مراسم بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی در مسجد امام رضا (ع) شهرک اکباتان برگزار شد

مراسم بزرگداشت سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، و یادبود شهید آرمان علی وردی، در مسجد امام رضا علیه السلام شهرک اکباتان با حضور گسترده مردم و ائمه جماعات مساجد و طلاب برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۰۷۹
|
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت الله علی سیفی آملی، استاد درس خارج فقه حوزه علمیه و استاد دانشگاه و مفسر قرآن کریم در این مراسم با بیان اینکه شهید آرمان علی وردی را از نزدیک می شناختم ، گفت: آرمان عزیز، طلبه انقلابی و متدین و اهل مطالعه بود.

این استاد درس خارج فقه و تولیت حوزه علمیه حضرت حجت علیه السلام تهران افزود: انشاالله همه ما ولایت عملی داشته باشیم و نه ولایت حرفی. همچنان که حاج قاسم سلیمانی، کفن خود را به قم برد تا مراجع عظام تقلید امضا کنند. این کار حاج قاسم سلیمانی نشان می دهد که ایشان در عمل به مرجعیت اعتقاد داشت و شهر به شهر و کشور به کشور مرگ را تعقیب کرد.

حضرت آیت‌الله سیفی آملی ادامه داد: شهید سلیمانی راه ولایت مداری و مقاومت را به همه ما نشان داد و انشالله خداوند توفیق خدمت به اسلام و انقلاب اسلامی و مردم را به ما، همچون حاج قاسم عزیز، عنایت کند.

 حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، در ادامه این مراسم با بیان اینکه کار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی کشتن نفس است، گفت: حاج قاسم هر جا می رفت جهاد تبیین می کرد. شهید آرمان علی وردی نیز اهل جهاد تبیین و امر به معروف و نهی از منکر بود.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: ویژگی مهم شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی و آرمان علی وردی محدود نشدن در زمین و هوای نفسانی بود. ایشان اهل نمایش نبود، اهل سر و صدا نبود. به همین دلیل محبت آنان در دل اولیای خدا و هیبت آنان در دل دشمنان افتاده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: حق جلوه گر می شود و خداترسان همچون حاج قاسم از حجت های حق بر زمین هستند. اخلاص شهدایی همچون سردار سلیمانی را به چنین جایگاهی رساند.

مصباحی مقدم ادامه داد: همین شهادت ها موجب شد، ملت ایران بماند و نظام جمهوری اسلامی به افتخارات متعددی برسد. درست است که مردم، مشکلات اقتصادی و معیشتی دارند ولی افتخارات و دستاوردهای چهل و سه ساله نظام جمهوری اسلامی، بسیار زیاد است. در سفری به الجزایر رئیس مجلس نمایندگان این کشور در حضور من گفت که ملت ایران با وجود همه تمام تحریم ها و مشکلاتی که استکبار جهانی ایجاد کردند به دستاوردهای زیادی رسیده است و ما افتخار می کنیم که ایرانی ها به عنوان مسلمانان، در حوزه های هسته ای و هوافضا و نانو و سایر حوزه های علمی، به رتبه های برتر دست یافته است.

 

 

 

ارسال نظرات