پانزدهمین جشنواره جوان سرباز در بوشهر برگزار شد/ تجلیل از ۱۹ سرباز نمونه سپاه امام صادق (ع)

پانزدهمین جشنواره جوان سرباز- حضرت علی اکبر علیه السلام- با حضور سربازان سپاه امام صادق علیه السلام در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۲۳۲۸
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، جانشین فرماندهی سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این آیین گفت: شش میلیون رزمنده در دوران هشت سال دفاع مقدس در دفاع از انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کردند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سرباز بودند.
سردار عبدالرضا دشتی اظهار کرد: سربازان با اهدای ۶۰ هزار شهید از ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس، دِین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده و از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند.
وی در ادامه به نقش سربازان در مقوله امنیت اشاره و تصریح کرد: واژه «سرباز» به معنای جانفشانی کردن است و امروز استفاده از ظرفیت سربازان، به خاطر مسئله امنیت و اهمیت این موضوع در دفاع از کشور است.
جانشین فرماندهی سپاه استان بوشهر افزود: امروز امنیت کشور به دست جوانان پای کار انجام می‌شود و هیچ چیز جز این نیروی جوان و اثرگذار نمی‌تواند از امنیت کشور و نوامیس ما دفاع کند.
این مقام مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به آثار سازنده فردی و اجتماعی دوران سربازی اشاره کرد و گفت: تجربه زندگی مستقل به دور از خانواده، مقابله با سختی‌ها و افزایش قدرت، تمرین زندگی با کم‌ترین امکانات، نظم‌پذیری، تمرین قانون‌گرایی و افزایش حس مسئولیت‌پذیری از آثار فردی دوران سربازی است.
جانشین فرماندهی سپاه امام صادق علیه السلام اضافه کرد: تقویت روحیه ایثار و کمک به هم‌نوعان و تمرین مدارا و بردباری در برخورد با دیگران و همچنین آموختن شیوه‌ها و ریزه‌کاری‌های زندگی دسته‌جمعی از آثار اجتماعی دوران سربازی محسوب می‌شود.
سردار دشتی یادآور شد: عدم استفاده کارآمد از نیرو‌های وظیفه بر اساس تخصص آن‌ها در بعضی از رده‌ها، از جمله آسیب‌های دوران سربازی به حساب می‌آید که البته با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این موضوع به شدت کاهش پیدا کرده است و تلاش می‌شود که سربازان حتی المقدور در جا‌هایی بکارگیری شوند که دارای تخصص در این زمینه هستند.
وی در پایان به دوره مهارت‌آموزی سربازان نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر سرباز بعد از اتمام دوره خدمت سربازی باید یک مهارت و تخصص داشته باشد.
مدیر منابع سرباز سپاه امام صادق علیه السلام نیز در این جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره جوان سرباز با معرفی سربازان نمونه و مدیر نمونه برتر مرتبط با امور سربازان در سطح سپاه امام صادق علیه السلام برگزار شد که نفرات برتر به سطح دو این جشنواره در ستاد کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راه پیدا می‌کنند.
سرهنگ اکبر مهیمنی مطلق به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و اظهار کرد: ارتقاء شأن و منزلت سربازی در سپاه و فرهنگ‌سازی نسبت به فراگیری برنامه‌های آموزشی مهارتی سربازان و ارائه الگو‌های موفق و نمونه و تجلیل از آن‌ها از جمله اهداف مهم برگزاری جشنواره جوان سرباز است.
وی تصریح کرد: سربازان در این جشنواره در ۱۰ محور شامل «دفاع، امنیت و اقتدار ملی»، «ایثارگری و فداکاری»، «وظیفه‌شناسی و اقدام برجسته»، «امور فرهنگی هنری و تبلیغات»، «خلاقیت و فناوری»، «ورزش و تربیت بدنی»، «دین‌داری و بصیرت»، «مسئولیت‌پذیری و خانواده»، «سازندگی و بسیج» و «کارورزی و اشتغال‌پذیری» مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
تجلیل از ۱۹ سرباز نمونه سپاه امام صادق (ع)
در این جشنواره که سربازان نواحی مقاومت سراسر استان بوشهر نیز به صورت ارتباط تصویری در آن حضور داشتند از ۱۳ سرباز نمونه، یک مدیر نمونه مرتبط با امور سرباز و ۵ سرباز فعال در عرصه نماز تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام/

ارسال نظرات