نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی:

کمبود زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان ایلام باعث مسافرت بیماران می شود

 سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: استان ایلام متأسفانه در حوزه زیرساخت‌های بهداشت و درمان همچنان با کمبود‌هایی روبه‌رو هست که بیماران را مجبور می‌کند تا به سایر استان‌ها مسافرت کنند.
کد خبر: ۹۴۸۴۱۹۳
|
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲


به گزارش خبرگزاری بسیج،وی با بیان اینکه در حوزه سلامت و بهداشت و درمان مشکلات اساسی داریم، گفت: بیمارستان ۳۶۷ تختخوابی رازی افتتاح شده و برای تجهیز و بهره‌برداری کامل آن به ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم، بسیاری از مردم حوزه انتخابیه از ناراحتی قلبی رنج می‌برند؛ اما هنوز در مرکز استان جراحی قلب و دستگاه آنژیوگرافی نداریم و دو دستگاه‌های ام‌آرآی دولتی داریم که جوابگو نیست و افراد باید یک ۴ تا ۵ ماه در نوبت بمانند که پس از گذشت این زمان هم با مشکلات اساسی مواجه می‌شوند.

وی افزود: دراین‌رابطه بیماران یا باید به استان‌های هم‌جوار یا به تهران برای درمان مراجعه کنند که تعدادی از آن‌ها در مسیر نیز به علت تصادف جان خود را از دست می‌دهند.

فلاحی عنوان کرد: ۴ تا ۵ هزار بیمار سرطانی داریم؛ اما متأسفانه پرتودرمانی نداریم و این از مشکلات اساسی ما است و اغلب بیمارستان‌ها سی‌تی‌اسکن ندارند و تنها در مرکز استان وجود دارد.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس ادامه داد: به دلیل اینکه شرایط لازم فراهم نیست؛ بنابراین پزشکان متخصص رغبتی برای فعالیت ندارند و با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم و بسیاری از پزشکان حاذق نیز به شهر‌های دیگر مهاجرت می‌کنند

فلاحی تصریح کرد: اگر باتوجه‌به بحث اربعین و همسایگی با کشور عراق بر روی بحث توریسم سلامت کار شود ارزآوری زیادی را در پی دارد در واقع شرایط و ظرفیت‌ها وجود دارد؛ اما متأسفانه به زیرساخت‌ها توجه نشده که دراین‌رابطه از وزارت بهداشت می‌خواهیم با توجه جدی نسبت به تأمین امکانات، ایلام به‌عنوان یک اولویت دیده شود.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از بیماران به‌واسطه کمبود امکانات و پزشک جان خود را از دست می‌دهند البته اقداماتی انجام شده و تجهیزاتی هم داده شده و در ایام کرونا به ایلام توجه جدی شده است؛ اما به‌هرحال در حوزه زیرساختی با مشکلات جدی و اساسی مواجه هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار