مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز:

آموزش های فنی و حرفه ای از مهمترین راهکارهای ایجاد فرصت های شغلی هستند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای البرز گفت: آموزش های فنی و حرفه ای از مهمترین راهکارهای ایجاد و بسترسازی فرصت های شغلی هستند و کشورهایی که بیشترین نرخ رشد را داشته اند، به تربیت تکنسین و افراد ماهر روی آورده اند.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۶۸
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، بهزاد غفاری، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز امروز در جلسه بررسی عملکرد آموزشی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به اینکه تعاملات خوبی با ذینفعان حوزه مهارت آموزی صورت گرفته است، مطرح کرد: شرکت در جلسات شهرستانی، تقویت تعامل با فرمانداران، شهرداران و سایر مجموعه های ذیربط، از جمله برنامه های هم افزایی در راستای توسعه فرهنگ مهارت افزایی و ارتقای جایگاه مهارت آموزی است.

آموزش های فنی و حرفه ای از مهمترین راهکارهای ایجاد و بسترسازی فرصت های شغلی هستند

وی گفت: برگزاری جلسات بررسی عملکرد آموزشی مراکز، فرصتی برای تبیین نقاط ضعف و کمبودهای موجود است تا با هم اندیشی و هم فکری، شرایط و زمینه های لازم برای رفع مسائل در راستای بهبود و ارتقای آموزش های مهارتی فراهم شود. آموزش های فنی و حرفه ای از جمله مهمترین راهکارهای ایجاد و بسترسازی فرصت های شغلی هستند و کشورهایی که بیشترین نرخ رشد را داشته اند، به تربیت تکنسین و افراد ماهر روی آورده اند؛ در این راستا انتظار داریم با اولویت به مهارت آموزی و آموزش توجه شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، آموزش های فنی و حرفه ای را از جمله راه های کوتاه در مسير تربيت نيروي انساني دانست و عنوان کرد: با توجه به بهره مندي اين آموزش ها از مباني علمي و استفاده از روش هاي پذيرفته شده آموزش هاي كلاسيك، راه خود را از يادگيري بر مبناي تجربه عملي صرف جدا كرده و اين توانايي را در فرد آموزش ديده فراهم مي کند تا بتواند خود را با تغييرات تكنولوژيكي به آساني هماهنگ کند.

غفاری در پایان توجه ویژه به دستورالعمل ها و طرح های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از جمله کهاد، نخلستان، دوگانه و مهارت آموزی در محیط کار واقعی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه را خواستار شد و افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه، بیش از 29 هزار نفر البرزی آموزش های فنی و حرفه ای را در دو بخش دولتی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای بخش خصوصی فرا گرفتند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها