خبرهای داغ:
سردار معروفی:

امروز راهبرد دشمن ایجاد شکاف و تجزیه در کشور است/وحدت در جبهه حق تولید قدرت نرم است

همدان_معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز دشمن راهبرد خود را در ایجاد شکاف و تجزیه در کشور قرار داده است.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۸۶
|
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰
امروز راهبرد دشمن ایجاد شکاف و تجزیه در کشور است/وحدت در جبهه حق تولید قدرت نرم است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حسین معروفی امشب در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره این سردار بزرگ اسلام اظهار کرد: خداوند را شاکرم که بار دیگر در استان قهرمان پرور، شهیدپرور و سلحشورپرور همدان با عقبه بسیار درخشان حضور یافتم.

وی با بیان اینکه امروز دشمنان ما راهبرد خود را برای مقابله با نظام الهی ما قرار دادند، عنوان کرد: انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ما با مجاهدت‌های ۴۳ ساله توانستند قابلیت‌های بزرگ و متحیری را برای ملت ما، برای جهان اسلام و برای انقلاب اسلامی به وجود بیاورد که خروجی‌های آن عزت، شرف، بزرگی، مقاومت و ایستادگی، بازدارندگی ملت بزرگ و عظیم الشان است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دستاورد‌های گسترده و بی نظیر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه اگر بخواهیم تمام دستاورد‌ها را فهرست کنیم ساعت‌ها زمان نیاز است، گفت: هوشمندی ملت بزرگ ایران از جمله دستاورد‌های بزرگ انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران در پرتو دین و اهل بیت (ع) و در منطق انقلاب اسلامی و منطق اهل بیت (ع) ملتی هوشمند است، اضافه کرد: نظام اسلامی ما نیز نظامی هوشمند است.

سردار معروفی با بیان اینکه امروز دشمن راهبرد خود را در ایجاد شکاف و تجزیه در کشور قرار داده است، عنوان کرد: ملت بزرگ ما در مقابل حکومت ستم شاهی دست نشانده آمریکای مزدور، انگلیس و صهیونیست‌ها به تبعیت از امام خود قیام کردند که در این قیام تنها یک قوم نبود، بلکه همه قومیت ها، همه مذاهب و همه گروه‌های سیاسی سهیم بودند و مشارکت داشتند و با تحت امام انقلاب اسلامی به پیروزی دست یافته و معادلات دشمنان در جهان اسلام، در منطقه و در ایران بهم خورد و منافع آن‌ها به خطر افتاد و یک تفکر جدید به عنوان اسلام نام محمدی در جهان رونق پیدا کرد و تلاش و توطئه‌های دشمن برای ایجاد شکاف و جنگ‌های تجزیه طلبی و قومی با شکست مواجه شد.

وی به تشریح دشمنی‌ها و توطئه‌های صورت گرفته علیه نظام و انقلاب در طول ۴۳ سال گذشته پرداخت و با تاکید بر اینکه دشمنان نظام همواره در تمام صحنه‌ها و توطئه‌هایی که علیه ما انجام داده شکست خورده و در رسیدن به اهداف ناکام ماندند، بیان کرد: بعد از انقلاب ۲۰ دشمن در برابر انقلاب نوپا و ملت تنهای ایران قرار گرفته و در تلاش بودند که با جنگ‌های تجزیه طلبی و قومی بخش‌هایی را از کشور جدا کنند اما همه ملت ما به فرمان امام خمینی(ره) این توطئه دشمن را خنثی کردند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین جنگ تحمیلی را از دیگر توطئه‌های دشمن برای نابودی نظام و انقلاب و ملت ایران برشمرد و عنوان کرد: اردوگاه غرب و شرق  و شوروی سابق و آمریکا در جنگ جهانی دوم و جنگ سرد یک بار کنار هم نبودند و برای ایجاد جنگ  نابرابر هشت ساله متحد شدند تا انقلاب اسلامی، نظام اسلامی و ملت ایران را نابود کنند و صدام ذلیل را علیه ما قرار دادند و همه اردوگاه غرب و شرق و مستکبران عالم در برابر ملت بزرگ و تنها اما مقتدر و متکی به خدا و اهل بیت(ع) که هیچ  ابزاری و تجهیزاتی در دست نداشت و تکیه‌گاهش خدا و اهل بیت(ع) بود، صف‌آرایی کرد.

وی ادامه داد: این ملت باهمه اقوام و مذاهب و گروه‌ها و جناح‌های سیاسی به فرمان امام خمینی(ره) در طول هشت سال در این جبهه و جنگ نابرابر مبارزه کرد و در نهایت پیروز شدند و دشمنان در مقابلشان زانو زدند.

سردار معروفی به دشمنی‌های صورت گرفته دشمنان نظام و انقلاب به منظور مقابله با قدرت هسته‌ای کشور اشاره و تصریح کرد: ملت بزرگ ما در عرصه سازندگی و هسته‌ای همه توانش را برای ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و برای اینکه به کسی تکیه نکند و خودباور باشد به کار گرفت و به آن چیزی رسید که امروز دشمنان ما باور نمی‌کنند در این عصر همه جانبه ما برنده بوده و به سربلندی رسیده باشیم.

وی اضافه کرد: امروز ما موشک‌های نقطه زن بسیار قوی داریم، در حوزه نانو و حوزه پزشکی و حوزه مقابله با واکسن مقابله به کرونا و در هر عرصه‌ای که جوانان ما با نگاه انقلابی ورود کردند به موفقیت و سربلندی رسیدیم و درخشیدیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین وجود دانشمندان هسته‌ای جوان با سن ۳۵ تا ۴۰ سال در کشور را رویش بزرگ و خروجی انقلاب اسلامی و هنر دین و اهل بیت (ع)، هنر ولایت و هنر انقلاب دانست و بیان کرد:  این هنر ولایت بود که چنین صاحب شوکت و عظمت بود.

وی در تشریح دیگر دشمنی‌های دشمنان نظام و انقلاب به جریان فتنه ۸۸ اشاره و بیان کرد: این ملت با هوشمندی در برابر این فتنه عظیم  که طی آن نظام تا لبه پرتگاه رفت، حماسه بی نظیر ۹ دی را رقم زد و با قیام خود فتنه را خنثی کردند که این قیام را هیچ کس مدیریت نکرد بلکه خودجوش و مردمی به تبعیت از رهبری خلق شد که حاصل بصیرت بزرگ ملت ایران بود.

*شهادت حاج قاسم ثابت کرد که انقلاب اسلامی زنده است

سردار معروفی با اشاره به توطئه‌ها و فتنه‌های سال ۹۶، ۹۷ و ۹۸ علیه کشور و نظام که با بصیرت مردم خنثی شد، تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب در سال ۹۸ با ترور سردار سلیمانی به دنبال از کار انداختن قلب جهان اسلام بودند، اما ۲۵ میلیون مردم ما چه با نگاه اعتقادی و چه با نگاه سیاسی زیر پیکر مطهر ایشان را گرفتند و شهادت حاج قاسم ثابت کرد که انقلاب اسلامی زنده است و این بزرگ‌ترین نرم افزار انتقام از دشمن و نظام سلطه بود.

وی  با تاکید بر اینکه در جریان امسال دشمنان با عملیات رسانه‌ای و روانی جدی به دنبال تصرف ذهن ملت ما بودند، عنوان کرد: طی این توطئه دشمنان باز هم شکست خوردند و با حضور باشکوه و بی‌نظیر مردم در تشییع شهدای گمنام در سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) پاسخ خود را گرفتند که این بصیرت حقیقت انقلاب و ملت ما است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین به حضور گسترده و تماشایی مردم در مراسم ۱۳ آبان امسال اشاره کرد و گفت: این حضور چشمگیر در روز تعطیلی جمعه همان حقیقت انقلاب و هوشمندی ملت بزرگ ایران است.

وی اضافه کرد: امسال نیز در سومین سالگرد حاج قاسم سلیمانی خواهیم دید که مردم چگونه در صحنه خواهند بود و این اتفاق همچون عاشورا نه تنها کهنه نشده بلکه روز به روز نو و تازه شده است که این حقیقت جمهوری اسلامی و هوشمندی ملت ایران است.

سردار معروفی تاکید کرد: دشمنان ما باید بدانند راهبرد انشقاق و راهبرد جنگ‌های قومی و مذهبی راهبرد پوسیده و شکست خورده است؛ این راهبرد به هیچ عنوان در ایران اسلامی برای شما نتیحه نخواهد داشت.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، با بیان اینکه سخنان ما بر این مبنا نیست که ما مشکلات اقتصادی نداریم، تصریح کرد: ما در کشور مشکل اقتصادی و معیشتی داریم و به جد می‌دانیم که این مشکلات کمرشکن هستند اما مدیران باید با مدیریت انقلابی و جهادی و همت مردم بزرگ مشکلات را حل کنند اما بحث نظام اسلامی و بحث قوت اسلامی همه وجود ما است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگر سخنان خود با ابراز اینکه حاج قاسم خودش را وقف نظام و انقلاب و اسلام و ملت کرد، به ویژگی‌های مکتب حاج قاسم و مؤلفه‌های مهم آن اشاره و بیان کرد: حاج قاسم اینچنین مطرح می‌کند که «جمهوری اسلامی حرم است که اگر این حرم ماند دیگر حرم‌ها نیز باقی می‌ماند» و بیان می‌کند که «اگر بخواهم به انقلاب خدمت کنم باید خودم را وقف دین و اهل بیت(ع)، وقف شعائر الهی، وقف انقلاب اسلامی و آبروی ملت ایران و ناموس، وقف تمامیت ارضی، وقف شیعه و مسلمین و وقف ولایت کنم» که در نهایت این چنین کرد و انسانی که خودش را وقف کند از خود عبور می‌کند و مقام و منصب بر او اثر نمی‌گذارد و گوشش بدهکار تعریف و تمجید نیست و در تلاش است تا ادای دین و رسالت خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری شهید سلیمانی از نفس خود عبور کرده بود، عنوان کرد: حاج قاسم همواره از خدا می‌خواست که آنچنان به من مشغله بده تا فکرگناه نکنم؛ در ۲۱ سال فرماندهی حاج قاسم در نیروی قدس و در مقیاس جهان اسلام یک بار ایشان را آرام ندیدیم، خانواده ایشان ۲۱ سال با یک شهید زندگی می‌کنند و برای آن‌ها در ۱۳ دی ماه سال ۹۸ شهید نشد، در هر جبهه‌ای در عراق، لبنان، در سوریه، فلسطین و حتی در کرمان هیچ امیدی به برگشت شهید سلیمانی نداشتند، فرزندان حاج قاسم یک بار سیر پدر خود را ندیدند.

سردار معروفی در تبیین دیگر ویژگی‌های شخصیتی این سردار بزرگ جهان اسلام عنوان کرد: ایشان با فرزندان شهدا بسیار ارتباط عجیبی داشت و فرزندان شهدا بعد از شهادت ایشان اذعان کردند که امروز یتیم شدیم؛ با شناخت 38 ساله از ایشان که مانده، مربی و مراد ما بود، می گوییم که حاج قاسم در جبهه مقاومت و بعد ازشهادت سردار دلها نشد بلکه ایشان سردار دلها بود.

وی اولین مؤلفه و ویژگی را گذشت از گناه و پاکی جسم و روح ایشان عنوان کرد و ادامه داد: گذشت از مال به طوری که هیچ عقبه مالی ندارد و یک خانه داشت که وقف حضرت زهرا(س) کرد، گذشت از آبرو برای انقلاب و اسلام، گذشت از عزیزان، خانواده و دوستان از جمله ویژگی‌های ایشان است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اگر بخواهیم حاج قاسم را معرفی کنیم باید دوستان و یاران و شهید همدانی را معرفی کنیم، مطرح کرد: گذشت از جان از دیگر مؤلفه و ویژگی‌های این سردار بزرگ است.

وی با تاکید بر اینکه حاج قاسم برای شهادت لحظه شماری می‌کرد، ادامه داد: ایشان در پاسخ به سوال خبرنگار که صهیونیست‌ها در تلاش هستند تا شما را ترور کنند، لبخندی زد و گفت ۳۸ سال در کوه و دشت و دریا به دنبال شهادت هستم، حالا آنها من را از مرگ می‌ترسانند؟

* ایمان واقعی و عملی در وجود سردار سلیمانی بود

سردار معروفی با بیان اینکه حاج قاسم به دنبال گمنامی و دیده نشدن بود، به پنج مؤلفه ایمان در وجود ایشان اشاره و عنوان کرد: در وجود سردار سلیمانی ایمان واقعی و عملی بود و توکل به خدا در ایشان موج می‌زد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم به شدت عاشق اهل بیت(ع) بود و تصور ما بر این بود که از سادات هستند و بی‌حد و اندازه به حضرت زهرا(س) ارادات دارد، گفت: ارادت ایشان  به اهل بیت(ع) و حضرت زهرا(س) ارادات معمولی نبود به طوری که در شب عملیات کربلای ۵ دو ساعت روبه قبله با ذکر یا زهرا(س) گریه می‌کرد و به ایشان متوسل می‌شد؛ عشق واقعی و ارادات واقعی و ایمان واقعی داشت.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین به بصیرت حاج قاسم اشاره و تصریح کرد: بصیرت ایشان بسیار عجیب بود، وفای به امام، عمل به امام و بصیرت به امام در حاج قاسم موج می‌زد.

وی به صبر حاج قاسم به عنوان مؤلفه دیگر ایشان اشاره و بیان کرد: حاج قاسم به صبر در مقابل دوستان اهمیت بیشتری می‌داد و اعتقاد داشت اگر کسی با یک نخ به جمهوری اسلامی متصل است باید با یک طناب او را نگاه داشت و این جذب حداکثری است.

سردار معروفی با اشاره به اخلاص حاج قاسم اظهار کرد: ایشان همواره اخلاص در عمل و اینکه کار را تنها برای خدا باید انجام داد سفارش می‌کرد.

وی با بیان اینکه برای مکتب حاج قاسم ۳۰ نظام تعریف کرده‌ایم، گفت: اولین نظام مکتب فکر سردار ولایت‌باوری است، به گونه‌ای که همواره در خط ولایت حرکت می‌کرد و منتظر فرمان و فتوای ولایت نبود بلکه با بصیرت خود به میل ولی و حجت خدا کار می‌کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ولایت مداری حاج قاسم اضافه کرد: بسیاری از افراد می‌خواستند که ایشان را جبهه مقاومت برگردانند اما چون ایشان می‌دانست که امام امت چه می‌خواهد بنابریان برنگشت و از زمین سوخته باغی به جا گذاشت.

وی به  نظام سیاسی شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد: برخی می‌گویند شهید سلیمانی سیاسی نبود، این حرف ظلم به حاج قاسم است او صد درصد سیاسی بود اما سیاسی‌کار و اهل حزب و جناح نبود.

سردار معروفی با تاکید بر اینکه سیاست حاج قاسم مبتنی بر اصول است، یادآور شد: سیاست او مبتنی بر اصول ولایت، قانون اساسی، ملت، تمامیت اراضی، ارزش‌های الهی و ناموس است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم بزرگ‌ترین شخصیت تخریبی دشمن در جهان اسلام است؛ به سخنرانی اسماعیل هنیه در روز تشییع این شهید بزرگوار اشاره و تاکید کرد: به گفته ایشان سردار سلیمانی شهید قدس است و او ثابت کرد اسلام ناب جمهوری اسلامی و شیعه است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه حاج قاسم نگاه جامعه تسنن را به انقلاب و شیعه و ملت ایران تغییر داد، عنوان کرد: وحدت در جبهه حق تولید قدرت نرم است.

 وی با بیان اینکه حاج قاسم اهل دستگیری بود نه مچ‌گیری، اظهار کرد: در طول دوران هشت سال جنگ تحمیلی، فرماندهی سپاه قدس، ۲۱ سال در جبهه مقاومت و فرماندهی اسلام  یک نفر را سراغ ندارید که بگوید ایشان برای بقای خود من را هل داد.

سردار معروفی با بیان اینکه به دنبال تولید شهید سلیمانی هستیم، تصریح کرد: تولید شهید سلیمانی جنسیت ندارد و مبتنی بر اندیشه و نظام تربیتی ولایت است.

* لزوم معرفی شخصیت و مکتب شهید سلیمانی در جامعه

وی با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت و مکتب شهید سلیمانی در جامعه یادآور شد: هر کس سردار را معرفی کند یعنی جمهوری اسلامی و انقلاب را درست معرفی کرده است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین حاج قاسم را معجزه انقلاب دانست و بیان کرد:  انقلاب ما یک بچه روستایی را به جایی می رساند که در حوزه مدیریت استراتژیک و کار و فعالیت همانندی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه اندیشه شهید سلیمانی و شهات ایشان را یک فرصت برای انقلاب می دانیم، خاطرنشان کرد: مراقب مردمی بودن ایشان هستیم نه اینکه ایشان را حاکمیتی بدانیم.

سردار معروفی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها با محاسبه غلط با شهادت حاج قاسم به دنبال این بودند که قلب جهان اسلام از کار بیافتد، بیان کرد: با حماقت آمریکا ۸۰ میلیون قلب در ایران قاسم سلیمانی شد که این همان معجزه انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم نماد است، اظهار کرد: حاج قاسم نماد همه شهدا و جهت و مسیر است تا ما بتوانیم راه را پیدا کنیم و گم نکنیم؛ امروز حاج قاسم نماد ملت ایران است.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر اینکه حاج قاسم محصول تفکر انقلاب، امام و حضرت آقاست، به محبوبیت این شهید والامقام اشاره و عنوان کرد: امروز همه مردم ایران از هر قشر و جناج و گروهی عکس این شهید بزرگوار را در منزل خود نصب کرده و به ایشان افتخار می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم حفاظت از انقلاب اسلامی یادآور شد: برای دفاع از نظام مقدس جمهوری سکوت جایز نیست، امروز هر کس در هر منزلتی و هر سطح و جایگاهی باید از انقلاب اسلامی حفاظت کند و نباید اجازه دهیم دشمن مستانه به ملت ما حمله کند بلکه باید هرچه داریم پای ملت، ناموس و دین خود بریزیم و در صفی که هستیم از انقلاب و ثمرات آن محافظت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات