به مناسبت دهه بصیرت؛

شب شعر «روایت حبیب» در برج میلاد تهران برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: شب شعر روایت حبیب، با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج با حضور هنرمندان برجسته کشوری و استانی در برج میلاد تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۹۴۸۰۰۰۰
|
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نشست خبری مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس حوزه هنری استان البرز با موضوع اعلام برنامه ها و معرفی آثار تولیدی به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی امروز با حضور جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات حوزه هنری البرز برگزار شد.

شب شعر «روایت حبیب» در برج میلاد تهران برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ولایی برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در این نشست ضمن تبریک دهه بصیرت گفت: نشست امروز، فرصتی برای بیان برنامه هایی است که در این ایام، با استفاده از ظرفیت های مجموعه های تبلیغات اسلامی و حوزه هنری در کنار دیگر نهادها و ارگان ها پیش بینی شده است تا به مناسبت دهه بصیرت و سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی اجرا شوند.

وی برگزاری شب شعر با عنوان «ملک سلیمان» در مناطق مختلف استان و نمایش فیلم با عنوان «صعود با حاج قاسم» را از جمله برنامه های پیش بینی شده دانست و افزود: شب شعر روایت حبیب، یکی از برنامه های مهم این ایام است که با همکاری سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج و با حضور هنرمندان برجسته کشوری و استانی در برج میلاد تهران برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که ما انتقام سخت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که وعده آن را داده بودیم، فراموش نکرده ایم؛ در این راستا پویشی تحت عنوان «مرد میدان» به منظور جمع آوری امضای منتظران انتقام سخت، اجرا می شود تا با این اقدام، غیرت و ارادت ما نسبت به حاج قاسم در جامعه جوشان و خروشان بماند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با اشاره به اجرای ویژه برنامه های تبلیغی با عنوان «طلوع عاشقی» و برپایی کرسی های تلاوت در مساجد استان در قالب برنامه «لحظه های خلوت» بیان کرد: همچنین ویژه برنامه هایی با موضوع تبیین شخصیت و خصوصیات اخلاقی و رفتاری حاج قاسم در دانشگاه های استان اجرا می شود تا دانشجویان با سیره مرد میدان آشنا شوند.

وی بیان کرد: برخی مجموعه ها محتواهایی به مناسبت این ایام تولید کرده اند که با هشتگ «به یاد حاج قاسم» توزیع می شوند. امسال هشتگ «جان فدا» نیز زینت بخش فضای رسانه ای و تبلیغات شهری شده و سازمان های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و سیما و منظر شهرداری کرج اقدام به نصب بیلبوردهایی با این مضمون کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز عنوان کرد: به مناسبت دهه بصیرت، تکریم 110 خانواده معظم شهدا با حضور در منازل آن ها و تجلیل از این خانواده ها با اهدای تصویری مشترک از حاج قاسم و شهید موردنظر صورت می گیرد. «وداع ماندگار» نیز ویژه برنامه ای است که شب 13 دی ماه، پس از نماز مغرب و عشا در مساجد و حسینیه های محلات و مناطق مختلف استان برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با اشاره به نواختن زنگ مقاومت در مدارس سطح استان در روزهای 12 و 13 دی ماه در قالب پویش «فرزندان حاج قاسم» با همکاری اداره کل آموزش و پرورش البرز خاطرنشان کرد: به هر کلاس درس یک بسته روایتگری اهدا می شود تا معلمان از محتواهای موجود در آن ها برای بیان برخی داستان ها و روایت ها برای دانش آموزان استفاده کنند.

وی تولید محتواهای رسانه ای با محوریت مرکز رسانه ای صدر و همکاری حوزه هنری استان البرز با عنوان «مثل حاج قاسم» و برگزاری اجتماع های بزرگ در سطح استان تحت عنوان «نسل سلیمانی» را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام برشمرد و اظهار کرد: این اجتماع ها از 13 تا 29 دی ماه برای اقشار مختلف از جمله جوانان، نوجوانان، روحانیون، بانوان و ... برگزار می شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز مطرح کرد: ذیل هر یک از 14 عنوان برنامه ای که برای ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی تدارک دیده شده است، ده ها برنامه اجرا می شود که حدود 6 عنوان، به منظور افزودن به سبد انقلاب طراحی شده اند. تلاش ما بر آن است تا با اجرای برنامه های مختلف، جوانان و نوجوانان را به این مسیر جذب کنیم که در این راستا تعدادی از برنامه ها، به صورت عمومی طراحی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین ولایی برحق با اشاره به تلاش در جهت افزایش وحدت و همدلی میان مردم و کاهش تفرقه ایجاد شده اظهار کرد: در شرایطی که جریان رسانه ای در انعکاس امور و فعالیت ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، ضرورت همکاری مسئولین و خبرنگاران، به شدت احساس می شود؛ هرچه فاصله و عدم همکاری ما با یکدیگر بیشتر باشد، اقدامات انجام شده ثمربخش نخواهند بود.

وی در پایان از راه اندازی قرارگاه تربیتی مکتب حاج قاسم سلیمانی ویژه نوجوانان پسر و قرارگاه تربیتی عقیله ویژه نوجوانان دختر در استان البرز در راستای ارتقای سطح بینشی، آموزشی و مهارتی نوجوانان خبر داد و عنوان کرد: سرشاخه های 100 مجموعه تربیتی در این استان به صورت دائم با یکدیگر جلساتی را برگزار می کنند و از محتواهایی که در اختیار آن ها قرار داده می شود، برای آموزش نوجوانان بهره می گیرند.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار