خبرهای داغ:
معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

افتتاح ۴۷۰ اُمین مدرسه به نام سردار حاج قاسم سلیمانی در شهرستان ملایر

همدان- معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: از زمان شهادت سردار سلیمانی تاکنون ۴۶۹ مدرسه در سطح کشور به نام وی نامگذاری شده و ۴۷۰ اُمین مدرسه به نام سردار حاج قاسم سلیمانی در شهرستان ملایر افتتاح شد.
کد خبر: ۹۴۸۱۳۸۰
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمیدرضا خان‌محمدی در حاشیه آئین بهره‌برداری از مدرسه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم و خیرین تاکنون در راستای مدرسه‌سازی ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد کرده‌اند که با همراهی دولت در امر مقدس مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه ساخت این مدارس به صورت ۵۰ درصد مشارکت دولت و خیران است ابراز امیدواری کرد روزی برسد که مردم صد درصد در امر مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: مشارکت خوب مردم و خیران در امر مدرسه‌سازی برای نظام و دولت سیزدهم یک افتخار است و امیدواریم این روند در سال آینده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مدارسی که در سطح کشور به نام سردار سلیمانی در حال ساخت است، ادامه پیدا می‌کند، گفت: از زمان شهادت سردار سلیمانی تاکنون ۴۶۹ مدرسه در سطح کشور به نام وی نامگذاری شده و امروز ۴۷۰ اُمین مدرسه به نام سردار حاج قاسم سلیمانی در شهرستان ملایر افتتاح شد.

خان‌محمدی ادامه داد: مدرسه دخترانه شهید سردار سلیمانی در ملایر با دستان مبارک حاج قاسم کلنگ‌زنی شد و خشت اول این مدرسه را بنا کرد و قدمگاه سردار دل‌ها است.

وی تاکید کرد: این مدرسه با تحصیل ۳۹۰ دانش‌آموز دختر، بدون شک پایگاهی برای ترویج اندیشه‌های ناب مکتب حاج قاسم خواهد شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه دشمنان از شجاعت و دلیرمردی سردار سلیمانی در هراس بودند، گفت: پس از شهادت سردار دل‌ها، نام سردار سلیمانی بر سر درب مدارس کشور می‌درخشد و اولین چیزی که در مکتب حاج قاسم پررنگ و پرمحتواست، مبارزه با استکبار و امپریالیسم جهانی است.

* مدرسه‌ای که کلنگش را سردار سلیمانی به زمین زده، افتتاح شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان نیز در این آیین اظهار کرد: در سومین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی مدرسه‌ای که متبرک به نام ایشان است و با دست ایشان کلنگ‌زنی شده، افتتاح شد.

حمیدرضا شیرازیانی با بیان اینکه این پروژه در سال ۹۵ کلنگ‌زنی‌ شده است، تصریح کرد: ۴۰ درصد این پروژه تا مرحله سفت‌کاری با ارزش ریالی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط جناب آقای سیف و خانم شایگان که خیرین این پروژه بودند، انجام شده است.

وی ادامه داد: پس از آن و از اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ مابقی کارها با منابع دولتی انجام شده و در کمتر از ۱۸ ماه عملیات عمرانی و تجهیز این مدرسه به اتمام رسیده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان خاطرنشان کرد: این دبیرستان با زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع، ۲۶۰۰ متر مربع محوطه در دو طبقه با اسکلت بتنی و با ارزش ۱۳ میلیارد تومان، ساخته شده است.

وی یادآور شد: سیستم گرمایشی این مدرسه، حرارت مرکزی موتورخانه و رادیاتور است و تمام اقدامات، مطابق استانداردها، قوانین و مقررات است.

*برگزاری بیش از ۳۰۰ یادواره شهید

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان نیز از انجام اقداماتی در مدارس استان برای تقویت مسائل دینی، اعتقادی و مذهبی خبر داد و گفت: کلنگ‌زنی این پروژه توسط سردار دلها، سردار سلیمانی زده شده است.

محمود نقوی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان در یک‌سال گذشته، کارهای بزرگی در بحث مسائل دینی، اعتقادی و مذهبی، انجام داده است، گفت: با همکاری سپاه و حوزه علمیه استان، امسال در هر مدرسه یک یادواره شهدا برگزار خواهد شد و تا الان بیش از ۳۰۰ یادواره، برگزار شده است.

وی ادامه داد: تشییع شهدای گمنام‌ در اداره کل آموزش‌وپرورش استان، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس و حضور بیش از ۸۰۰ روحانی در مدارس استان، در راستای همین مسئله، صورت گرفته است همچنین ۱۵ هزار دانش‌آموزش و هشت هزار معلم از موزه دفاع مقدس استان، بازدید کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان در پایان، خاطرنشان کرد: مدیران ما شب و روز در تلاش هستند تا به شاخص‌های بالایی در کشور برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات