روایتی از غربت شهید گمنام "آوه"

با نگاهی به مزار شهید گمنام شهر "آوه" در می یابیم که ادارات و نهادهای مربوطه حرمت میهمان را نگه نداشته و تا به امروز هیچ اتفاق خاص عمرانی برای ساماندهی مقبره این شهید نیفتاده است.
کد خبر: ۹۴۸۲۰۲۰
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ پایان دی ماه سال گذشته بود که پس از درخواست ‌هایی که به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسیده بود با تدفین شهید گمنام دوران دفاع مقدس در شهر "آوه" از توابع شهرستان ساوه موافقت و این شهر میزبان پیکر مطهر یک شهید گمنام شد.

روایتی از غربت شهید گمنام

پیکر این شهید گمنام ۲۶ ساله که در عملیات خیبر در شرق دجله به شهادت رسیده است، ظهر روز ۲۶ دی ماه سال ۱۴۰۰ و همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین(س) از گلزار شهدای آوه به سمت بلوار شهید فخری زاده این شهر بر روی دستان مردم تشییع و در این مکان خاکسپاری شد.

مردم این شهر در مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید چیزی کم نگذاشتند و همگان او را تکه ای از وجود خود می دانستند. مقدمش را گرامی داشته و به خود می بالیدند؛ انگار همه او را می شناختند و همه همدل شده بودند تا شهید گمنام در شهرشان احساس گمنامی و غربت نکند.

روایتی از غربت شهید گمنام

اکنون از تاریخ خاکسپاری این شهید گمنام یک سال می ‌گذرد و در مناسبت های مختلف اقشار مختلف مردمی بر سر مزارش حضور پیدا می کنند تا این شهید به تعبیر خودمانی احساس غربت نکند؛ اما با نگاهی به مزار شهید در می یابیم که ادارات و نهادهای مربوطه حرمت میهمان را نگه نداشته و تا به امروز هیچ اتفاق خاص عمرانی برای ساماندهی مقبره این شهید نیفتاده است.

غبار غربت از مزار شهدای گمنام برداشته می‌شود

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی در این خصوص گفت: متاسفانه مسئولین وقت و خیرین شهرستان ساوه به تعهدات خود در این زمینه عمل نکردند.

وی افزود: به همین خاطر در این مرحله پیکر هیچ یک از شهدای گمنام را به این شهرستان ندادیم؛ روند تغییر کرده است و ا توجه ه اینکه عدم اجرای تعهدات تنها مختص استان ما نیست، تصمیم گرفته شده تا یادمان شهید یا شهدایی که استان میزان آن است، ساخته و تکمیل نشود با درخواست جدیدی موافقت نشود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح به مسئولین شهرسان ساوه اعلام کردیم که تا پایان سال می بایست عملیات عمرانی را شروع کنند چراکه سال ۱۴۰۲ پایان ساخت یادمان ها است.

کریمی افزود: استاندار هم در شورای هماهنگی ابلاغ کرد و مقرر شد تا فرماندار جدید اقداماتی را در این زمینه انجام دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چنانچه مسئولین اقدامی در این زمینه انجام ندهند تدبیری برای حفظ حرمت این عزیزان وجود دارد یا خیر؟ گفت: در سفر ریاست جمهوری مبلغی را برای تکمیل یادمان ها درخواست کردیم که مورد موافقت قرار گرفت و منتظریم تا طی مراحل مختلف واگذار شود که در نهایت از این بخش اقدامی برای تکمیل یادمان های عمومی انجام خواهیم داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: یادمان هایی که در اختیار دستگاه است حتما مدیر مکلف به انجام تعهدات خود در این زمینه است، و گرنه مراحل قانونی را مرحله به مرحله پیش می رویم و تعیین تکلیف می کنیم.

سرهنگ شریف، مدیر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ساوه در گفتگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی درخصوص آخرین وضعیت یادمان های شهدای این شهرستان گفت: عملیات عمرانی یادمان شهید گمنام شهر "آوه" به تازگی آغاز شده است.

وی افزود: یادمان شهدای گمنام "نوبران" ۹۵ درصد تکمیل شده است؛ همچنین یادمان شهدای "غرق آباد" نیز از روند اجرایی خوبی برخوردار است و امیدواریم تا پایان سال عملیات عمرانی یادمان شهدا به اتمام برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار