فراخوان حوزه هنری برای تهیه سرود دیدار مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب

تبریز- حوزه هنری آذربایجان شرقی با صدور فراخوانی از شاعران برای تهیه سرود دیدار سالانه مردم استان با رهبر انقلاب اسلامی دعوت کرد.
کد خبر: ۹۴۸۳۴۶۱
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، در آستانه دیدار سالانه مردم آذربایجان شرقی با رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز، حوزه هنری استان با صدور فراخوانی از شعرای آذربایجان شرقی برای جمع‌آوری و آماده‌سازی سرود دیدار مردم استان با ایشان دعوت کرد.

براساس این فراخوان غیرت و تدیّن مردم آذربایجان، اشاره به تاریخ حماسی آذربایجان و قهرمانانش در اعتلای نام ایران اسلامی، آذربایجان پیشرو در انقلاب اسلامی، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری، بصیرت و زمان شناسی مردم آذربایجان، هشت سال دفاع مقدس و جبهه مقاومت(شهید باکری تا شهید حاج قاسم سلیمانی)، حماسه 29 بهمن تبریز، همبستگی و وحدت ملی، جهاد تبیین، ایستادگی (شرط اصلی پیروزی) و استمرار حرکت انقلابی مردم آذربایجان از مهم‌ترین کلیدواژه‌های شعر سرود دیدار رهبری است که بایستی شاعران به این نکات توجه داشته باشند.

همچنین سرود باید در دو زبان فارسی و ترکی آذربایجانی سروده شده و اشعار به‌گونه‌ای باشد که طیف وسیعی از مردم آن را درک و فهم کرده و با آن ارتباط برقرار کنند و امکان جمع‌خوانی به شکل گروهی در ديدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی را داشته باشد.

هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر با سی دی‌‌ به حوزه هنری ارسال کند.

علاقه‌مندان به ارسال شعر می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت رسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی به نشانی artabriz.ir مراجعه کرده و یا شماره تلفن همراه 09387733957 تماس بگیرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار