خبرهای داغ:

رونق اشتغال و تولید در گرو بازیابی کارگاه های راکد در رامشیر

سرگرد ممبینی گفت: یکی از مهمترین مولفه هایی که می تواند اقتصاد درونی را استحکام بخشد وفشار های جنگ اقتصاد را کاهش دهد، توجه به مشاغل خانگی است که کارگاه های اقتصاد مقاومتی این وظیفه را دنبال می کنند.
کد خبر: ۹۴۸۳۹۷۷
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

جانشین فرمانده سپاه ناحیه رامشیر گفت: کارگاه های اقتصاد مقاومتی با رویکرد اشتغال خانگی مصداق رونق وتحقق اقتصاد مردمی است که باید آن را تقویت کرد، در بازدید از کارگاه پرورش قارچ معضلات و مشکلات را شناسایی و پیگیری خواهیم کرد.

کارآفرین فرهنگی جناب آقای محمد آلبوغبیش اهل روستای طبره بخش مرکزی شهرستان رامشیر است، بسیجی بازنشسته فرهنگی، که درسال 96 کارگاه پرورش قارچ را افتتاح کرد.

آلبوغبیش می گوید: این کارگاه مشتمل بر سه سالن که ظرفیت هر سالن ده تن کمپوست و جمعا سی تن می باشد که میانگین تولید قارچ هر سالن در هر دوره دو تن ونیم بوده که باتوجه به شرایط جوی در سال شش دوره بوده که در مجموع ۴۵ تن قارچ تولید می شد.


او با این سه کارگاه پرورش قارچ سه شهرستان رامشیر، ماهشهر، امیدیه را تامین می کرد، مساحت سه کارگاه 300مترمربع است ومساحت کل گارگاه ۴۰۰۰متر مربع است
وی افزود: علاوه بر پرورش قارچ، کاشت نخل،مرکبات کاشت صیفی جات، چای ترش، ایجاد کردم.


این کارآفرین افزود :با شروع دوران کرونا خسارت این سه کارگاه 300میلیون تومان به بار آورد و باعث توقف فعالیت ما شد.

این کارآفرین فرهنگی بسیجی رامشیر از مسئولین شهرستان و مسئولین ناحیه مقاومت بسیج سپاه رامشیر درخواست کمک کردتا بتواند کارگاه های پرورش قارچ را احیا کند که علاوه بر پرورش قارچ، فاز دوم این کارگاه که پرورش مرغ تخمگذار بصورت مکانیزه بوده را ایجاد کند.

سرگرد ممبینی در بازدید کارگاه های اقتصاد مقاومتی دررامشیر افزود: یکی از مهمترین مولفه هایی که می تواند اقتصاد درونی را استحکام بخشد وفشار های جنگ اقتصاد را کاهش دهد، توجه به مشاغل خانگی است، هدف از این بازدید آشنایی با کارآفرینان این شهرستان می باشند تا بتوانیم مشکلات آنهاتا حد امکان در شهرستان واستان انعکاس داده شود .

وی درخصوص کارگاه راکد پرورش قارچ دستوراتی به بسیج سازندگی ومحرومیت زدایی ناحیه مقاومت بسیج دادند، واشاره کرد تا حد امکان تلاش می کنیم که این کارگاه های پرورش قارچ دوباره احیا کنیم و مشکل این کارگاه به بسیج سازندگی ومحرومیت سپاه حضرت ولیعصر خوزستان ارسال کنیم.


دراین بازدید سرگرد ممبینی جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه رامشیر به نمایندگی از جناب سرهنگ منصوری فرمانده مقاومت بسیج سپاه رامشیر، سرگرد احسانی نیا مسئول بسیج سازندگی ومحرومیت زدایی ناحیه مقاومت بسیج سپاه رامشیر، مسئول بسیج سازندگی ومحرومیت زدایی حوزه مقاومت بسیج شهید صدوقی، مسئول بسیج سازندگی ومحرومیت زدایی حوزه محمد رسول الله حضور داشتند

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار