مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه در اختتامیه جشنواره استانی هنری ادبی علمدار:

به دنبال تشکیل جبهه واحد هنر انقلاب اسلامی هستیم.

اختتامیه جشنواره استانی هنری ادبی علمدار صبح امروز شنبه ۱۷ دی ماه سال جاری با حضور جمعی از مسئولان هنری و فرهنگی استان و فرمانده سپاه استان کرمانشاه در تالار شهید آوینی کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۲۵۲۷
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ افشین آزادی مسئول این سازمان در ابتدای مراسم اختتامیه ی جشنواره هنری ادبی علمدار که با حضور هنرمندان و برگزیدگانی از سراسر استان که درصبح شنبه ۱۷ دی ماه. ۱۴۰۱ د رتالار شهید آوینی برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه مقاومت و سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و خیرمقدم به مدعوین و به ویژه خانواده سردار شهید حاج نادر بیرامی، در بخشی از سخنان خود افزودند :

در برگزاری این جشنواره هنری و ادبی ادارات فرهنگی و هنری استان پای کار بودند بویژه اداره ارشاد با ما همکاری و تعامل بسیاری هم در این جشنواره و‌هم در پنجمین جشنواره دوسالانه عکس نور و بویژه در سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج داشتند . این مسئول افزود ما بطور مستمر به دنبال تشکیل جبهه واحد هنر انقلاب اسلامی هستیم و این مسیر را ادامه خواهیم داد و بر آن هستیم که با کارهای قوی هنری از موازی کاری ها و تقابل ها فاصله بگیریم. امروز حوزه ی فرهنگ و هنر، حوزه پر اهمیت و قابل توجهی است و مسئولان و مدیران استان باید به جایگاه هنر توجه ویژه داشته باشند و همه متفق القولیم که پایه و اساس توسعه کشور فرهنگ و هنر است و هرگونه هزینه در این حوزه اصراف محسوب نشده و بلکه سرمایه گذاری است در راستای تربیت هنرمندان متعهد و ارزشی .
افشین آزادی از سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه بخاطر حمایت های بی دریغ از بسیج هنرمندان تقدیر نمودند و ایشان را شخصیتی فرهنگ دوست و هنر دوست و حامی هنرمندان دانستند بطوریکه همه ی همکاران ، ایشان را در کنار شخصیت نظامی، به عنوان یک شخصیت فرهنگی بیشتر می شناسند .

آزادی در ادامه به اهمیت هنر از زبان بزرگان و بویژه رهبر معظم انقلاب اشاره داشتند که رهبر معظم انقلاب در بیانات ارزشمند خود هنر را حقیقتی فاخر از جانب پروردگار می دانند که تکالیفی برای صاحب هنر دربردارد.
آزادی از همه هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره تقدیر و تشکر نمودند و از آنان خواستند که با زبان رسای هنر از انقلاب اسلامی و فرهنگ ناب اسلام دفاع کنند چرا که هیچ زبانی مانند زبان هنر اثر گذار نیست. در این مراسم پس از خیر مقدم و سخنان سرهنگ آزادی و گزارش دبیر جشنواره سرکار خانم امیری در خصوص تعداد آثار رسیده به جشنواره و تعداد برگزیدگان در بخش های مختلف ، سپس سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به عنوان سخنران اصلی اختتامیه بطور مبسوط در خصوص جایگاه هنر و هنرمندان متعهد و نیاز امروز جامعه ما به حضور هنرمندان به ایراد سخنرانی پرداختند .
در پایان ضمن تجلیل از برگزیدگان جشنواره، از کتاب اشک عقیق که جمع آوری برگزیده شعر شاعران کشوری در خصوص سردار دلها می باشد و توسط شاعر جوان خانم امیری گرد آوری شده است رونمایی به عمل آمد و از زحمات وی تجلیل شد …
در این مراسم نقاشی چهره شهید حاج قاسم سلیمانی و‌حاج نادر بیرامی اولین شهید مدافع امنیت کرمانشاه در یک قاب توسط هنرمند نقاش کرمانشاهی سرکار خانم طیبه حبیبی انجام شد و به همراه لوح سپاس تقدیم خانواده این شهید والامقام گردید.

در پایان مراسم اختتامیه توسط هنرمند و شاعر جوان کرمانشاهی خانم فاطمه زهرا تکلف پور بیانیه پایانی جشنواره قرائت گردید. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار