یادداشت/

تفسیر نام حاج قاسم سلیمانی/ قاف قاسم سلیمانی یعنی قدرتمند و قادر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء(ع) در یادداشتی آورده است: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اسم زیبایی نیز داشت چراکه؛ قاف آن یعنی قدرتمند و قادر، در عین تواضع و فروتنی.
کد خبر: ۹۴۸۰۷۲۸
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام کاووس عطایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در لشکر عملیاتی ۱۰ حضرت سیدالشهداء(ع) به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در یادداشتی برای این خبرگزاری آورده است:

شهید سلیمانی تمام عمر شریف خود را وقف انقلاب، نهضت امام و نهضت مقاومت نمود. شهید حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه سرباز ولایت بود. هر جا که ولی امر نیاز میدید آنجا حاضر می شد.

شهید سردار حاج قاسم سلیمانی اسم زیبایی نیز داشت چراکه؛ قاف آن یعنی قدرتمند و قادر، در عین تواضع و فروتنی. الف آن یعنی آسمانی بودن، حاج قاسم سلیمانی فکر و اندیشه الهی و آسمانی داشت سین آن یعنی سلیم النفس بودن. شهید حاج قاسم سلیمانی فردی بود که فقط دل به خدا داشت و نفس پاکی داشت. آن میم یعنی مدیری لایق، مدیر ی بود در هر جا که نیاز بود حاضر بود، حال آنجاصحنه جنگ باشد، کمکهای مردمی باشد، و یا حضور در کنار خانواده شهدا و صحنه های دیگر. سین سلیمانی، یعنی سرباز رهبر بودن، لام آن یعنی لیاقت شهادت داشتن، به راستی که برای برخی از مردان بزرگ همچون سردار سلیمانی فقط شهادت برازنده آنهاست. یای آن یعنی یاور رهبری بودن، رهبری به چنین یاوران افتخار می کند. میم آن یعنی مهربان بودن هم نسبت به خانواده خود هم نسبت به خانواده شهدا و هم نسبت به دیگر مردم حتی خانم هایی که به ظاهر بدحجاب بودند. الف آن به معنای آمر به معروف و نهی از منکر بودن، این شهید عزیز به معنای واقعی کلمه آمر به معروف و هم نهی از منکربود. نون یعنی ناامید کننده دشمنان، دشمنان اسلام با وجود حاج قاسم سلیمانی نسبت به از بین رفتن جبهه مقاومت ناامید بودند. و یا آخر آن یعنی یادگار دفاع مقدس و سردار امروز مقاومت..

خدا انشالله توفیق دهد تا رهرو راه این شهید عزیز باشیم و همواره در عمل و در کلام کاری کنیم که این شهید از ما راضی باشد.

انتهای پیام/ ر

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار