خبرهای داغ:
رابط جشنواره ملی عمار در استان همدان:

مستندساز نوجوان بسیج رسانه نهاوند در جشنواره ملی فیلم عمار درخشید

همدان-رابط جشنواره عمار در استان همدان گفت:حسن سهرابی مستندساز نوجوان نهاوندی عضو بسیج رسانه واز اعضای اکران مردمی جشنواره عمار نهاوند در بخش فیلم ما سیزدهمین جشنواره ملی عمار برگزیده و دیپلم افتخار را کسب کرد.
کد خبر: ۹۴۸۱۴۸۳
|
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، اکرم حیدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حسن سهرابی کارگردان و مستندساز نوجوان نهاوندی در بخش فیلم ما با مستند ۶ دقیقه‌ای بانوان جهادگر نهاوندی رتبه برگزیده و دیپلم افتخار را در کشور کسب کرد.

وی افزود: براساس اعلام دبیرخانه سیزدهمین جشنواره ملی  مردمی فیلم عمار پس از بررسی‌ آثار رسیده به این دوره جشنواره، اسامی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه «نماهنگ»، «فیلم ما»، «تولیدات تلویزیونی»، «پویانمایی» و «فیلمنامه»  اعلام شد که در بخش فیلم ما مستند ۶ دقیقه ای بانون جهادی نهاوند در بین ۳۰ اثر راه یافته به بخش نهایی به عنوان اثر برگزیده و حائز دیپلم افتخار شد.

رابط جشنواره عمار در استان همدان تصریح کرد: در  سیزدهمین دوره جشنواره عمار بیش از ۳۴۰۰ اثر برای رقابت به دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار ارسال شد که بر همین اساس ۲۷۸۱ اثر در قالب «فیلم» و ۶۴۱ اثر در بخش «فیلمنامه» با یکدیگر رقابت کردند که در بخش «فیلم»  ۹۲۲ مستند، از این بین ۱۶۱ «پویانمایی»، ۱۲۸ اثر در قالب «تولیدات تلویزیونی»، ۶۶۰ اثر «داستانی»،  ۶۴۳ اثر در بخش «فیلم ما» و ۲۷۳ اثر در قالب نماهنگ به دبیرخانه ارسال شده و در عین حال از ۶۴۱ اثر ارسالی در بخش فیلمنامه ۳۴۷ فیلمنامه کامل، ۱۹ سیناپس و  ۲۷۵ طرح فیلمنامه در قالب‌های بلند، نیمه‌بلند، کوتاه و سریال است.

وی گفت: حسن سهرابی تنها فیلم ساز نوجوان استان همدان و غرب کشور و شهرستان نهاوند است که در جشنواره  ۱۳ عمار توانست رتبه برگزیده و دیپلم افتخار را کسب کند و در ادوار گذشت نیز در استان همدان در دره نوجوانان کسی را نداشته‌ایم.

حیدری گفت: حسن سهرابی از نوجوانان اعضای فعال بسیج رسانه  کانون فرهنگی و هنری و مسجد روستای تکه و از اکران کنندگان فیلم عمار در نهاوند است سابقه خبرنگاری، مستندسازی، کارگردانی و عکاسی را نیز دارد که در جشنواره‌های مختلفی مانند خوارزمی همدان  فیلم ملی مدرسه و عمار رتبه‌های مهمی را کسب کرده و آینده خوبی دارد که باید به شکوفایی نبوغ این نوجوانان هنرمند توجه بیشتری کرد.

وی گفت: مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره عمار به میزبانی شیراز و در حرم شاهچراغ  ۱۴ دی ماه و ساعت ۱۸ برگزار  و از حسن سهرابی و دیگر برگزیدگان تقدیر می‌شود.

گفتنی است؛ حسن سهرابی نوجوان خبرنگار و مستندساز نهاوندی و از اعضای کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه و اکران کننده فیلم عمار در نهاوند است که کار خود را در سن ۹ سالگی با گزارشگری در برنامه یک برش زندگی  شبکه دو‌  و سپس شبکه امید  باشگاه خبرنگاران و شبکه همدان به عنوان خبرنگار افتخاری شروع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات