خبرهای داغ:
عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع)؛

گفتگو در فضای حقیقی، راه مقابله با دروغ های فضای مجازی است

خادمی گفت: در جریانات و اغتشاشات اخیر که کاملا عملیات روانی، پیچیده و سازماندهی شده بود به صورت سخت مردم را هدف قرار داده و با توئیترها و اخبار دروغ و خلاف واقع ها و تحریک احساسات به ویژه زنان و دختران در حال روایتگری ناصواب و غلط به مردم هستند. راه مقاومت در برابر فضای مجازی، فضای حقیقی و گفت و گو است.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۱۰
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹

قزوین_به گزارش خبرنگار بسیج، سیدمحسن خادمی عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در سالن آمفی تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران آبیک برگزار شد، با طرح این سوال مهم که 43 سال مکرر است که می شنوید نظام اسلامی دارد سقوط می کند و چیزی از آن باقی نمانده و این قدر سازماندهی شده و در عالیترین سطح رسانه ای بین المللی مطرح می شود، اظهار کرد: ۸۵ میلیون جمعیت در کشوری مستقر است که دست بر قضا در منطقه ای ژئوپولوتیکی قرار دارد و اتفاقی به نام انقلاب اسلامی در آن رخ داده که شعارش نه شرقی و نه غربی است.

وی افزود: جریانی پلیدتر، خبیث تر، کثیف تر و بدتر از سیل، صاعقه و سیل و البته موثرتر از جریانی که در اغتشاشات اخیر علیه نظام گام برداشت، نداشته و نداریم. آنچنان که دشمن تلاش می کند القا کند که اعتراض های اخیر، اعتراضات مردمی سرکوب شده بود در حالی که این طور نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع)، به متن نوشته شده توسط ژنرال اسرائیلی در چهارم شهریور ماه امسال اشاره کرد و افزود: در این متن آمده بود ایران پای مذاکره نشسته و جای پایش سفت است و مطالبات خود را دارد گسترش می دهد و خواستار لغو تحریم ها هستند لذا طرحی به نام "خنجر بر اختاپوس" دارند و معتقدند باید جمهوری اسلامی را معطل کرد که نداند به چه چیزی باید بپردازد و در تصمیم گیری هایش دچار اختلال شود به همین دلیل مسائلی همچون عدم ورود زنان به ورزشگاه مشهد، دلار، قیمت نفت، تجزیه کردستان و مهاباد و غیره را ایجاد کردند.

خادمی اضافه کرد: در حکومت داری همیشه مخالف وجود داشته و در جریانات اخیر در کشور هم این جریان مخالف از قبل سازماندهی شده بود و اگر فوت مهسا امینی اتفاق نمی افتاد طبق فرمایش مقام معظم رهبری، بازی دیگری در می آوردند.

وی خاطرنشان کرد: به این فکر می کردیم که کرونا موجب شده نوجوانان منفعل شوند و چکار باید کرد آرمان گرا و مطالبه گر شوند که در جریانات اخیر این اتفاق افتاد و جریان غرب گرا نتوانست نیازها و عواطف نوجوانان را برآورده کند. از سویی بازگویی تاریخ انقلاب می تواند قطب نمای آرمان گرایی نوجوانان و جوانان را از غرب به سمت اسلام تغییر دهد.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: رضا شاه با انگلیس آمد و با انگلیس رفت. زمانی که آمد چیزی نداشت و زمانی که رفت ۵ هزار و ۶۰۰ سند ملکی به نامش زده بودند که اسلام آباد غرب یکی از آنها بود. تنها دولت ملی ایران که دولت مصدق بود را چرا آن سرنگون کردند؟ روحانیون که آن زمان نبودند.

خادمی اضافه کرد: دشمنان نظام با ترفند (دروغ را بزرگ بگو، تکرارش کن و جزئیات آن را بگو) درصدد بزرگ نمایی و بیان جلوه ای نیکو از وضعیت کشورهای مختلف برای فریب مردم هستند. به کسانی که دم از حقوق بشر و زن می زنند باید گفت ۴۶ درصد فرانسه و ۸۰ درصد کلمبیا حرام زاده هستند و در انگلیس، آلمان و فرانسه اعتصابات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب یک شخصیت برجسته، مرجع عالیقدر تقلید، معتقد است برای احقاق حقوق از دست رفته زنان باید مبارزه کنیم که باید گفت به ظلمی که این روزها در حق این مرجع تقلید بزرگ می شود، تاریخ باید پاسخگو باشد، رهبری که جریان امت اسلامی را رهبری می کند.

این استاد دانشگاه اذعان کرد: در جریانات و اغتشاشات اخیر که کاملا عملیات روانی، پیچیده و سازماندهی شده بود به صورت سخت مردم را هدف قرار داده و با توئیترها و اخبار دروغ، انتشار مستمر دروغ ها و خلاف واقع ها و تحریک احساسات به ویژه زنان و دختران در حال روایتگری ناصواب و غلط به مردم هستند که نه تنها می خواهند قدرت تصمیم گیری مردم را مختل کنند بلکه قصدشان تصرف اراده آنان و گرفتن قدرت تصمیم گیری است که نحوه مقاومت در برابر فضای مجازی، فضای حقیقی و گفت و گو است.

خادمی به تشریح برخی از وقایع تاریخ انقلاب پرداخت و افزود: در سال ۵۰، هویدا می گوید برای برگزاری جشن ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی ۳۶۰ میلیون دلار خرج شد در حالی که کل درآمد نفتی یک میلیارد دلار بود. حدود ۳ میلیون کیلومترمربع وسعت سرزمینی ما بود که یک میلیون کیلومترمربع آن در ۲۵۰ سال اخیر از ایران جدا شد. اگر امروز بحرین برای ایران بود نیاز به بستن تنگه هرمز نداشتیم که شاهان ایران این میزان سرزمین را تقدیم کردند.

وی ادامه داد: قتل عامی که در سال ۱۲۹۸ بر اثر قحطی در کشور رخ داد ناشی

S.azimi:
از بستن راهها توسط انگلیسی ها و احتکار گندم توسط احمدشاه بود که وقتی مرد ۷۵ میلیون فرانک ارثیه برای بچه هایش به جا گذاشت.

این استاد دانشگاه بیان کرد: علت فسادها در کشور کسانی هستند که از کشور می روند و در کانادا و امریکا تابعیت می گیرند و همچنین دنباله داران داخلی آنها در کشور هستند.

خادمی گفت: در اوج تحریم ها به پیشرفت هایی دست یافته ایم. این در حالی است که اعتبار بین المللی به خنده و کف زدن نیست بلکه به مولفه های قدرت وابسته است که در مناسبات بین المللی تعیین کننده هستند.

وی افزود: در دوران دولت های اصلاحات یک رییس جمهور طرح گفت و گوی تمدن ها را که از دل امریکا باید مطرح می شد بیان کرد و سازمان ملل همان سال را گفت و گوی تمدن ها نامید. رییس جمهوری هم اب را به تحریم گره زد و دلار ۳ هزار تومنی را ۱۰ برابر کرد و ترامپ برجام را که سالها کشور را معطلش کرده بودند پاره کرد که باید گفت اینها اعتبار بین المللی نمی آورد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: ایران اسلامی هویت تمدنی و دینی دارد و قرار بود هویت سرزمینی و دینی اش از بین برود که تحقق نیافت که غرب نگران امپراطوری و پیشینه تمدنی ایران شده و تمدن ایرانی با توان و قدرت رو به جلو حرکت می کند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار