سرمربی تعلیم و تربیت حوزه ۲۵۴:

امروز به جهاد تبیین اثر بخش در جامعه نیازمندیم

نشست سیاسی با موضوع جهاد تبیین با حضور بسیجیان در حسینیه قمر بنی هاشم شهرک وجه آباد با سخنرانی برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۳۶
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج: فرحناز رضایی سرمربی تعلیم و تربیت حوزه ۲۵۴در این جلسه به اهمیت جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جهاد تبیین از نیازمندی های امروز کشور در جهت آگاهی بخشی به جامعه برای مقابله با  دروغ پردازی و فریب کاری دشمن در فضای واقعی و مجازی است دشمن از هر ترفندی جهت القاء تفکرات خود به دروغ و راست استفاده می کند بنابراین ما   امروز به جهاد تبیین اثر بخش در جامعه نیازمندیم.

وی به سخنان رهبری در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و افزود:همانگونه که در جهاد سازندگی باید محاسبه گرایانه و با برنامه وارد شد در جهاد تبیین نیز به همین صورت است و نباید ناپخته عمل کرد و با مطالعه و بالا بردن علم خود نسبت به شبهات پاسخ صحیح و عقلانی داد.

رضایی در خصوص بیانیه گام دوم نیز افزود:در آغاز بیانیه گام دوم بر استمرار و ماندگاری انقلاب اسلامی تاکید شده اما چگونه ماندن هم خیلی مهم است، به همین دلیل اثربخشی تبیین هم بسیار مهم است. در تبیین اثربخش باید به ظرفیت مخاطب منطق مخاطب باورپذیربودن تبیین توجه کرد البته تبیین در فضای تعاملی و اعتمادآمیز مبتنی بر اندیشه‌ورزی بسیار اثرگذارتر خواهد بودو مردمی‌بودن تبیین یعنی تبیین رسالتی است که هرکسی در هرجایی باید آن را انجام دهد. البته کسانی که از نخبگان جامعه به‌حساب می‌آیند دستگاه‌هایی که اثرگذاری بیشتری دارند در این زمینه بسیار بیشتر از دیگران مسئول‌اند در یک‌سری عرصه‌ها رسانه ملی باید «جهاد تبیین» کند و جهادگونه وارد شود یا سایر رسانه‌ها و مراکز پژوهشی آموزشی و تربیتی باید وارد عمل شوند بنابراین، باید توجه کرد که در «جهاد تبیین» به‌دنبال تبیین اثربخش باشیم.

 

خبرنگار: باقری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار