خبرهای داغ:
همدان-مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: انسان برای رسیدن به کمال مطلوب، نیازمند عمل به دستورات خداوند جل جلاله و الگو قرار دادن اولیاء الله است.
کد خبر: ۹۴۸۳۷۶۳
|
۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام الیاس نجاری در مراسم جشن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و نشست بصیرتی پاسداران و کارکنان سپاه ناحیه بهار با اشاره به حدیث قدسی «من گنج  پنهانی بودم که دوست داشتم شناخته شوم لذا خلائق را آفریدم تا شناخته شوم، اظهار کرد: در بیان اهل معرفت، خلقت با یک حرکت حبی آغاز شده است و فلسفه وجود خلقت حب و عشق  است.

وی با بیان اینکه خلقت موجودات، مبتنی بر حب و علاقه خداوند بر شناخته شدن بود، گفت: خداوند دوست دارد که خود را در غیر مشاهده کند، بنابراین عالم را به صورت جمال خویش آفرید، خداوند از طریق نفس خود، عالم را پدید آورد تا شناخته شود، زیرا اگر شناخته نمی‌شد، اسما و صفات الهی متجلی نمی‌شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اصلاحات عرفانی جلا و استجلاء پروردگار گفت: نظام هستی چنین تنظیم شده طبق بینات اهل معرفت، جلا و استجلاء ناظر به نظام هستی بوده؛ جلاء ظهور ذات مقدس باری‌تعالی در ذات خود و برای خود است و استجلاء ظهور ذات خداوند برای خود و در تعین‌های خویش است، طبق بیانات اهل معرفت، ذات باری تعالی، موجودی لایتناهی است که حتی انبیای الهی از شناخت آن عاجز هستند.

وی افزود: در مقام احدیت، خداوند تعالی اسباب صفات خود را در خود به نظاره می‌نشیند چون هیچ ظهور و بروزی ندارد و اولین تجلی خدا اسم احدیت و دومین تجلی خدا بعد از اسم احدیت، اسم واحدیت است، اسما و صفات الهی از  ذات الهی ظهور و بروز می‌کند، خداوند مخلوقات را به نظاره می‌نشیند و دوست دارد و اراده کرده موجودی خلق کند که صفات و اسما او را به صورت تام بروز و ظهور کند و همه صفات او را به نمایش گذارند.

نجاری تصریح کرد: با نگاه فلسفی به سنخیت علت و معلول متوجه می‌شویم که علتی برای به وجود آمدن معلولی وجود دارد،  ذات خداوند موجودی لایتناهی و سایر موجودات محدود هستیم و سنخیتی بین ما و خداوند تعالی وجود ندارد اما خداوند اراده کرده موجودی خلق کند که هم با مخلوقات و انسان‌ها ارتباط برقرار کند، هم با ذات باری تعالی در ارتباط باشد تا اتصال برقرار شود و اگر انسان کامل نباشد امکان هیچ ارتباطی بین موجود نامحدود و موجود محدود برقرار نمی‌شود، به همین علت باید موجودی دوبعدی باشد که کامل این ویژگی‌ها را دارد، و با ذات الهی و موجودات اهل دنیا در ارتباط باشد و واسطه فیض برای نزدیک شدن موجودات به ذات خدا شود.

وی گفت: باید انسان‌های کامل و واسطه‌ها را که همه اسما و صفات خدا را دارند شناخت، چراکه شناخت اهل بیت(ع) و اولیای الهی منتهی به شناخت خدا می‌شود و پایین‌تر از آن  شناخت خود انسان، منتهی به شناخت خدا می‌شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: اهل بیت(ع) جایگاه بالایی در نظام هستی دارند، همه مخلوقات، هستی و انبیای الهی مدیون پیامبر اکرم(ص) هستند، اگر وجود پیامبر(ص) نبود هیچ مخلوقی وجود نداشت و زهرای مرضیه حقیقت شب قدر و حجت سایر اهل بیت و حضرت مهدی(عج) است، راه رسیدن به خدا همین حجت‌های الهی است که بالاترین آن زهرای مرضیه (س) و پیامبر (ص) است.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) شخصی شبیه‌تر به پیامبر اکرم(ص) دارد، گفت: اهل بیت(ع) اسوه و الگوی ما در همه ابعاد خانوادگی، جهاد تبیین، ولایت‌مداری هستند و حضرت زهرا(س) و امامان معصوم و اهل بیت(ع) تجلی همه اسما الهی هستند و همچنین علیم هستند و می‌بینند و می‌شنوند، و با دیدن اعمال خوب ما خوشحال و از اعمال بد ما شرمنده می‌شوند.

نجاری ابراز داشت: اگر خطا می‌کنیم به این علت است که به باور نرسیده‌ایم و انسان برای رسیدن به کمال مطلوب، نیازمند عمل به دستورات خداوند جل جلاله و الگو قرار دادن اولیاء الله است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات