واکسیناسیون بیش از ۸۰۰ هزار دام سبک‌وسنگین علیه بیماری‌ها

سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای سال‌جاری ۲۲۹ هزار و ۷۰۸ دام سنگین، ۶۴۸ هزار و ۲۱ دام سبک و ۱۱ هزار و ۵۹۷ قلاده سگ صاحب‌دار در برابر بیماری‌های مختلف واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۴۸۳۹۶۷
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، غلامرضا سرگزی، سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با شروع فصل زمستان و به دنبال آن سرمای هوا باعث بروز بیماری‌های در بین طیور می‌شود که نیاز است برای پیشگیری از بروز بیماری در بین این حیوانات نکات بهداشتی و ایمنی لازم رعایت شود.

وی افزود: دمای آب مصرفی برای انواع طیور باید با دمای سالن یکی باشد، به‌منظور تولید گرما توسط بدن پرندگان، لازم است غذای پرانرژی در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

سرگزی واکسیناسیون پرندگان با مشورت دکتر دامپزشک از طریق مراکز مایه‌کوبی مجاز، فراهم‌کردن بستر مناسب از طریق جمع‌آوری کود کف محل نگه‌داری و پرورش و به‌کارگیری بستر مناسب در سالن‌های پرورش صنعتی و فراهم‌کردن تهویه مناسب در مرغداری‌های صنعتی به‌منظور جلوگیری از تجمع گاز آمونیاک که زمینه‌ساز بیماری‌های تنفسی است را از جمله موارد مهمی عنوان کرد که ضروری است تا در فصل زمستان برای سالم ماندن حیوانات از سرمای هوا رعایت شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان نیز در خصوص واکسیناسیون دام‌ها تصریح کرد: از ابتدای سال جاری ۲۲۹ هزار و ۷۰۸ دام سنگین، ۶۴۸ هزار و ۲۱ دام سبک و ۱۱ هزار و ۵۹۷ قلاده سگ صاحب‌دار در برابر بیماری‌های مختلف واکسینه شدند.

به گفته کارشناسان صنعت طیور دمای محیطی که مرغ مولد در آن قرار دارد اگر از ۱۸ درجه سانتی‌گراد پایین‎‌تر بیاید احتمال دارد تخم‌گذاری مرغ متوقف شود. بنابر‌این نیاز است تا دمای ایده‌آل برای پرورش مرغ‌ها در فصل زمستان و سرما ۲۰ تا ۲۳ درجه باشد.

ارسال نظرات