همایش تجلیل از مادران شهدای دانش آموز و مادران محصلین به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی در مدرسه دخترانه فاطمه الزهرا(س) شهرستان ایرانشهر برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۹۲۰
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از ایرانشهر، همایش تجلیل از مادران شهدای دانش آموز و مادران محصلین به مناسبت میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها به همت حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی در مدرسه دخترانه فاطمه الزهرا(س) شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش شخصیت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) را محور اتحاد مسلمانان دانسته، آن را سرمنشاء آرامش و زندگی اخلاق مدارانه در سایه حجاب اسلامی عنوان کردند.

خواهر پاسدار زلیخا پرمر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی سپاه ایرانشهر ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن گفت: در عصر حاضر جامعه غرب با شعارهای فریب کارانه در ادعای خود برای رسیدن به آزادی و برابری بین زن و مرد به قهقرای ظلمت سقوط کرده است.

پرمرافزود: به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) از دامن زن، مرد به معراج می‌رود. زنان مسلمان در ایران ثابت کردند که حجاب محدودیت نیست.

وی تاکید کرد: فتح قلّه‌های پیروزی و افتخار در عرصه‌های علمی، هنری و ورزشی و بسیاری دیگر از رشته‌ها، از سوی بانوان محجبه این موضوع را به اثبات رسانده است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی سپاه ایرانشهر با اشاره به اهمیت تبعیت از سنت فاطمه زهرا (ع) برای بانوان عصر حاضر گفت: نگاهی کوتاه به زندگی حضرت فاطمه (س) نشان می‌دهد که حجاب و عفاف اسلامی از یک طرف نقش مهمی در زندگی ایشان داشته است و از طرف دیگر ایشان اکثر در خانه به خانه داری و تربیت کودکان و فرزندان و شوهر داری می‌پرداختند.

این مسئول ضمن تجلیل از امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در توجه به مقام و منزلت زن در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: زنان ایرانی به برکت اسلام اهل بیت (ع) به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده‌اند.

پرمر بیان کرد: در دنیای مادی گرا و مادی پرست امروزی که زنان مسلمان تحت تاثیر تبلیغات غرب به غفلت دچار شده‌اند نیاز هست که با پیروی از زندگی حضرت فاطمه زهرا برای خود و خانواده‌شان آرامش به ارمغان بیاورند.

وی با تببین شخصیت حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: حضرت فاطمه از این نظر برای ما الگو هستند که نه تنها همسری مهربان برای علی بودند و فرزندانی همچون حسن و حسین را تربیت نمودند بلکه در نبود مادر برای پیامبر یعنی پدر بزرگوارشان هم نقش یک مادر را ایفا کردند به نحوی که لقب‌ام ابیها را از پیامبر دریافت کردند.

در پایان برنامه از مادران شهدای دانش آموز و مادران محصلین مدرسه فاطمه الزهرا(س) تجلیل شد.

ارسال نظرات