ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی محله با محوریت مسجد و پایگاه بسیج محقق می شود

فرماندهان پایگاههای برتر اسوه استانی گفتند: هدف اصلی ما جذب و به کارگیری جوانان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت های محله ای و مسجدی در جهت ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی است.
کد خبر: ۹۴۸۲۹۷۱
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ بسیج اندیشه‌ای به گستره تاریخ است که اولین بسیجیان آن انبیا و اولیا الهی بودند، لذا محدود به مکان و مخاطب خاص نیست زیرا بسیج اندیشه ‌ای فرازمانی و فرامکانی و تفکری سیال است.

بسیج در هر میدانی که حاضر شود موجب پیشرفت و تعالی خواهد شد و این برای همه ثابت شده که بسیج یک نیروی آماده و پا به کار است و با تمام توان در همه عرصه ها‌ی مختلف اقتصادی، نظامی، سیاسی و فرهنگی مخلصانه اقدام می کند.

بسیجیان تحت فرمان امامین انقلاب همواره مخلصانه در صحنه حاضر بوده و توطئه های دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده  و زمینه پیشرفت انقلاب اسلامی را فراهم می آورند.

بهترین بابای دنیا کشوری شد

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج که طرح بهترین بابای دنیا به دلیل موفقیت در مرحله استانی در سطح کشور نیز با عنوان پویش اسباب بازی مورد توجه قرار گرفت،  به همین خاطر در جشنواره اسوه رتبه برتر را کسب کرد، در گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با جزئیات این طرح گفت: طرح بهترین بابای دنیا در روز عید غدیر انجام شد و در آن حضرت علی (ع) به عنوان بهترین بابای دینا معرفی شد و برای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست هدایای فراوانی جمع آوری شد.

فرمانده پایگاه بسیج اسوه در ادامه افزود: در کل استان سمنان از طریق این پویش حدود ۱۰ هزار هدیه مردم نهاد جمع آوری شد و به دست کودکان نیازمند رسید.

وی همچنین خاطرنشان کرد: تمام مشکلات کشور با تفکر بسیجی حل خواهد شد، زیرا بسیجی تابع موقعیت نیست و تحت هر شرایطی با اخلاص پیش خواهد رفت .

وی بیان کرد:بسیجی واقعی به خودش فکر نمی کند و زمانیکه با اخلاص وارد میدان می شود خداوند نیز به او یاری می رساند و کار به نحو احسن انجام می شود.

ایشان تلاش برای جذب حداکثری را محور تمام فعالیت های پایگاههای مقاومت بسیج دانست و توضیح داد: امروز دشمن در تلاش است تا با روشهای مختلف جوانان را از طریق فضای مجازی به خود جذب و از اسلام و نظام اسلامی نا امید کند، اما به لطف الهی هرگز موفق نخواهد شد.

این فرمانده پایگاه برتر از تلاش شبانه روزی خود و سایر بسیجیان در پایگاه برای کادر سازی خبر داد و افزود: قطعا برای موثر واقع شدن فرهنگ بسیجی نیاز است از سنین بسیار پایین پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام شود و ما این کار را حتی در مهدهای کودک نیز انجام می دهیم.

با همت بسیج در شهرک اندیشه سمنان آمار طلاق و دزدی و نزاع نزدیک به صفر است

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید همت سمنان که به عنوان پایگاه برتر اسوه بسیج معرفی شده است،ضمن گفتگو با خبرنگار مرآت در رابطه با محور فعالیت های پایگاه خود بیان داشت:مدت یازده سال از حضور جدی ما در این پایگاه میگذرد و در این مدت تلاش کردیم مشت واحدی شویم و با مردم محله و ارکان مسجد  برای حل مشکلات محله گام های جدی را برداریم.

فرمانده پایگاه اسوه استان سمنان، ظرفیت های بیشمار مسجد،تعامل سازنده با هیات امنا،امام جماعت و هیات مذهبی را از عوامل اصلی موفقیت های این پایگاه بسیج عنوان و اظهار داشت:با کار تشکیلاتی منسجم و هدفمند با محوریت مسجد میتوان منشا خیرات و برکات بسیاری در جامعه شد.

فرمانده پایگاه شهید همت که تاکنون در ۶ جشنواره مالک اشتر و دو مرحله جشنواره اسوه به مقام برتر دست یافته است، بیان کرد:در حال حاضر۳ شورا در پایگاه فعالیت دارند و اعضای این شورا ها جلساتی را  تشکیل می‌دهند و آسیب ها و موضوعات مختلف محله را مورد بررسی قرار می‌دهند و با توجه به  برآوردی از وضعیت اجتماعی و نقاط ضعف و قوت محله تصمیم گیری های لازم را انجام می دهند.

بنا به گفته ایشان با اقدامات انجام گرفته آمار طلاق در این محل نزدیک به صفر است و نزاع های خانوادگی بسیار کاهش یافته است.

وی برگزاری حلقه‌های صالحین با رویکردهای مختلف مانند آموزش قرائت قرآن، بیان احادیث، بیان سیره شهدا و احکام و یا برنامه‌هایی مانند پاسخگویی به شبهات، فعالیت در فضای مجازی، مباحث علمی، جلسات مشاوره تخصصی و شغلی و … را از دیگر برنامه‌های این پایگاه بسیج عنوان نمود.

وی ادامه داد:مردم محدوده مسجد و محل ، زمانی که اقدامات و برنامه‌های شبانه روزی ما را در این قرارگاه و در سطح محل مشاهده می‌کردند و شور و حرارت بسیجیان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و روحیه دلسوزی و ایثارگرانه بسیجیان پایگاه را نظاره گر بودند تمایل داشتند که کمک های مالی و معنوی به این فعالیت ها داشته باشند که قاعدتاً کمک‌های آنها در قالب قرارگاه کمک های مومنانه جمع‌آوری می‌شد و توانتستیم ۱۶ هزار پرس غذا در بین نیازمندان توزیع کنیم.

بنا به گفته این فرمانده پایگاه برتر اسوه تلاش دارند تا در محله خود بتوانند قدم های بسیاری در راستای رساندن انقلاب به اهداف خود بردارند، اقداماتی که قطعاً می‌تواند برای دیگر پایگاه های بسیج مساجد کشور الگو باشد.

انتهای پیام

فرماندهان پایگاههای برتر اسوه استانی گفتند: هدف اصلی ما جذب و به کارگیری جوانان و نوجوانان و استفاده از ظرفیت های محله ای و مسجدی در جهت ارتقای سطح فرهنگی اجتماعی است.

ارسال نظرات