مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو های مسلح در گفتگو با بسیج:

۷۵۰ هزار جوان پس از خدمت وارد بازار کار شدند / سربازان ماهر ۱۵۰ میلیون تومان وام اشتغال می‌گیرند

ساری-سردار کمالی از آموزش و مهارت آموزی یک میلیون ۳۰۰ هزار سرباز حدود ۵ سال اخیر خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۵۰ هزار نفر گواهینامه مهارت آموزی گرفته و وارد بازار کار شدند.
کد خبر: ۹۴۸۲۱۰۶
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱

خبرگزاری بسیج، سردار موسی کمالی پیش از ظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسیج در ساری، به تشریح طرح مهارت آموزی سربازان پرداخت و گفت: در راستای اجرای فرامین فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر مهارت آموزی سربازان، قرارگاه کارگنان وظیفه در نیرو‌های مسلح و در همه سازمان‌های نظامی و انتظامی تشکیل شد.

خبر
مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح به اهداف این قرارگاه اشاره کرد و افزود: ارتقای جذابیت سربازی، ارتقای نشاط جوانان سرباز، آموزش ،توانمندسازی و مهارت آموزی و تسهیلگری برای اشتغال چهار هدفی است که ما آن را دنبال می‌کنیم.

سردار کمالی در ادامه با تصریح بر اینکه جوانان سرباز که وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند، مهارت و حرفه‌ای یاد میگیرند به طوری که خانواده تشویق می‌شود که  جوانان به سربازی رفته مهارتی یاد گرفته است، خاطرنشان کرد: مهارت آموزی سربازان از نکته‌های مورد تاکید و ضروری رهبر معظم انقلاب است.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح به تحول و پرورش فرهنگی سربازان علاوه بر مهارت آموزی هم اشاره کرد و گفت: جذابیت سربازی، ارتقای نشاط دوران سربازی، بکارگیری موثر سرباز در رشته‌های تخصصی خود، از جمله مواردی است که باید نسبت به آن توجه شود.

خبر
سردار کمالی به بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب درباره مهارت آموزی سربازان تاکید داشتند و فرمودند که این نباز به مراقبت دارد تا کار به سرانجام برسد، خاطرنشان کرد: این یک تکلیفی برعهده ماست و باید منویات فرماندهی معظم کل قوا را اجرایی کنیم.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به دو ماموریت قرارگاه مهارت آموزی سربازان در ستادها اشاره کرد و گفت: توانمندسازی سربازان و تسهیلگری برای اشتغال پس از سربازی ماموریت‌هایی است که باید به سرانجام برسد.

سردار کمالی از آموزش و مهارت آموزی یک میلیون ۳۰۰ هزار سرباز حدود ۵ سال اخیر خبر داد و گفت: از این تعداد ۷۵۰ هزار نفر گواهینامه مهارت آموزی گرفته و وارد بازار کار شدند.

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح با اعلام اینکه تلاش شده است تا جوانان سربازی که وارد بازار کار می‌شوند، تسهیلاتی برای اشتغال دریافت کنند، خاطرنشان کرد: با همکاری پلیس +۱۰، شصت هزار سرباز برای دریافت وام ۱۵۰ میلیونی ثبت نام و به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

سردار کمالی از تفاهم نامه‌ای با ۲۶ وزارتخانه و سازمان‌ها برای اشتغال و مهارت آموزی سربازان هم خبر داد و یادآور شد: در استانداری‌ها هم کارگروه مهارت آموزی و اشتغال کارکنان وظیفه تشکیل شده تا مسائل اشتغال سربازان حل شود.

به گفته سردار کمالی هدف گذاری شده است که سربازان به مدت ۳ سال حمایت و رصد شوند تا از بازار کار و اشتغال عقب نمانند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها