مراسم تکریم از مادران بسیجی در شهرستان ایرانشهر برگزار شد

مراسم تکریم از مادران بسیجی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) توسط حوزه مقاومت بسیج ام ابیها در بخش بزمان شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۹۱۵
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

به گزارش خبرنگاربسیج از ایرانشهر، مراسم تکریم از مادران بسیجی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه الزهرا(س) توسط حوزه مقاومت بسیج ام ابیها و با حضور علما،ریش سفیدان،بخشدار،مدیران ادرات و بسیجیان در حسینیه شهیدسید یاسین سجادی بخش بزمان شهرستان ایرانشهر برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین مجید جهانگیری، هادی سیاسی بسیج در سپاه شهرستان ایرانشهر در این مراسم ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زهرا سلام الله و بیان منزلت والای زنان در اسلام اظهار داشت: بر اساس ماموریت هایی که در جهان هستی برای انسان ترسیم شده، زن و مرد هر دو مکمل یکدیگرند.

وی در ادامه افزود: بازتعریف نقش انسان در جهان معاصر، متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی بسیار ضروری است و نقش و جایگاه شایسته بانوان در این مرحله نیز حائز اهمیت است .

جهانگیری تصریح نمود: بانوان در عرصه های مختلف جامعه ، همواره به نحو مطلوب نقش آفرین بوده اند و نقش آفرینی بانوان در فعالیت های اجتماعی به خصوص بانوان بخش بزمان، قابل تقدیر و ستایش است.

وی ضمن بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) به تشریح جایگاه والای زنان و مادران در اسلام پرداخت و تصریح نمود: وقتی می گویند بهشت زیر پای مادران است، علتش این است که بهشت جلوه جمال الهی است و مادران از جنس بهشت هستند. بهشت جلوه رحمت الهی نیز هست و زن تجلی رحمت خداوند است و مادران بهشت خداوند در روی زمین هستند.


شایان ذکر است خواهر پاسدار سیده نجمه سجادی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ام ابیها بزمان نیز ضمن تبریک سالروز میلاد پر برکت حضرت فاطمه زهرا (س) و میلاد حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت:پرداختن به بزرگداشت روز زن و آن هم اجتماعی که امروز به همین مناسبت در این مکان جمع شده ایم، خود به معنای حضور موفق زنان در اجتماع است. یعنی زنان هم در عرصه خانوادگی و هم در عرصه اجتماعی و هم به واسطه ی توانمندی های خود در این جا حضور پیدا کرده اند.

وی در ادامه تصریح نمود: مقام مادر و زن به قدری والاست که در مقابل او باید تواضع کرد و صحبت کردن در مورد زن به این راحتی نیست . اگر هم صحبت در مورد تکریم زن می شود نه از باب این است که صرفا جلوی پای او بلند شویم و بنشییم بلکه این توانمندی و ظرفیت بالای زنان است که قابل تکریم است.

وی به قابلیت های زنان در عرصه های مختلف اشاره و بر اهمیت نقش مادری، همسری و ایفاگری نقش اجتماعی زنان تاکید نمود.

سجادی افزود: وقتی یک بانو به عنوان کارمند یا استاد در دانشگاه مشغول به فعالیت است، صرفا نباید کارمند یا استاد باشد بلکه انتظار بیشتری از او می رود و باید در مسئولیت های سنگین تربیت گری و تسهیل گری و سایر فعالیت های اجتماعی نیز،نقش آفرینی نماید.

وی زن فرهیخته را دلیلی برای جامعه بالنده دانست و اظهار داشت: زنان فرهیخته ما با حضور فعال در عرصه های اجتماعی باید در حل مسائل اجتماعی به خصوص مسائل حوزه بانوان همکاری نمایند تا شاهد جامعه ای رو به رشد و متعالی باشیم.

در پایان مراسم از زحمات مادران بسیجی تجلیل به عمل آمد.

ارسال نظرات