مسئول بسیج جامعه پزشکی قم مطرح کرد؛

ارائه خدمت به 23 هزار نفر در قالب طرح شهید رهنمون

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم گفت: در طرح شهید رهنمون 80 تیم از ابتدای سال به مناطق محروم اعزام شدند و به 23 هزار نفر خدمات درمانی و به 6 هزار نفر نیز داروی رایگان ارائه شده است.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۱۶
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ابوالفضل چهره‌نما با اشاره به وضعیت بسیج جامعه پزشکی استان اظهار داشت: 12کانون در استان داریم که کانون های مصوب ما در سطح بیمارستان های استان است.

وی ادامه داد: از این تعداد 2 کانون درجه یک داریم که بالای 250نفر نیروی فعال دارند و این دو کانون در بیمارستان‌های علی ابن ابیطالب(ع) و دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند و همچنین 5 کانون درجه دو و 5 کانون درجه 3 در استان قم داریم.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قم افزود: جامعه هدف ما بیش از 6 هزار نفر نیروی درمان و حاضر در مجموعه‌های درمانی و دانشگاه علوم پزشکی استان هستند که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند. از این مجموعه حدود چهار هزار و 500 نفر در سامانه ناب آفلاین جذب عادی و فعال شده‌اند و از این تعداد نیز سه هزار و 900 نفر در سامانه ناب آنلاین سازماندهی و ثبت شده‌اند.

وی اضافه کرد: حدود دو هزار نفر نیروی عادی و هزار و 700 نفر نیروی فعال آمار بسیجیان دانشگاه است که از این تعداد نیروی فعال حدود 500 نفر با ما هماهنگ هستند و در اردوهای جهادی و فعالیت های فرهنگی حاضر می شوند.

چهره نما ادامه داد: در اردوهای جهادی خدمات آموزشی، بهداشتی ، مشاوره ای، درمانی و طب سنتی به اقشار محروم در قالب سه طرح شهید رهنمون، شهید سلیمانی و طرح نفس ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: از میان نیروهای بسیجی استان قم، 8 نفر پزشک و 22 نفر پرستار و بهیار در جبهه مقاومت فعالیت داشته‌اند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم ابراز داشت: بسیج جامعه پزشکی بر اساس ظرفیت هایی که دارد توانسته بیشترین کمک را در راستای تحقق دولت اسلامی به دانشگاه علوم پزشکی استان انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین بسیج جامعه پزشکی در اجرای طرح شهید سلیمانی، مبارزه با ویروس کرونا، تامین پزشک و راه اندازی مرکز واکسن بسیج جامعه پزشکی در پردیسان بیشترین کمک رسانی را هم به دانشگاه داشته است.

چهره نما با اشاره به موکب های درمانی، گفت: در ایام اربعین دو موکب درمانی در مسجد مقدس جمکران و یک موکب درمانی هم در کربلا برپا کردیم که به حدود 11هزار نفرخدمات ارائه شده است.

وی گفت: 21 تیم ثبت شده جهادی داریم که حداقل در ماه یک تیم به مناطق محروم برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی اعزام می شوند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی قم با اشاره به اینکه 80 نفر به راهیان نور دریایی و 80 نفر به راهیان نور غرب اعزام شده اند، تصریح کرد: در طرح شهید رهنمون 80تیم از ابتدای سال به مناطق مورد هدف اعزام شده‌اند که به 23هزار نفر خدمات ارائه شده و به 6هزار نفر هم دارو تحویل شده است.

وی گفت: همچنین سال گذشته 11تیم متخصص در اردوهای ده روزه در مناطق مسجد سلیمان برای ارائه خدمات حاضر شدند.

پایان پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار