برگزاری جشن ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن

پیوند فاطمی 18زوج جوان شب گذشته در شهرستان بردسیر

شب گذشته جشن بزرگ ولادت باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها با حضور مسئولین و جمع زیادی از مردم بردسیر و مهمانان ویژه این مراسم 18زوج جوان که در این شب عزیز به خانه بخت رفتند در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار گردید
کد خبر: ۹۴۸۳۲۲۹
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان شب گذشته جشن باشکوهی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین، و مهمانان ویژه این مراسم 18زوج جوان  فاطمی در حسینیه ثارالله شهرستان بردسیر برگزار گردید. 

در ابتدای مراسم  18زوج جوان به نوبت وارد سالن شدند و مردم حاضر در مراسم به طور ویژه از آنها استقبال کردند و در ادامه جشن با تلاوت قرآن مجید با صدای دلنشین فرماندار شهرستان آقای وفایی شروع گردید.

سرهنگ پاسدار علی امیری فرمانده سپاه بردسیر از حاضرین در مراسم مردم عزیز خانواده های محترم شهدا و مسئولین، 15زوج جوان که به مراسم عطر و بوی ویژه و معنوی داده بودند و همچنین مهمان ویژه این مراسم حجه الاسلام دکتر عارفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشکده علوم پزشکی استان کرمان خیرمقدم و تشکر کردند. 

ایشان در ادامه از زوج های جوان و همچنین خانوادهای محترمشان به دلیل شرکت در این مراسم و قبول ازدواج آسان تشکر و قدردانی به عمل آوردند و برای آنها آرزوی خوشبختی و عاقبت به خیری کردند. ایشان از مردم به ویژه مسئولین خواستند که در آینده هم از این مراسمات گرفته شود و پول های زیادی را که در مراسمات گوناگون در طول سال هزینه میکنند را میتوانند برای چنین مراسمات زیبا،خوب و معنوی هزینه کنند. 

در ادامه حجه الاسلام دکتر عارفی که به عنوان سخنران  جشن و پیوند فاطمی زوج های جوان  مهمان این مراسم و مردم بردسیر بودند ضمن عرض تبریک  ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها و روز زن از اقدام خوب و پسندیده عاملین این پیوند و همچنین زوج های گرامی تشکر و قدردانی ویژه ای به عمل آوردند. 

این مقام مسئول در ادامه فرمودند پوشش ها در ایران باستان در قوم یهود و خیلی از قوم های دیگر فرم و شکل های متفاوتی داشته است. ولی بهترین پوشش ها در زمان پیامبر گرامی اسلام بوده است که الگوی همه آنها حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده. در مورد حق و حقوق زن هم در قبل از پیامبر به زن هیچ بهایی داده نمیشد و بدترین رفتارها با آنها میکردند در آن زمان فرق خیلی زیادی بین مرد و زن بود کسی که دختر دار میشد انگار که دنیا روی سرش خراب شده است و سریعا روی جهالتی که داشتند دختر را زنده به گور میکردند. ولی وقتی که پیامبر گرامی اسلام آمدند و دین اسلام را بنا کردند فرقی بین زن و مرد نبود و هر دو مورد احترام بودند طبق آیه قرآن که میفرماید ما شما را آفریده ایم و هیچ فرقی  و تفاوتی بین شما نیست. 

 

دکتر عارفی در ادامه فرمودند زن به جایی میرسد که میشود حضرت آسیه میشود حضرت مریم و هاجر و بالاترین آنها میشود حضرت زهرا سلام الله علیها و اگر مرد باشد میشود حضرت نوح میشود حضرت ابراهیم و ذکریا و بالاترین آنها حضرت محمد صلوات الله علیه. در زمان پیامبر عده ای در جواب ایشان که میفرمودند که نباید دختران خود را زنده به گور کنید گناه است دختر مایه رحمت و خیر و برکت است میگفتند که محمد چون دختر ندارد از این حرفها میزند که مورد توجه قرار گیرد اگر داشت او هم زنده به گور میکرد ولی خداوند متعال به پیامبر کوثر عطا کرد و حضرت فاطمه زهرا را به پیامبر داد و دیدند که چنین کار وحشیانه ای از پیامبر سر نزد. 

حجه الاسلام عارفی در ادامه خطبه عقد یکی  از زوج ها را به نیابت از  بقیه زوج ها ی حاضر در مراسم  را با همکاری حجه الاسلام کرمانی امام جمعه ولایت مدار شهرستان بردسیر خواندند و این امر پسندیده و معنوی باعث خوشحالی  و نشاط همه مردم حاضر در مراسم گردید.

وی در پایان فرمایشات خود برای زوج های جوان آرزوی عاقبت به خیری و زندگی سراسر خوشبختی و نشاط و معنویت کردند و از مسئولین و مردم خواستند که ازدواج های آسان و بدون از تجملات در بردسیر  یک سنت شود.  

در ادامه مراسم جناب آقای نوذری نیا  مداح اهل بیت با نوای گرم خود به مراسم عطر بوی خاصی بخشید و همچنین در آخر مراسم هم گروه هنری نمایشی بسیار زیبا را برای مردم و زوج های جوان ارائه نمودند.   

در پایان مراسم ضمن گرفتن عکس یادگاری دسته جمعی و دونفره با هم هدیه ای به مبلغ  دو میلیون و پانصد هزار تومان، یک کیک بزرگ و تابلوی شهید حاج قاسم سلیمانی را به هرکدام از زوج های جوان از طرف سپاه بردسیر تقدیم گردید.  در ضمن به نه زوج جوان که  تحت هیچ پوششی از نهادها مانند کمیته امداد نبودند نه جهیزیه که ارزش هر کدام هشتاد میلیون تومان بود  هدیه داده شد.  

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار