فاطمه زهرا(س) نمونه یک زن کامل است

برنامه جشن میلاد کوثر در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد شهرستان نیکشهر با همت حوزه مقاومت بسیج کوثر خواهران با حضورپرشور مسئولین و آحاد مردم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۳۹۲۳
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیکشهر، سرهنگ پاسدار حسین نکوئی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نیکشهر گفت: روز بیستم جمادی الثانی مطابق با ولادت اسوه مادران عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله و روز مادر و تکریم از شخصیت والای این موجود معنوی می باشد. مادر از نظر فرهنگ اسلامی دارای جایگاه ویژه ای است.

وی افزود: رهبر عالی‌قدر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در یک جمله زیبا مقام و منزلت حقیقی مادر را چنین بیان نمود که بهشت زیر پای مادران است. امام صادق علیه السلام فرمودند: حضرت فاطمه سلام الله علیها در پیشگاه خدا ۹ اسم دارد: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه راضیه، مرضیه، محدثه و زهرا و کنیه ایشان ام ابیها یعنی مادر پدرش میباشد. پیامبر (ص) او را لقب سید النساء العالمین داد و سرور زنان عالم نمود.

ایمن مقام مسئول درادامه گفت: کشورهای غربی ازنظرسرعت پیشرفت زنان در ابعاد مختلف در ۴۰ سال اخیر به گرد جمهوری اسلامی هم نمی رسند. جا دارد در مقابل پیشرفت های باورنکردنی زنان انقلاب ایران سر تعظیم فرود آورند یکی از این عرصه هامیادین ورزشی است آنانکه جمهوری اسلامی را متهم میکنندکه زنان را از حقوق اجتماعی محروم کرده‌اید، همه توان خود را صرف مبارزه با ایران می کنند. باید با دیدن این واقعیت های آماری شرمنده شوند وسربه زیرافکنندکه نتوانسته اند در مدت کوتاه به چنین پیشرفت‌هایی شگفت انگیزی دست پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی امام جمعه شهرستان نیکشهر گفت: ما انسانها نیازهای ویژه ای داریم؛ ما انسانیم. انسان از انس نشأت می گیرد یعنی کسی که حتما نیاز به مأنوس دارد. به همین جهت است که خداوند متعال می فرماید:(و این آیاته خلق لکم من انفسکم ازواجا لتسکنوا الیها) از نشانه های وجود خدا این است که برای شما همسرانی از جنس خود شما آفرید تا اینکه در کنار همسر به آرامش برسید. آرامش امروزگمشده خیلی از خانواده هاس.بیاییم امروز ببینیم آن قسمت گمشده زندگی ما چیست کجای کار را اشتباه رفتیم آرامش در زندگی ما کم رنگ شده اما زیباترین بنایی که می‌توانیم شاهدش باشیم بنای محبت در زندگی زناشویی و خانوادگی است.

وی افزود: قبل از اینکه این بنا شکل بگیرد ما گرفتار یک مسائلی شدیم و آن هفت خان راباید رد کنیم تا بنای ازدواج شکل گیرد. در حالی که پیامبر خدا فرمودند: هیچ بنایی در اسلام محبوب تر در نزد پروردگار از ازدواج و تشکیل خانواده نیست بسیار جوان هایی که در آرزوی ازدواج هستند اما به خاطر مسائل مالی به آرزویشان دست پیدا نکردند. باید کمک کنیم دست در دست هم دهیم و این موانع را کنار بگذاریم.

وی بیان کرد: ازدواج به خودی خود یک موضوع سریع و آسان و ساده است اما برای آن هفتخوانی قرارداده اند وخداوند می فرماید: دختران و پسران مومن را به ازدواج هم در بیاورید اگر فقیر بودند از فضل خودم آنها را بی نیاز می کنم.یکی از مشکلاتی که متاسفانه امروز گرفتارش هستیم مهریه های زیاد است امام صادق علیه السلام فرمودند: شومی دختر مهریه زیاد است. از برکت زن مهریه پایین است از مهریه زیاد به آرامش نمی رسیم حضرت زهرای مرضیه مهریه پایینی داشت ولی همان۹ سالی که با حضرت علی علیه السلام زندگی می کرد برکت زیادی داشتند فرزندان بسیار خوبی تربیت کردند حضرت زهرا سلام الله دغده اش مهریه و جهیزیه نبود.
در ادامه این مراسم برنامه هایی همچون مولودی خوانی توسط برادر پاسدار مصطفی داورنژاد و نیزاجرای گرده سرود نونهالان از مهدقرآنی نارگون شهرستان و همچنین درپایان برنامه اهدای جوائز برگزارشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار