خبرهای داغ:
مسئول بسیج بانوان کشور مطرح کرد:

تجلیل از مادران شهدا در جشن میلاد کوثر

بیابانی گفت: سازمان بسیج بانوان کشور همانند سال‌های گذشته بمناسبت میلاد حضرت زهرا (س) با برپایی مراسم‌های مختلف در کشور از مادران شهدا و همسران ایثارگران قدردانی می‌کند.
کد خبر: ۹۴۸۳۵۸۳
|
۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، رادیو مقاومت در برنامه سلام سردار به گفتگو با بیابانی مسئول  بسیج بانوان کشورتجلیل از مادران شهدا در جشن میلاد کوثر پرداخت.


سئوال: در چنین روز‌هایی مادر شهدا را نباید تنها بگذاریم، شما به عنوان رئیس بسیج بانوان کشور چه اقداماتی را برای اینکه در کنار مادران شهدا باشید انجام دادید؟

بیابانی: بسیج جامعه زنان یک تشکل مردمی زنانه است که می‌توانیم آن را در جهان بعنوان بزرگترین تشکل مردمی زنان در حوزه فرهنگی و اجتماعی معرفی کنیم و الحمدلله بسیج جامعه زنان از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در دفاع مقدس و تا امروز نقش بسیار مهم و موثری در حفظ انسجام و آموزش بانوان و دختران عزیز ایرانی ایفا نموده است. ما هم خودمان را در این روز عزیز در کنار مادران شهدا می‌دانیم و افتخار می‌کنیم که چنین مادران عزیز و بزرگوار، مقاوم و صبور در تراز انقلاب اسلامی در کشور ما زندگی می‌کنند و ما هم به لطف نفس‌های این عزیزان داریم گذران زندگی می‌کنیم و سربلند در این کشور عزیز زیست می‌کنیم. بنده هم به طور ویژه مجدد تبریک عرض می‌کنم این میلاد پر سعادت و سراسر نور را به ویژه به مادران عزیز شهدا که به یمن وجود این عزیزان ما در امنیت و آسایش به سر می‌بریم.

 سئوال: برنامه ریزی برای دیدار با مادران شهدا و یا حضورشان در مراسم خاصی داشتید که کمی التیام بخش نبود فرزندشان در چنین روزی برای عرض تبریک روز ولادت و روز زن و دست بوسیشان باشد؟   

بیابانی: حتماً همینطور است، اتفاقاً یکی از برنامه‌هایی که ما برای تجلیل از مقام مادر به ویژه مادران شهدا داریم در این ایام میمون و مبارک، تجلیل از مادران شهید و همینطور همسران رزمنده در جشن‌های میلاد کوثر است، شاید نزدیک به ۳۰ سال است که بسیج جامعه زنان در روز میلاد مبارک حضرت زهرا (س) جشن‌های میلاد کوثر را در سراسر کشور برگزار می‌کنند و امسال هم کما فی السابق جشن‌های میلاد کوثر را هم به شکل گسترده در مراکز استان‌ها و در شهر‌ها و هم در پایگاه‌های مقاومت و در محله‌ها داریم که یکی از برنامه‌های ما دست بوسی و تجلیل از مادران عزیز شهدا و همینطور همسران رزمندگان دفاع مقدس است، امیدواریم که ذره‌ای از این حماسه آفرینی این مادران عزیز و صبر و استقامت آن‌ها را با این تجلیل‌ها و با این گرامیداشت‌ها بتوانیم جبران کنیم.

 سئوال: ما بعنوان رادیو مقاومت در ایامی که در محضر عزیزانمان هستیم در ارتباط با سپهبد شهیدمان حاج قاسم سلیمانی، برنامه سازی مفصل داشتیم و بخش‌های متنوعی را آماده کردیم و تقدیم دوستان شد، بفرمائید بسیج بانوان کشور در این مدت و در این ایام چه برنامه‌های خاصی برای نکوداشت حاج قاسم سلیمانی داشته اند؟

بیابانی: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک اسطوره بزرگ برای جهان و به ویژه جهان اسلام و ویژه‌تر مردم ایران اسلامی است، ایشان سربند خلف ایران اسلامی هستند، ایشان به عنوان یک اسطوره و یک قهرمان، حق بسیار بزرگی به گردن جهان اسلام به ویژه مردم ایران دارند. طبیعی است که مردم عزیز ما هم به خوبی ادای دین کنند نسبت به این سردار رشید و قهرمان ملی، باتوجه به اینکه بسیج جامعه زنان متولی بخش عظیمی از دختران و زنان جوان کشور ایرانی و اسلامی است برنامه‌های بسیار متنوعی را برگزار کرد، از جمله پویش‌های بسیار زیادی که با حضور دختران و زنان جهان در فضای مجازی برگزار شد و همینطور برنامه‌های بسیار متنوعی که در پایگاه‌های مقاومت و در مراکز شهر‌ها برگزار شد مراسم بزرگداشت حاج قاسم عزیز و برنامه‌های بسیار متنوع دیگری در مدارس و دانشگاه‌ها برای گرامیداشت این اسطوره ملی و همینطور در مهد‌های کودک، برای کودکان عزیز با زبان کودکانه سعی کردیم حاج قاسم را معرفی کنیم و به آن‌ها بشناسانیم تا ان شاءالله آن‌ها هم بتوانند مادرانی قاسم پرور بشوند و یا مردانی بشوند که خودشان یک حاج قاسم سلیمانی باشند و بتوانند به بهترین شکل جا پای این شهید عزیز و سعید بگذارند و بتوانند در واقع در جهان اسلام در ایران اسلامی نقش آفرینی بکنند و ان شاءالله زمینه سازی ظهور را فراهم بکنند.

سئوال: آن بخشی که به صورت عملی در حیطه مسئولیت شماست و باید مردم را دخالت بدهیم که چگونه آن تاثیر معنوی و عملی خودش را بگذارد و آن طوری که می‌بایست نه در شعار بلکه در عمل ما بتوانیم حاج قاسم سلیمانی را معرفی کنیم را بفرمایید؟

بیابانی: حاج قاسم سلیمانی و حاج قاسم‌های دیگر که البته در کشورمان کم نداریم، قهرمانان ملی که تمامی عمر خودشان را در خدمت اسلام و مردم عزیز بودند، این‌ها ماحصل تربیت خاصی هستند، از این جهت که تمام زندگی آن‌ها در خدمت به مردم بود و به گونه‌ای تربیت شدند که بندگی خدا را بکنند، اعمالشون آکنده از خلوص، ایمان و توکل به خدا بود و در شرایطی حاج قاسم پرورش یافت که در دامن مادری پاک و روزی خور پدری مومن بود، اما بعد از آن هم خود ایشان خودشان را تربیت و آماده این شرایط کردند، حاج قاسم ماحصل یک مدیریت میدانی و جهادی بود، مرد میدان بود و در شرایط سخت و بحران خودش را آب دیده کرده بود در همان ابتدای ورودشان به سپاه در میدان نبرد در جهاد و در دفاع مقدس بودند که شرایط بسیار سختی را دارد.

خودتان قطعاً مستحضر هستید و بعد از آن هم ایشان آرام نگرفتند و سعی کردند باز در شرایط سخت و بحرانی خودشان را قرار بدهند، آرام نداشتند برای اینکه نمی‌توانستند ببینند مردم مسلمان در سختی و ظلم هستند و جنایتکاران به نوعی از آزار و اذیت آن‌ها دست بر نمی‌دارند، ایشان مرد میدان و مرد روز‌های سخت بودند، خودشان را اینطوری تربیت کرده بودند و اگر ما هم بخواهیم کشوری حاج قاسم پرور باشیم، کشوری باشیم که در واقع مردان رشید و زنان پاک و عفیف و قاسم پروری را تربیت بکنیم، قطعاً باید شرایطی را ایجاد کنیم که تربیت زنان و مردان ما هم دینی باشد و هم در واقع متناسب با شرایط‌های خاص باشد که دختران و پسران بتوانند در خدمتگذاری ثابت قدم باشند و آنگونه که لیاقت مردم عزیز است بتوانند خدمتگذار مردم و جهان اسلام باشند.

 

ب/2623

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار