امام جمعه بهاباد

حضرت ام البنین (س) الگو و اسوه مادران و همسران شهداست/ قیام ۱۹ دی آغازی بر انجام یک قیام بزرگ بود

امام جمعه بهاباد: حضرت ام البنین (س) بی گمان الگو و اسوه مادران و همسران شهدا در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۴۸۱۹۹۸
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد ضمن سفارش نمازگزاران جمعه به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان و انجام دادن واجبات سالروز وفات حضرت ام البنین وروز تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهداراگرامی داشت واظهارداشت: مادران و همسران شهدا صبورانه با ازخودگذشتگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه کردند و امروز به عنوان یک سرمایه و پشتوانه در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی در جامعه ایفای نقش می‌کنند.
وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس محصول نظام خانواده است، گفت: مادران شهدا بزرگترین سرمایه اجتماعی این کشور هستند. مادر رکن خانواده و رمز اعتماد و پایداری خانواده است. نکته ویژه جامعه به اسلامی به جایگاه بانوان و مقوله مهم و تعیین کننده عفاف و حجاب، پاسداری از ارزش‌ها، وفاداری به فرزند و همسر ریشه در نگاه اسلام به نهاد خانواده دارد.
امام جمعه بهاباد قیام خونین ۱۹ دیماه قم را گرامی داشت و افزود: قیام تاریخی مردم قم در ۱۹ دی ۱۳۵۶ سرآغاز یک تحول بزرگ و پیروزی انقلاب و به فرموده رهبر معظم انقلاب این روز اولین ضربه تبر ابراهیمی بر بت بزرگ آمریکا بود.
وی با بیان اینکه مردم قم در قیام ۱۹ دی‌ماه به رهبری روحانیت نقش اصلی را ایفا کردند که سرآغاز انقلاب اسلامی بود افزود: قیام ۱۹ دی در حقیقت چهره حقیقی امام خمینی (ره) را برای ملت ایران روشن کرد.
حجت الاسلام بشکانی با اشاره به اینکه قیام ۱۹ دی یادآور قیام ملت بصیر، ولایتمدار و انقلابی بود افزود: قیام ۱۹‌ی آغازی بر انجام یک قیام بزرگ بود.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه قیام ۱۹دی مردم قم دفاع از مرجعیت و ولایت بود افزود: ۱۹ دیماه یادآور حماسه مردم قم در دفاع از مرجعیت و ولایت است که نباید فراموش کرد که مهمترین خصوصیت این حماسه بزرگ پشتوانه مردمی بود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد با اشاره به فرمایشات رهبری در دیدار با زنان گفت: خانم‌های فرهیخته در بیان جایگاه زنان و تبیین آن به برکت انقلاب اسلامی تلاش کنند و اجازه ندهند این جایگاه ارزشمند مخدوش شود.
امام جمعه بهاباد تصریح کرد: دین مقدس اسلام تکریمی که نسبت به زن داشته در مکتب دیگری وجود ندارد، در زمان جاهلیت قبل از اسلام زن‌ها از حق اجتماعی و حیات هم محروم بودند که با ظهور اسلام بر روی این نگرش و رویکرد خط بطلان کشیده شد.
وی به ارزش زنان در جامعه اسلامی و جوامع غربی اشاره کرد وبا بیان اینکه زنان باید قدرزندگی خودرابدانند افزود: غرب از طرف دیگر زنان را وسیله التذاذ مردان قرار داد امروز در غرب الگوی زن، مرد می‌باشد، زیرا سعی می‌کند تا در نظام سرمایه داری همچون مرد شود و حال آنکه در اسلام الگوی زن، شخصیتی همچون حضرت زهرا (س) است.
حجت الاسلام بشکانی با بیان اینکه امروز ۵۵ درصد از زنان جامعه ما به دانشگاه‌ها رفته اند ودرحال تحصیل هستند وبه مدارج عالی رسیدند ونخبه شدند اظهارداشت:امروز به برکت جمهوری اسلامی زنان جامعه ما در تمام شئون علمی و معنوی رشد کرده اند و وجود زنان نخبه علمی، ورزشکار، پزشک، کار آفرین و ... سند این ادعا است.
امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه قبل از اسلام، جایگاه زنان در جامعه مورد بی توجهی واقع شده بود افزود: اکنون شان و جایگاه زنان در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مادر نقش نخست را در سازندگی و تربیت فرزندان بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه به گفته مولوی زن ومرد مثل آتش و آب هستند خاطرنشان کرد:مولوی می‌گوید:مثل مرد آب است ومثل زن آتش. اگر حایل از میان آب و آتش برداشته شود آب بر آتش غلبه میکند وآن را خاموش میسازد، اما اگر حایل وحاجبی میان آن دو برقرار گردد مثل اینکه آب را در دیگی قرار دهند و آتش برابر ان دیگ روشن کنند آن وقت است که آتش آب را تحت تاثیر خود قرار میدهد. اندک اندک گرم میکند واحیانا جوشش وغلیان در او به وجود می‌اورد تا آنجا که سراسر وجود او را تبدیل به بخار میسازد
سالگرد درگذشت آیت الله مصباح یزدی، شهادت سرداردل‌ها حاج قاسم سلیمانی ودانشجوی شهید امیر حسین قربانی و سالروز کشف حجاب توسط رضاخان ازدیگرموضوعاتی بود که امام جمعه بهاباد به آن‌ها اشاره کرد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار