حجاب نماد و هویت زن مسلمان است

امام جمعه داوودآباد گفت: حجاب نماد و هویت زن مسلمان است و دشمن تلاش می کند با ترویج فرهنگ بدحجابی، جامعه را به سمت بی هویتی سوق دهد.
کد خبر: ۹۴۸۳۶۶۰
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲

حجت الاسلام ابراهیمی، امام جمعه داوودآباد در جشن میلاد کوثر با بیان اینکه جایگاه زنان در کشور با پیروزی انقلاب اسلامی ارتقا یافت، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت و ارتقای جایگاه زنان در کشور، رهبر معظم انقلاب اسلامی بار ها بر الگو بودن زن مسلمان ایرانی‌ تاکید کرده اند و فرموده اند که این الگو باید به زنان دیگر کشورها عرضه شود.

وی افزود: زمانی می توانیم الگوی سومی را به جهان عرضه کنیم که الگو های زن معرفی، پاسداشت و شناخته شوند؛ در این راستا بایستی جریان انقلاب به صورت همسو و یکپارچه و با اقدام و عمل در زمینه سبک زندگی، هویت زن مسلمان که از ارکان انقلاب اسلامی است را احیا و شکوفا کند.

امام جمعه داوودآباد با اشاره به نقش زنان در جامعه امروز تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمینه را برای حضور گسترده و مؤثر زنان در عرصه‌ های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و علمی فراهم کرد. زنان ایران نقش مهمی در دوران نهضت اسلامی داشتند؛ بانوان نقش بسیار مؤثری در دفاع از این آب و خاک داشتند و بخش مهمی از دوران دفاع مقدس با حضور زنان رقم خورد.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: وجود زنان و دختران موفق و پیشرفته در تمام مراحل و عرصه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در ایران گواه این ادعاست که جایگاه زنان از گذشته تاکنون بسیار ارزشمند و مقدس بوده است.

وی حجاب را نماد و هویت برای زن مسلمان دانست، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می کند با ترویج فرهنگ بدحجابی، جامعه را به سمت بی هویتی سوق دهد و عده ای هم دانسته یا نادانسته همسو با دشمن، زن غربی و ایرانی را مقایسه می‌ کنند اما باید آگاهی پیدا کنند که زن غربی کجا بوده و به چه نقطه ای رسیده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار