خبرهای داغ:
فرمانده گردان 108 امام حسین (علیه السلام) خبر داد:

آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای شهر دستگرد

همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) و به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا، مراسم آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای والامقام شهر دستگرد برخوار همراه با سخنرانی حجت الاسلام صغیرا وبا حضور فرماندار، شهردار، شورای اسلامی شهر دستگرد، جانشین محترم ناحیه برخوار، رزمندگان وبسیجیان گردان 108 امام حسین (علیه السلام) در محل در آستان مقدس امامزاده ادهم (علیه السلام) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۲۳۷۷
|
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،به نقل از روابط عمومی و تبلیغات لشکر 14 امام حسین(علیه السلام)، همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (سلام الله علیها) و به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا، مراسم آیین تجلیل از مادران و همسران شهدای والامقام شهر دستگرد برخوار همراه با سخنرانی حجت الاسلام صغیرا وبا حضور فرماندار، شهردار، شورای اسلامی شهر دستگرد، جانشین محترم ناحیه برخوار، رزمندگان وبسیجیان گردان 108 امام حسین (علیه السلام)   در محل در آستان مقدس امامزاده ادهم (علیه السلام) برگزار شد.

فرمانده گردان 108 امام حسین(علیه السلام)  برخوار گفت: این مراسم  با حضور فرماندار و  شهردار و شورای اسلامی شهر دستگرد و جانشین محترم ناحیه برخوار و سخنرانی حجت الاسلام صغیرا برگزار گردید.

این فرمانده گردان افزود: حجت الاسلام علی صغیرا در این آیین بیان داشت: خداوند برای عاقبت بخیری در دنیا و آخرت انسان را به سبقت گرفتن در مغفرت که زمینه ‌ساز رسیدن به بهشت است، سفارش کرده که شهدا و صدیقین به این دستور الهی عمل کرده و در دنیا و آخرت عاقبت بخیر شدند.

وی با اشاره به جایگاه برجسته مادران شهدا افزود: مادران شهدا با آموزه‌های دینی، فرزندانی برای پاسداری از اسلام ناب محمدی تربیت کردند که خداوند فرزند آنان را برای خود برگزید و بدون شک این مادران نیز در اجر و پاداش شهدای خود سهیم هستند.

فرمانده گردان 108 امام حسین(علیه السلام)  ادامه داد: این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه هر مادر شهید برگزیده ویژه خداوند در فرآیند خالص‌سازی قرار دارد، اظهار کرد: مادران و همسران شهدا باید قدر این نعمت عظیم را بدانند که مورد عنایت و لطف خداوند قرار گرفته‌اند.

ایشان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران تحولی شگرف و انقلابی عظیم و مردمی در تاریخ و ثمره حرکتی سرنوشت‌ساز بر اساس تعالیم الهی، رهبری امام خمینی (قدس سره الشریف) و رشادت ها، فداکاری‌ها و شهادت طلبی‌های ملتی منسجم، خداجوی و پیرو ولایت فقیه است، تصریح کرد: رشد علمی و بالا رفتن رتبه جمهوری اسلامی در شاخص‌های متعددعلوم یکی از گام‌های بلندی است که دستاوردهای زرین این مرز و بوم و فرزندان آن در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بدست آوردند.

وی در مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب اضافه کرد: هرچند جامعه کنونی ما در بعضی معیارها دارای کاستی و ضعف‌هایی است، اما اگر بخواهیم این موضوع را با وضعیت کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مقایسه کنیم، نظام جمهوری اسلامی دستاوردهای شگرفی را در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، نظامی و اقتصادی داشته است.

این کارشناس مسائل مذهبی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران توانسته محیطی سالم و بسترهای مناسبی را برای رشد و تربیت افراد جامعه مطابق با آموزه‌ها و ارزش‌های دینی فراهم کند که محصول عینی آن وجود انسان‌های دین‌پرور و دین‌مدار بسیار زیادی در تمامی سطوح و طبقات اجتماعی جامعه است.

حجت الاسلام صغیرا خاطرنشان کرد: موفقیت‌های غرورانگیز و مجاهدت‌های خلاقانه دانشمندان ایران از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در سایه‌سار انقلاب شروع و به شکوفایی رسیده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همدلی و وحدت بیش از گذشته در عرصه علم و سازندگی رو به سوی افق‌های روشن حرکت خواهیم کرد و با تلاش مضاعف در جهت تهذیب، خودسازی و علم‌اندوزی در ارتقای سطح علمی در پیشرفت کشور عزیزمان ایران اسلامی مثمر ثمر باشیم.

لازم به ذکر است که در پایان این آیین از ۲۵ مادر نمونه و ۱۸نفر از همسران شهید شهر دستگرد برخوار تجلیل و قدردانی شد.

 

ارسال نظرات