خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

سردار شهید سلیمانی نمونه عینی حقوق بشر در جهان

شاهرود_ امام جمعه شاهرود گفت: این شهید به معنای واقعی کلمه و عملاً حقوق بشر را رعایت و به همه مردم منطقه از هر مذهب و دین و ملیت و قومیت خالصانه خدمت کرد.
کد خبر: ۹۴۸۰۶۷۶
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷

سردار شهید سلیمانی نمونه عینی حقوق بشر در جهانبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود امشب در یادواره شهدای محله بین‌النهرین شاهرود و بزرگداشت شهدای مقاومت به‌ویژه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر برگزار شد، بیان کرد: یادواره شهدا تذکری به ماست تا راه و سیره شهدا را از یاد نبریم.
وی افزود: این یادواره‌ها تداوم‌بخش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است و باید در زمان حاضر بیش از پیش برگزار شود.
امام جمعه شاهرود با اشاره به وجود آیاتی در قرآن در وصف شهدا و زنده بودن آنان، با تأکید بر الگو بودن شهیدان در جامعه اظهار کرد: دشمنان ما این الگو‌ها را با الگوهایی، چون فوتبالیست‌ها و هنرمندان جایگزین کردند؛ هر چند آن‌ها هم اگر رفتار درست داشته باشند، می‌توانند الگو باشند؛ ولی در اتفاقات اخیر دیدیم که برخی از این الگو‌ها چقدر تهی از محتوا هستند.
امینی با بیان اینکه دشمنان مرجعیت ذهنی نسل جوان و نوجوان ما را هدف قرار داده‌اند، افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص)، الگویی حسنه از دیدگاه قرآن است و بعد از ایشان، اولیا و حضرت زهرا (س) هستند و شهید حاج قاسم سلیمانی هم الگویی غیر از معصومان است.
وی با تأکید بر اینکه شهدا الگوی جامعه هستند، با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: اخلاص، ایمان، ازخودگذشتگی، ایثار، مقابله با ظلم، استکبارستیزی و کمک به مظلومان و محرومان از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که این شخصیت را منحصربه‌فرد کرده است.
امام جمعه شاهرود با اشاره به جمله اگر می‌خواهید شهادت نصیبتان شود باید شهیدانه زندگی کنید، از قول سردار شهید سلیمانی اظهار کرد: این شهید بزرگوار در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی همیشه در جهاد و تلاش و به معنای واقعی جهادگر بود و باید از ایشان در اجرای جهاد در عرصه‌های مختلف الگو گرفت.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه این شهید بزرگوار در دل‌های مردم ایران و منطقه جای گرفت، افزود: این عزت و عظمت را خداوند به خاطر اخلاص این شهید به او عطا کرد.
وی ولایت‌پذیری را ویژگی مهم سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: این شهید در تمام عمر شریفشان تابع واقعی ولایت و گوش به فرمان، ولی بود و در وصیت‌نامه خود نیز بر این موضوع تأکید کرده است.
امام جمعه شاهرود، سردار شهید سلیمانی را نمونه عینی عامل به رعایت حقوق بشر عنوان کرد و افزود: این شهید به معنای واقعی کلمه و عملاً حقوق بشر را رعایت و به همه مردم منطقه از هر مذهب و دین و ملیت و قومیت خالصانه خدمت کرد.
وی با تأکید بر لزوم ترویج مکتب انسان‌ساز حاج قاسم سلیمانی در جامعه گفت: باید به فرموده مقام معظم رهبری با تمام امکانات فرهنگی، هنری و ادبی مروج مکتب سردار دل‌ها به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان جامعه باشیم.
این مراسم به همت پایگاه امام هادی علیه السلام حوزه بسیج مساجد و محلات خاتم الانبیا (ص)، امام جماعت و هیأت امنا مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام بین النهرین شاهرود برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها