سردار سلیمانی در نشست طرح‌ کرامت محلات:

لزوم تحقق «جهاد امیدآفرینی» با ارائه خدمات اجتماعی/مناطق حاشیه‌نشین، گنجینه نظام برای خدمتگزاری هستند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: با ارائه خدمات مختلف از جمله در حوزه اجتماعی، باید بتوانیم جهاد امیدآفرینی را شکل بدهیم. 
کد خبر: ۹۴۸۲۵۶۶
|
۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

سردار غلامرضا سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در نشست توجیهی طرح‌ «کرامت محلات» با بیان اینکه ۳ رویکرد برجسته جهاد امید آفرینی، جهاد خدمت و جهاد تبیین، از عرصه‌های سازمان بسیج هستند اظهار کرد: یاس آفرینی و نشر اکاذیب از اقدامات دشمن است. با توجه به اینکه درصدی از درآمد صنایع باید صرف مسائل اجتماعی شود، بنابراین باید در این زمینه مطالبه‌گری صورت بگیرد. وی افزود: با ارائه خدمات مختلف از جمله در حوزه اجتماعی، باید بتوانیم جهاد امیدآفرینی را شکل بدهیم. 

سردار سلیمانی تاکید کرد: جهاد تبیین باید با جهاد خدمت همراه باشد. برای خدمات اجتماعی باید برنامه داشته باشیم و بر اساس برنامه اقدام کنیم. وی با بیان اینکه خدمات تبیینی و امیدآفرینی باید با احصاء ظرفیت‌های موجود صورت بگیرد گفت: بر اساس توزیع صحیح ثروت، لازم است خدمات اجتماعی در محله‌های مورد نظر ارائه شود. همچنین در خدمات اجتماعی باید به موضوع رسانه بیشتر پرداخته شود و این خدمات از طریق رسانه، به مردم ارائه شوند. 

وی تاکید کرد: از طریق رسانه می‌شود جهاد تبیین را ارائه کرد. گنجینه نظام برای خدمتگزاری، مناطق مستضعف و حاشیه‌نشین هستند. سردار سلیمانی گفت: بسیاری از منابع جهت خدمتگزاری باید هدایت شوند و معاونت اجتماعی باید این موضوع را با برنامه‌ریزی آغاز کند.

سردار سلیمانی گفت: بنا بر فرمایش امام خامنه‌ای، تحول باید ایجاد شود که این امر با پیش‌قراولی مردم و جوانان خواهد بود؛ در این راستا طرح «کرامت محلات» انجام خواهد شد. 

وی تصریح کرد: خدمت به مناطق کرامت را باید به صورت الگو به تمام کشور ارائه کنیم و با توجه به همراهی دولت، باید در راستای تحول مورد نظر امام خامنه‌ای گام برداریم. 

وی گفت: سازمان بسیج در راستای جهاد خدمت، به نقش و تکلیف خود عمل خواهد کرد و دستگاه‌های دولتی را نیز همراه می‌کند و از ظرفیت رسانه نیز در این خصوص باید استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: مسئولین استانی و روحانیت هم باید در زمینه جهاد خدمت، ورود کنند چراکه مشکلات در محلات باید ابتدا به‌صورت عمومی و سپس خانه به خانه رفع شوند. همه این‌ موارد باید بر اساس اندیشه‌های امام خامنه‌ای به صورت دقیق و هوشمندانه عملیاتی شوند.

ت-۹۶۰۶

انتهای  پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار