خبرهای داغ:
علی‌نژاد خبر داد

اکران مردمی ۴۶ اثر در جشنواره فیلم عمار

همدان- مسئول ستاد کشوری مردمی اکران جشنواره فیلم عمار گفت: آثار اکران مردمی، امسال در قالب ۴۶ اثر در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۴۸
|
۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ماجرا از آنجا شروع شد که وصیت نامه یک شهید توسط مادرش که سواد خواندن و نوشتن نداشت به تابلو فرش تبدیل شد.

گل بانو سوری مادر شهید عزت الله کرمعلی در شهرستان نهاوند تصمیم می‌گیرد برای اینکه بتواند وصیت نامه فرزند شهیدش را به فرش تبدیل کند سواد یاد بگیرد، او برای اثبات عشق مادری‌اش این کار را کرد و حالا پس از سال‌ها این تابلو فرش سوژه فیلم جشنواره مردمی فیلم عمار شده است. وصیتنامه شهیدی که تابلو فرش و اثبات عشق مادری شد.

مسئول ستاد کشوری مردمی اکران جشنواره فیلم عمار در نشست خبری سیزدهمین دوره اکران فیلم جشنواره عمار که در منزل شهید عزت الله کرمعلی در شهرستان نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: در همدان، ملایر، نهاوند و اسدآباد ستادهای اکران مردمی عمار برگزار شده است و شهرستان نهاوند با وجود اینکه سینما ندارد اما در اکران‌های مردمی و عمومی فعال بوده است.

مصطفی علی‌نژاد افزود: آثار اکران مردمی، امسال در قالب ۴۶ اثر در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اکران‌های امسال علاوه بر افتتاحیه ملی شیراز در ۲۰ نقطه کشور نیز از دی ماه افتتاحیه خواهد داشت که علاوه بر آن در سراسر کشور مساجد، دانشگاه‌ها، حسینیه‌ها، فضاهای باز و سالن‌های سینما اکران‌های فیلم خواهد شد.

مسئول ستاد کشوری مردمی اکران جشنواره فیلم عمار افزود: تولیدکنندگان فیلم‌های مردمی عمار به فیلم‌ها فایده و انگیزه می‌دهند و عدالت رسانه‌ای دارند .

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد فروش بلیط سینماها مربوط به شهرهای بزرگ است و کمترین فروش مربوط به شهرهای کوچک است، اما اکران مردمی عمار برعکس است.

علی‌نژاد گفت: اکران مردمی فیلم عمار باعث شده است که کارگردانان جوان در سراسر کشور به این سمت و سو کشیده شوند.

وی افزود: در مورد مردمی بودن جشنواره فیلم عمار، هم آثار، هم فرم اجرا و... توسط خود مردم برگزار می‌شود و هزینه‌های جشنواره از اکران فیلم‌های مردمی تامین اعتبار می‌شود.

مسئول ستاد کشوری مردمی اکران جشنواره فیلم عمار با اشاره به معرفی خانم اکرم حیدری دبیر کشوری ستاد اکران مردمی عمار گفت: خانم حیدری جزء جهادگران زمان دفاع مقدس و پیش‌مرگان انقلاب اسلامی و دبیر اکران مردمی عمار در شهرستان نهاوند است که در عرصه دفاع مقدس و جهاد فعال و اکنون هم در جهاد تبیین فعال و پیشقدم هستند.

وی در خصوص علت برگزاری این نشست خبری در منزل شهید کرمعلی بیان کرد: خانم گل بانو سوری مادر شهید عزت الله کرمعلی در اقدامی قابل تحسین با وجود اینکه سواد نداشت با تلاش خود موفق شد سواد بیاموزد و وصیت نامه فرزند شهیدش را بر روی فرش منقش کند.

علی‌نژاد تصریح کرد: این اقدام خانم سوری مورد تحسین رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و این مادر شهید گرانقدر فرشی را که وصیتنامه فرزندش را بر روی آن بافته بود در دیدار با مقام‌ معظم رهبری به ایشان تقدیم کرد.

وی اظهار کرد: فیلم مستند وصیت با مضمون زندگی این مادر شهید در جشنواره عمار امسال به نمایش در آمد.

مسئول ستاد کشوری مردمی اکران جشنواره فیلم عمار در پایان بیان کرد: مراسم افتتاحیه سیزدهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در استان همدان روز ۲۶ دی به میزبانی نهاوند برگزار می‌شود.

دبیر کشوری ستاد اکران مردمی عمار نیز در این نشست اظهار کرد: در نهاوند از سال ۱۳۹۶ اکران فیلم‌های عمار به نمایش در می‌آید.

اکرم حیدری افزود: سوژه‌هایی که در این جشنواره اکران می‌شوند از جنس خود مردم هستند و مخاطب هم مردمی است.

وی بیان کرد: از شعارهای جشنواره فیلم عمار پرداختن به موقعیت زن ایرانی است که در این خصوص نیز فیلم‌های بسیاری نیز ساخته شده است.

دبیر کشوری ستاد اکران مردمی عمار افزود: فیلم‌های کوتاهی در خصوص شهرستان نهاوند تولید و پخش شده که از آن جمله فیلم «آن ۶ مرد» (فیلمی در خصوص گروه انقلابی ابوذر) و «پیش‌مرگان» (در خصوص عده‌ای از بانوان پیش مرگ در شهرستان نهاوند) و «وصیت» (مادری که وصیتنامه فرزند شهیدش را تابلو فرش کرد) از جمله این فیلم‌ها است.

وی با بیان اینکه فیلم وصیت، سرگذشت وصیتنامه شهیدی است که امروز در کنار مادر این شهید بزرگوار هستیم، گفت: این وصیتنامه بارها توسط این مادر شهید بافته شده و یک نسخه آن در موزه و دو نسخه هم به مقام معظم رهبری و دفتر ریاست جمهوری اهدا شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات