علی کلهر شهردار کهریزک مطرح کرد:

ارتقاء امنیت شهر کهریزک با نصب سامانه های هوشمند نظارتی و پایش تصویری

فازهای اول و دوم پروژه سامانه های هوشمند نظارتی، پایش تصویری و مرکز مانیتورینگ شهید باکری شهرداری کهریزک با حضور مدیران ارشد حوزه های امنیتی و سیاسی استان تهران و مسئولان شهرستان ری به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۸۳۰۳۳
|
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳

علی کلهر شهردار کهریزک؛ در حاشیه آئین افتتاح این پروژه به خبرنگار ما گفت: عملیات اجرایی سامانه های هوشمند نظارتی، پایش تصویری و مرکز مانیتورینگ شهید باکری شهرداری کهریزک از آذرماه سال 1400 آغاز شده و پیش بینی می شود تا سال 1402 به اتمام برسد.

وی ادامه داد: پایش تصویری شهرداری کهریزک ، اتاق مانیتورینگ و پایش تصویری   در سه فاز تعریف شده است که فاز یک و دو با  حدود 70 میلیارد ریال اعتبار با    حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید  و برای تکمیل پروژه و نصب 80 دوربین در سطح شهر به منظور تامین امنیت و آرامش مردم   در فاز سه،   150 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

کلهر، اظهار امیدواری کرد:  با تکمیل این پروژه آرامش و امنیت را به مردم شهر کهریزک هدیه   می کنیم.

علی کلهر اظهار داشت: سامانه های هوشمند نظارتی، پایش تصویری و مرکز مانیتورینگ شهید باکری شهرداری کهریزک اولین مرکز پایش تصویری شهرستان ری است که افتتاح شده و انشاء الله الگویی باشد برای شهرداری های دیگر تا مردم سایر مناطق نیز بتوانند آرامش بیشتری را تجربه کنند.

 قطعا ایجاد مرکز پایش تصویری به حل بسیاری از موضوعات و مشکلات  از جمله ارتکاب بزه ها، سرقت ها و...  سایر اسیب های اجتماعی کمک خواهد کرد  و با افتتاح این پروژه معضلات شهر حتما کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و استراتژیک بخش کهریزک به عنوان محور ترانزیت و کریدور اتصال 17 استان به پایتخت و همچنین قرار داشتن حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، فرودگاه امام(ره)، شهرک صنعتی شمس آباد، پالایشگاه تهران و صنایع مهم و حساس، در این منطقه،  تاکید کرد: تلاش می کنیم عملیات

کلهر در خصوص جانمایی دوربین ها تصریح کرد: اجرای این پروژه با لحاظ کردن موارد  کارشناسی و  امنیتی صورت گرفته و در این راستا  تمامی ورودی های شهر به دوربین های پلاک خوان   مجهز شدند که به صورت دقیق هرگونه تردد را کنترل می کند و زیر نظر دارد که موجب افزایش ضریب امنیت شهر می شود.

  نکته مهم این است که اتاق مانیتورینگ ما بسیار خوب طراحی شده است. همچنین یکی از موضوعات قابل توجه این است که بستر فیبر نوری این پروژه متعلق به شهرداری کهریزک است . ما فیبر نوری را برای   استفاده تخصصی و اختصاصی در حوزه های مختلف شهری و بحث دوربین ها خریداری کردیم و این بستر فیبر نوری انحصاری   شهرداری است و از بستر هایی که مخابرات دارد  استفاده نکرده ایم .

علی کلهر شهردار کهریزک گفت: درحال حاضر پایش تصویری و ارتقای امنیت عمومی شهرها یکی از مهمترین زیر ساخت های توسعه محسوب می شود و امنیت در توسعه شهرها نقش مهم و اساسی را دارد؛ از این رو شهرداری کهریزک با ایجاد بسترهای فیزیکی   و تخصیص اعتبارات مناسب برای اجرای این طرح به عنوان اولین شهردر شهرستان ری اقدام در اجرا و بهره برداری طرح پایش تصویری پیشگام بوده است.

 وی  خاطر نشان کرد: با اجرای فاز ۳ پروژه پایش تصویری، تمامی شهر کهریزک زیرپوشش دوربین های نظارتی و سامانه هوشمند پلاک خوان قرار خواهد گرفت و بیش از پیش شاهد افزایش و ارتقاء امنیت شهروندان عزیز کهریزک خواهیم بود.

 آئین افتتاح و بهره برداری فازهای اول و دوم پروژه سامانه های هوشمند نظارتی و پایش تصویری شهر کهریزک   با حضور   دکتر نایبی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران ،   حمید زمانی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری ، مشاور استاندار و مدیرکل دفتر مرکزی حراست استانداری تهران و معاون حفاظت پرسنلی ، مشاور استاندار و مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران ، مدیر کل اطلاعات جنوب استان تهران  و معاونین، امام جمعه معزز ، بخشدار و ریاست حوزه قضایی بخش کهریزک،   سرهنگ خادم رئیس پلیس راهور فاتب ، شهرداران و بخشداران شهرستان ری ، دهیاران و روسای شورای اسلامی روستاهای بخش کهریزک و سایر مسئولین محلی برگزار شد.

 

 

 

 

ارسال نظرات