مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی البرز مطرح کرد؛

سردار سلیمانی، مجاهد عارف مسلکی بود که از غیرخدا نمی هراسید

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: سردار سلیمانی به عنوان مجاهد عارف مسلک، فقط از خدا می ترسید و از احدی غیر او نمی هراسید.
کد خبر: ۹۴۸۱۰۲۳
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، حجت الاسلام والمسلمین علی ارجمند عین الدین، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز امروز در جمع کارکنان اداره کل منابع طبیعی استان ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت افتخارآمیز سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: نظام اسلامی ما سه سپهبد داشت که اولین آن ها سپهبد قرنی بود که در سال ١٣٥٨ به شهادت رسید، دومین صیاد شیرازی بود که در سال 1378 شهید شد و سومین آن ها حاج قاسم سلیمانی بود که در سال 1398 به شهادت رسید.

سردار سلیمانی، مجاهد عارف مسلکی بود که از غیرخدا نمی هراسید

وی مطرح کرد:از زمان شهادت سردار سلیمانی، حدود ٧٠٠ جلد کتاب در مورد وی به چاپ رسیده که پرفروش ترین آن ها «در زندگی از کسی نترسیده ام»، حاصل دست نوشته های او در مورد زندگی خود از کودکی تا پیروزی انقلاب اسلامی است. آیت الله جوادی آملی کتابی به نام «عرفان و حماسه» دارد که در آن به تبیین ابعاد عرفانی و حماسی حضرت امام خمینی (ره) پرداخته و با استناد به دو آیه «إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» و «يَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا» معتقد است که از ترکیب دو صفت خدا ترسی و نترسیدن از غیرخدا در یک فرد، یک مجاهد عارف یا عارف مجاهد ساخته می شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، امام راحل را نمونه بارز چنین پیوندی دانست و ایشان را یک عارف مجاهد و بی بدیل در شجاعت توصیف کرد و افزود: ایشان می فرمایند: والله در عمرم یک لحظه هم نترسیدم. سردار سلیمانی نیز به عنوان مجاهد عارف مسلک، چون از خدا می ترسید و از احدی غیر او نمی هراسید، هر جا معرکه و نبرد حق علیه باطل و جنگ مستکبرین با مستضعفین بود، وارد عرصه می شد؛ از عراق و لبنان گرفته تا قاره آمریکای لاتین.

وی خاطرنشان کرد: دو سوره در قرآن مجید وجود دارد که ظاهرا نام آن ها از یک واژه مشتق شده است؛ سوره های کوثر و تکاثر که هر دو برگرفته از واژه کثرت هستند اما این کجا و آن کجا؟ یکی خیر کثیر و دیگری کثیر بی خیر بوده و هدف یکی رضایت الهی و غایت دیگری تفاخر و التذاذ نفسانی و دنیایی است؛ لذا با این نگاه توحیدی، در دنیای امروز ما دو نوع مسئول داریم؛ مسئولین کوثری و تکاثری.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی به دنبال ارتقای جایگاه و مقام نبود؛ هر چند که بالاترین نشان نظامی یعنی نشان ذوالفقار را از دستان رهبر معظم انقلاب دریافت کرد و وقتی به آرزوی خود یعنی شهادت رسید، آئین تشییع پیکر او پس از مراسم تشییع پیکر امام راحل، بزرگترین تشییع جنازه تاریخ شد. یادش گرامی و راهش پر رهرو باد.

خبرنگار: مینا صدیقیان

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار