سرمایه که سال‌ها در مجلس معطل است، می‌تواند به دولت کمک کند و از مجلس انتظار می‌رود که قوانینی را مصوب کند که دولت را در کنترل بازار کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر توجه مسوولان به مردم و حل مشکلات اقتصادی گفت: مردم تاکنون در همه شرایط حضور پیدا کردند و اجازه نفوذ به دشمن نداده‌اند و همه توطئه‌ها و نقشه‌های شوم آنها هم با حضور و همراهی مردم خنثی شده است.

وی ادامه داد: حق مردم نیست که تحت فشار اقتصادی قرار گیرند، در ادارات معطل شوند و گاهی اوقات با تسامح مسوولان گره در کار آنها ایجاد شود.

شعبانی موثقی با بیان اینکه مردم علاقمند به نظام هستند اما گلایه‌هایی دارند، ادامه داد: مجلس با تصویب قانون‌هایی که مشکل مردم را حل کند و دولت نیز در مقام اجرا ورود جدی کند.

وی با ابراز گلایه از عدم انعکاس رسانه‌ای مناسب این تجمعات در سطح کشور تصریح کرد: در حوادث اخیر یک نفر که در جایی حرکت ضد انقلابی انجام داده با عنوان مردم ایران جا می‌زنند و رسانه‌ای می‌شود اما این حضور شکوهمند مردم در این تجمعات و تشییع پیکر شهدای گمنام آنطور که باید انعکاس پیدا نمی‌کند و رسانه‌های انقلابی متعهد باید قوی‌تر در این عرصه‌ها ورود پیدا کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه قرآن مردم جامعه را به صبر در مقابل فتنه‌ها دعوت می‌کند، افزود: حضور مردم در این تجمع‌ها ظرفیت نظام در عبور از بحران‌ها را نشان می‌دهد که همیشه تحلیل‌های دشمن را بر هم می‌زند.

وی با اشاره به اینکه دشمن همیشه سعی می‌کند حضور مردم را کمرنگ جلوه دهد، تصریح کرد: حضور شما در همه صحنه در این سالها دشمن را به لکنت زبان مبتلا کرده است.

شعبانی موثقث از اقدامات شایسته و مفید استاندار همدان در مدیریت و ساماندهی بازار شب یلدا قدردانی کرد که برهمین اساس مقرر شده در ۳۰ نقطه از شهر مکان‌هایی برای توزیع میوه و اقلام مورد نیاز مردم با قیمت مناسب برپا شود و تصریح کرد: حضور گسترده مردم در صحنه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و از جمله حماسه نهم دی دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات