نشست روشنگری و بصیرت افزایی در شهرستان ایرانشهر برگزار شد

نشست روشنگری و بصیرت افزایی به همت حوزه مقاومت بسیج حضرت سمیه(س) با حضور دانش آموزان در مدرسه دخترانه ستوده شهرستان ایرانشهر برگزارشد.
کد خبر: ۹۴۸۳۴۷۵
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از ایرانشهر، مریم شمس فرمانده حوزه مقاومت بسیج حضرت سمیه(س) سپاه ایرانشهر در جلسه روشنگری و بصیرت افزایی که در قالب سلسله مباحث جهاد تبیین با اشاره به نحوه شکل گیری بسیج و خواستگاه مردمی این نهاد و نقش آفرینی موفق آن در دوران دفاع مقدس و بعد از آن، حضور بدون توقع و چشمداشت در تمام عرصه های خدمت رسانی را روح و هویت بسیج عنوان کرد و افزود: همین روحیه بسیجی اگر در قالب خدمت رسانی به مردم در ادارات و اهتمام جدی در باز کردن گره مشکلات اقتصادی و معیشتی آنان به کار گرفته شود، مشکلات اخیر از کف خیابان جمع خواهد شد.

وی با اشاره به ریشه دشمنی های نظام استکبار با جمهوری اسلامی گفت: عوامل برتر ساز از جمله عوامل جغرافیایی، جمعیتی، تمدنی و ذخایر غنی نفت و گاز ایران اسلامی باعث شده نظام سلطه چشم طمع به این منطقه داشته باشد مزید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ادبیات و گفتمان جدیدی را در منطقه و جهان ایجاد کرد که تمام منافع استکبار و در راس آن آمریکا را تحت الشعاع قرار داد.

شمس با بیان اینکه نظام سلطه در 40 سال اخیر راهکارهای گوناگونی از جمله تغییر ساختار انقلاب اسلامی، تغییر رفتار از طریق ایجاد شکاف و دوگانه سازی بین مردم و حکومت و کاهش نفوذ ایران در منطقه جهان را در قبال جمهوری اسلامی به کار گرفته است گفت: اقداماتی از جمله تلاش برای تحریم تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و ایجاد جو روانی منفی برای تحت تاثیر قرار دادن نتایج بازی ها همچنین زیر سوال بردن نماد های ملت ساز از جمله پرچم و تیم ملی از آخرین حربه های دشمن برای ضربه زدن به نظام جهموری اسلامی ایران است.

وی در ادامه به نقش و تلاش جریان های ضد انقلاب و ائتلاف آنها در ایجاد اغتشاش و ناامنی و ترویج خشونت در داخل کشور بعد از واقعه فوت مهسا امینی اشاره کرد و این اقدامات را در راستای پروژه تهدید، تحریم و اعمال فشار بیش از پیش به جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: این اقدامات بیشتر از اینکه واکنش به فوت مهسا امینی باشد یک سری تسویه حساب ضد انقلاب برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است که در این میان برخی ورزشکاران و سلبریتی ها با اعلام مواضع نا صواب، آب به آسیاب دشمن ریختند.

شمس به تفاوت فضای مجازی با دنیای واقعی اشاره کرد و با بیان اینکه دشمن در وقایع اخیر با استفاده گسترده از فضای مجازی به ایجاد شبهه و قلب واقعیت دست زد، بر لزوم شناخت ترفند های رسانه ای فضای مجازی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امنیت اتفاقی نیست بر لزوم پاسداشت و تکریم یاد و نام شهدای امنیت تاکید کرد و افزود: جریان های سیاسی نباید اجازه دهند زحمات و تلاش های مدافعان امنیت نادیده گرفته شود.

مریم شمس در پایان این نشست با بیان اینکه در برهه ای هستیم که کشور، نظام و مردم تحت شدید ترین هجمه ها و فشارهای استکبار قرار دارد بر لزوم نیاز بیش از پیش به بصیرت جهت شناخت حق از باطل تاکید کرد.

ارسال نظرات