ابردستاورد سفر رئیس جمهور به یزد امیدآفرینی، وحدت و ایجاد اعتماد عمومی بود

استاندار یزد با بیان اینکه رسانه‌های یزد در انعکاس سفر رئیس جمهور به یزد عملکرد خوبی داشتند گفت: ابردستاورد سفر رئیس جمهور به یزد امیدآفرینی، وحدت و ایجاد اعتماد عمومی بود.
کد خبر: ۹۴۸۳۹۲۵
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، مهران فاطمی در نشست تبیین دستاورد‌های سفر رئیس جمهور به استان یزد و تقدیر از اصحاب رسانه فعال در این سفر، اظهار داشت: حضور مردم یزد در استقبال از رئیس جمهور در یزد و خاتم یک حماسه بسیار خوب بود.

وی حضور رسانه‌ها و تصویرسازی که از این سفر داشتند را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: هیچ رویدادی را در طول فعالیت کاری خود ندیدم که تصویرسازی و انتشار اخبار با کیفیت و خوب آن به اندازه این رویداد باشد.

استاندار یزد در ارتباط با دستاورد‌های سفر رئیس جمهور به یزد گفت: ابر دستاورد این سفر، امیدآفرینی، وحدت، همدلی و ایجاد اعتماد عمومی پس از تمام تنش‌ها و ناآرامی‌هایی که در کشور داشتیم بود.

فاطمی خاطرنشان کرد: اینکه جمع وسیعی از مردم با سلایق مختلف ضمن اعتقادات و اختلاف سلایقی که دارند بر سر آرمان‌های خود بمانند و در یک محل گرد هم جمع شوند اقدام بسیار خوبی است و از ویژگی‌های مردم در این حوزه به حساب می‌آید.

وی گفت: در میان رسانه‌ها هم اختلافات نظر زیادی وجود دارد، ولی در ارتباط با منافع مردم، استان و کشور همه حول محور یک موضوع حرکت می‌کنند و در استان یزد موضوعی که منجر به وحدت شد مسئله آب برای همه مردم بود.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: این وحدت نظر نشان می‌دهد که مردم دغدغه اصلی همه ماست و بهترین موضوع برای ایجاد وحدت ملی هم مردم هستند.

فاطمی با بیان اینکه اختلاف جایی خوب نیست که ما منافع حزبی و گروهی خود را به منافع مردمی ترجیح دهیم بیان کرد: جامعه تک صدایی به هیچ جایی نمی‌رسد و ما حتما نیاز به جامعه چند صدایی داریم، اما در موقع خاص موضوعی که همه را یکصدا می‌کند مردم هستند.

وی تصریح کرد: برای مردم یزد دستاورد آب یکی از دستاورد‌های این سفر بود، ولی برای اسلام و کشور، یکی از مولفه‌های مهم تقویت امنیت ملی بود و قطع به یقین این تصویری که رسانه‌ها از حضور پرشور مردم روایت کردند در میز‌های مذاکره تاثیر می‌گذارد و پیش‌فرض‌های ذهنی دشمن را تغییر خواهد داد.

استاندار یزد عملکرد شبکه استانی یزد در پوشش این سفر را خوب ارزیابی کرد و گفت: انصافا رسانه ملی این سفر را بسیار خوب پوشش داد و توانست عملکرد خوبی داشته باشد.

فاطمی با بیان اینکه در سه روز اخیر ۳۶ هزار نامه مردمی سفر ریاست جمهوری بازخوانی شد گفت: قطعا همه این نامه‌ها پیگیری می‌شود و اطلاع‌رسانی در ارتباط با موضوعات و تعداد نامه‌ها را به همراه جمع‌بندی مصوبات سفر برای عموم مردم انجام خواهیم داد.
وی گفت: ارزیابی از عملکرد روابط‌عمومی‌های استان از منظر رسانه ملی و رسانه‌های حرفه‌ای استان انجام شود تا بتوانیم میزان عملکرد آن‌ها را بررسی کنیم و نتایج آن را ملاک تغییر و تحول در روابط‌عمومی‌ها قرار دهیم.

استاندار یزد خواستار انجام این بررسی و نظرسنجی از رسانه‌ها در کمتر از یک ماه توسط روابط عمومی استانداری شد و گفت: پس از بررسی باید دید این ضعف مربوط به شخص مدیر روابط‌عمومی است یا مدیر اداره به دلیل بی‌توجهی به مقوله اطلاع‌رسانی به عنوان مهمترین رکن فعالیت روابط‌عمومی رخ داده است.

فاطمی با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اجرای پروژه خط انتقال آب یزد در سریع‌ترین زمان ممکن گفت: این تاکید رئیس جمهور برای ما بسیار ارزشمند است و نهایت تلاش خود را برای جذب منابع در زمان سریع‌تر از مهلت ارائه شده می‌کنیم تا پروژه زودتر افتتاح شود.

وی با بیان اینکه ما در یزد یک فضای تفرجگاهی مناسب نداریم که شهروندان بتوانند همانند دیگر نقاط کشور اقدام به تفریح کنند گفت: از ابتدا پیگیر این موضوع بودم که یک مجموعه بزرگ تفرجگاهی، تفریحی، فضای سبز، پارک کودکان، بوستان بانوان، باغ گل‌‎ها، باغ پرندگان و انواع امکانات دیگر را در وسعت ۲۰۰ هکتار ایجاد کنیم.

استاندار یزد بیان کرد: شرکت توسعه گردشگری ایران برای این منظور اعلام آمادگی کرده که بتواند این موضوع را دنبال کند و به دنبال آن هستیم که به عنوان یک کار ماندگار در استان یزد اجرایی کنیم.

فاطمی با بیان اینکه پیگیری راه‌اندازی شرکت هواپیمایی یزد هستیم گفت: در شرایط تحریمی کشور هواپیمای مورد نیاز این خط خریداری شده که کار بسیار خوبی به حساب می‌آید.

وی بر ضرورت ایجاد نظام ارزیابی خبرنگاران در استان یزد تاکید کرد و گفت: ما به تمام اصحاب رسانه احترام لازم را قائل هستیم، اما همان گونه که نظام مهندسی در بخش‌های مختلف ارزیابی دارد، باید در حوزه رسانه هم این ارزیابی صورت پذیرد و متناسب با این ارزیابی و رتبه‌بندی با رسانه‌ها تعامل و حمایت داشت.

استاندار یزد خواستار ارزیابی رسانه‌ای بودن مدیران از دید خبرنگاران شد و گفت: ارتباط و تعامل مدیران با رسانه‌ها وظیفه‌ای است که باید حتما به آن عمل کنند.

ارسال نظرات