سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گفت؛

تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب اسلامی

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام با اشاره به تلاش دشمنان برای ناکارآمد نشان دادن نظام و انقلاب اسلامی، گفت: خدمت رسانی صادقانه به مردم مهم‌ترین پاسخ به القائات رسانه‌ای دشمنان است.
کد خبر: ۹۴۸۴۲۱۶
|
۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، نشست هماهنگی کمیته‌های اطلاع رسانی خبرگزاری ها، نشریات مکتوب و فضای مجازی ستاد گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان ایلام، روز دوشنبه به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام برگزار شد.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام در این نشست با بیان اینکه ایام الله دهه فجر باید در نقاط مختلف برنامه‌های ویژه‌ای را داشته باشیم، اظهار کرد: دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام علی چراغی پور با یادآوری اینکه دشمنان قسم خورده نظام به شیوه‌های گوناگون در تلاش اند از ابزار‌های مختلف ملت ایران را نسبت به آینده انقلاب بدبین کنند، افزود: بیان دستاورد‌های نظام طی ۴۴ سال گذشته بخصوص برای قشر جوان و نوجوان و آگاه سازی آن‌ها از خدمات صورت گرفته در این وضعیت بر همه دلسوزان واجب است.

خدمت رسانی صادقانه به مردم مهم‌ترین پاسخ به القائات رسانه‌ای دشمنان است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام تاکید کرد: دشمنان داخلی و خارجی طی چهار ماه گذشته با ایجاد اغتشاش با یکدیگر هم پیمان شدند تا این نظام را از مسیر خود منحرف کنند، ولی با مدد الهی، همبستگی ملی و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب دوباره تیر آن‌ها به سنگ خورد، ولی بر تمامی رسانه‌های انقلابی و ارزشی واجب است این نقشه شوم را بویژه برای نسل جدید بطور شفاف تبیین کنند و شبهات را از بین ببرند.

حجت الاسلام چراغی پور یادآور شد: حربه شبهه افکنی علیه انقلاب اسلامی از مهم‌ترین راهبرد‌های دشمنان با در اختیار داشتن رسانه‌های دیداری و شنیداری و همچنین فضای مجازی تبدیل شده و پاسخ‌های مستدل در فضای مجازی بویژه برای نوجوانان و جوانان می‌تواند در خنثی کردن این تهدیدات تعیین کننده باشد.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان متعدد بر لزوم جهاد تبیین توسط رسانه‌ها تاکید می‌کنند و این موقعیت وظیفه ما را در عمل به فرمایشات معظم له دوچندان می‌کند.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه ۲۵ کمیته تخصصی در دستاورد‌های دهه فجر فعال خواهند بود، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با انتشار شفاف و به موقع آیین‌های ایام الله دهه فجر تلاش کنند دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای مردم بازگو کنند.

رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند

رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام نیز در این نشست با تبریک روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ابراز کرد: دهه فجر سال جاری باید با نگاه متفاوتی کار و فعالیت‌های رسانه‌های در دستور کار اصحاب رسانه استان قرار گیرد.

محمد علینظری با اشاره به اینکه رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند، افزود: از مسئولان استان انتظار می‌رود که در آستانه دهه مبارک فجر، برنامه‌ها و دستاورد‌های دستگاه‌های مربوطه خود را در رسانه‌ها و نشریات استان برای آگاهی اقشار مختلف مردم و تبیین دستاورد‌های نظام و دولت در اختیار رسانه‌ها قرار داده و منتشر کنند.

وی با بیان اینکه خروجی همه فعالیت‌ها و برنامه‌های دستگاه اجرایی در گروی کار رسانه است، ابراز کرد: برگ برنده هر طرح و پروژه رسانه‌ای شدن است و از سوی دیگر هم ضروری است که حمایت‌های لازم از رسانه‌هایی که در عرصه‌های مختلف فعال و پیش قدم و پای کار هستند، انجام شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام با تاکید بر تجلیل از تولیدات محتوایی فاخر در ایام الله دهه مبارک فجر، یادآور شد: بسیاری از اصحاب رسانه استان خود مسئولیت محور هستند و همواره در عرصه‌های مختلف به صورت خودجوش پای کار هستند که قابل تقدیر است، در تولید محتوا‌های رسانه‌ای نیز باید تلاش شود که این محتوا‌ها برای مردم آورده‌ای به ارمغان داشته باشد.

علینظری در ادامه با اشاره به برگزاری مرحله استانی جشنواره ابوذر، گفت: این جشنواره با محوریت شعار سال، جهاد تبیین، اشتغال و دانش بنیان، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاورد‌های نظام و انقلاب اسلامی، بسیج، بیانیه گام دوم انقلاب، مکلت حاج قاسم، امید و نشاط اجتماعی، خانواده و سبک زندگی ایرانی و اسلامی، کمک مومنانه، اربعین حسینی و منابع طبیعی و حفظ جنگل‌ها در ۱۱ قالب برگزار می‌شود.

خدمت رسانی صادقانه به مردم مهم‌ترین پاسخ به القائات رسانه‌ای دشمنان است

وی با دعوت از عموم رسانه‌های استان ایلام برای ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره، خاطرنشان کرد: با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره توسعه، تعمیق و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تولید محتوای مورد انتظار جشنواره توسط رسانه‌ها، تحول در محتوای رسانه‌ها با محوریت جشنواره و ایجاد فرصت نقش‌آفرینی برای بسیجیان رسانه‌ای دغدغه‌مند از جمله اهداف جشنواره ابوذر است.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان ایلام با بیان اینکه اختتامیه جشنواره نیز در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد و هر فرد مجاز به ارسال حداکثر ۲ اثر در پنج قالب جشنواره است، گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را به آدرس ایلام، چهار راه سیدالشهدا (ع)، جنب بانک دی، سازمان بسیج رسانه استان ایلام ارسال و حتما نوع قالب اثر را نیز مشخص نمایند.

امیدآفرینی محور تولیدات رسانه‌ای باشد

مدیرمسئول پایگاه خبری طلیعه زاگرس نیز در این نشست با بیان اینکه اعتقاد دارم که حلقه وصل همه عوامل برای تحقق جهاد تبیین، رسانه‌ها هستند، گفت: نقش رسانه به ویژه در عصر حاضر و در آستانه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بسیار خطیر و ویژه است و بایستی فعالیت‌های رسانه‌ای در حوزه تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی، پر رنگ‌تر از گذشته باشد.

فرشته سنجیده بیان کرد: تولید محتوا و پاسخگویی به شبهات بایستی محور تولیدات رسانه‌ای در استان باشد که ضمن مقابله با تبلیغات رسانه‌ای دشمنان و معاندین نظام و انقلاب اسلامی، فضایی در راستای تبیین واقعیت‌ها و دشمن شناسی در بستر رسانه‌ای استان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه امیدآفرینی باید یکی از محور‌های مهم تولیدات محتوا در رسانه‌های استان باید باشد، گفت: جامعه امروز نیاز به امیدآفرینی دارد و رسانه‌ها بهترین ابزار در این زمینه هستند، مدیران دستگاه‌های اجرایی هم باید برای تبیین دستاورد‌های نظام و انقلاب اسلامی پای کار باشند و رسانه‌ها را در کنار خود ببینند.

سنجیده با بیان اینکه رسانه‌های استان در جریان اغتشاشات احیر و مقابله با تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان خوب درخشیدند، ابراز کرد: کمیته اطلاع رسانی خبرگزاری ها، نشریات مکتوب و فضای مجازی یک فرصت بسیار خوب در راستای تقویت و ایجاد انگیزه در رسانه‌های استان به منظور تولید محتوا‌های فاخر است.

مدیرمسئول پایگاه خبری بازتاب ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: نباید به گونه‌ای عمل کرد که فقط در مقاطع خاصی به رسانه‌ها توجه شود و لازم است که در طول سال مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌های استان ارتباط موثری داشته باشند.

غلامرضا محمدمرادی با تاکید بر تجلیل از رسانه‌های فعال در استان به همت ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی، افزود: برای دهه فجر سال جاری لازم است که کار‌ها و طرح‌های شاخص که مورد توجه مردم است را با تولیدات رسانه‌ای مناسب به سمع و بصر مردم رسانده شود.

سردبیر خبرگزاری ایسنا در ایلام در این نشست، یادآور شد: تقسیم کار در حوزه کار کمیته اطلاع رسانی خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب بسیار لازم است که هر کدام از رسانه‌های این کمیته در یک حوزه خاص بتواند نسبت به تولید محتوا و تبیین دستاورد‌ها در حوزه‌های مختلف اقدام لازم را داشته باشد.

مجید کیان با بیان اینکه دفتر ایسنا در استان این آمادگی را دارد که در خصوص برگزاری نشست تخصصی دستاورد‌های علمی انقلاب اسلامی اقدام کند، گفت: در این زمینه نیز دفتر ایسنا در ایلام آمادگی حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی برای ارائه گزارش عملکرد متناسب با ایام الله دهه فجر را دارد.

تبیین دستاورد‌های نظام اسلامی توام با امید آفرینی باشد

مسئول دفتر خبرگزاری تسنیم در ایلام نیز در این نشست با تاکید بر بیان دستاورد‌ها و تبیین اقدامات نظام و انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف، گفت: با توجه به شرایط موجود، جهاد تبیین یک امر ضروری است، اما این تبیین باید منطبق بر واقعیت‌های جامعه و امید آفرین باشد.

رضا میرزاد ابراز کرد: در مجموعه خبرگزاری تسنیم اخبار و برنامه‌های خبری را در طول دهه مبارک فجر بر اساس وظیفه ذاتی خود پوشش داده می‌شود و تلاش خواهیم کرد که با تدبیر لازم، دستاورد‌های نظام و انقلاب اسلامی برای اقشار مختلف مردم بیان شود.

سرپرست خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: در شرایطی که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بیشترین هجمه‌ها را علیه نظام اسلامی برنامه ریزی کرده اند، رسانه‌ها نقش مهمی در راستای دفاع از داشته‌ها و دستاورد‌های نظام اسلامی و انتقال آن به نسل جوان برعهده دارند و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بهترین فرصت در این زمینه است.

عظیم پیرانی یادآور شد: کمیته اطلاع رسانی خبرگزاری‌ها و نشریات مکتوب ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی متشکل از اصحاب رسانه استان و مدیران خبرگزاری‌ها در استان است و امید است که با تعامل و همکاری همه عزیزان، شاهد اطلاع رسانی به موقع و به هنگام و همچنین تحقق تبیین دستاورد‌های نظام و انقلاب در استان باشیم.

نشست کمیته اطلاع رسانی خبرگزاری ها، نشریات مکتوب و فضای مجازی با حضور جمعی از نمایندگان خبرگزاری ها، پایگاه‌های خبری و نشریات مکتوب استان ایلام با ارائه راهکار‌ها و پیشنهادات در راستای تقویت و اثرگذاری هر چه بیشتر برنامه‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سال جاری به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام برگزار شد.

ارسال نظرات