خبرهای داغ:

برگزاری جشنواره غذای سالم به همت پایگاه حضرت نرگس(س) بهار

همدان- جشنواره غذای سالم به همت پایگاه حضرت نرگس(س) بهار با حضور ۲۰ نفر از بانوان بسیجی به مناسبت هفته زن برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۸۴۰۱۷
|
۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا (س) جشنواره غذای سالم و آش محلی با حضور پرشور بانوان بسیجی روستای وهنان شهرستان بهار در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد.

در این جشنواره غذا که با حضور ۲۰ نفر از بانوان بسیجی پایگاه حضرت نرگس(س) حوزه حصرت خدیجه(س) بهار برگزار شد، غذاها و آش‌های محلی از قبیل آش ترش، آش اماج، آش رشته، آش دوغ، ته چین مرغ، انواع ترشیجات و دمنوش‌های گیاهی منطقه و دسر به نمایش گذاشته شد.

یکی از کارشناسان تغذیه در حاشیه این برنامه بر مصرف بیشتر غذاهای سنتی به خصوص آش‌های محلی دارای حبوبات و بلغور که سرشار از فیبرها، پروتئین‌های گیاهی و انواع ویتامین‌ها و املاح است و باعث کاهش قند خون، کاهش کلسترول، تنظیم وزن و تقویت سیستم ایمنی هستند، تأکید کرد.

قنبری گفت: مصرف چربی‌های جامد نباتی و حیوانی باعث افزایش چربی‌های ناسالم خون و گرفتگی عروق می‌شود و توصیه می‌شود به جای آنها از روغن‌های گیاهی مانند روغن زیتون، آفتابگردان و کانولا استفاده شود.

وی افزود: پرهیز از مصرف بی‌رویه قندهای ساده مانند قند و شکر، انواع شیره و عسل از دیگر نکاتی است که در درازمدت موجب ابتلا به دیابت و اضافه وزن می‌شوند.

در پایان بر اساس طعم، تزیین، مواد اولیه بکار رفته در طبخ غذا و ارزش تغذیه‌ای آنها سه نفر از شرکت‌کنندگان در جشنواره که   (آش ترش-آش رشته- فسنجان) را تهیه کرده بودند، به عنوان برگزیدگان جشنواره معرفی شدند و از سوی پایگاه مقاومت بسیج به همه شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار